Jak dál v kariéře?

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Mazna
Příspěvky: 4
Registrován: 7. 8. 2015, 9:11

20. 11. 2016, 4:36

Ahoj,

vzhledem k tomu, že tu jsou lidé z oboru, rád bych se vás zeptal na několik věcí. Mám za sebou 6 let praxe. V současné době pracuji jako obsluha cnc frézky (5x) a programátor cam zároveň. V práci začíná houstnout atmosféra a tak pomalu začínám řešit kam dál. Umím dělat v heidenhainu - 3 roky, featurecam 2,5D - 2 roky, feauturecam 3D, 5x - 1 rok. Základy ISO kódu. Ze školy umím i klasiku včetně soustružení a broušení, ale to už je dlouho :). Když jsem byl na střední, tak jsem vždy obdivoval cam a chtěl jsem to dělat, ale myslel jsem si, že potřebuji VŠ a tak jsem to vypustil z hlavy. Až když jsem byl zaměstnán, tak jsem zjistil, že jsou to kluci od mašin dost často.

Moje slabiny jsou 5osé plynulé obrabění (nedaří se odladit,možná postprocesor k odlazení) a technologie tvarově složitých dílů. Podpora od bývalého delcamu není zaplacena a ve firmě není nikdo, kdo by s tím uměl. Máme jen dvě cnc (a spoustu klasik). A kolega je na tom stejně jako já. Dost improvizujeme a když se s něčím perem, tak vedení naznačí, že jsme neschopní kreténi. Mluvím o složitých dílů, kde je otimální souvislé vyklápění. Polohování 3+2 a 3D zvládáme bez problémů. Plus si sami řešíme nástroje a komunikace s dodavateli, servisem atd. Ale stále to je takové vaření z vody, rád bych se dostal k programování turbín, lopatek atd.

Chci se dostat na vyšší úroveň. Rád bych se dostal do nějaké velké programátorské kanceláře, kde budou lidi, kteří mají něco už naprogramováno a já se s nimi budu moct poradit. Jsem ochotný se kvůli tomu přestěhovat i na druhý konec ČR.

Stojí vůbec firmy dnes o lidi, kteří nejsou stoprocentní, ale udělají pro to cokoliv? Nebo chtějí už hotové kusy?
Existují zde programátorské kanceláře, kde je více jak 5 lidí třeba?
Jak najít firmy, které používají určitý SW?