hřbitov strojů
Moderátor: sysel
napadl mně takový podnikatelský záměr v souvislosti s vyřazenými sroji a kam jinam ho dát k posouzení než na forum o strojích, něco jako výkup vyřazených strojů za účelem demontování a rozprodeje dílů. Trochu opak toho co dělají jiní, kdy koupí stroj jako šrot a pak ho nabízejí za za trojnásobek (tím nemyslím ty co dělají přestavby nebo co stroj opravdu opraví a investují do něj čas a peníze). Něco podobného jak to funguje u automobilů (vrakoviště - hřbitov strojů). Např by někdo potřeboval servomotory určitého typu, přijel vymontoval si je (nebo už by byly vymontované) a zaplatil určitou částku.Jak to vidíte vy , fungovalo by to?
Ahoj za mě si myslím že ano. Ale jelikož mám 15 letou zkušenost s autoopravárenstvím kde jsme se nevyhnuli nákupu některých věcí na vrakáči, tak bych tě rád upozornil na jednu věc.
Češi jsou mistři špekulanství a chytrolínů, tzn. pokud nejsi splachovací, tak bych ti radil buď ber nějaký léky nebo tam budeš muset mít někoho s touto vlastností.
Znám se velice dobře s člověkem který tuto činnost provozuje ve velkém měřítku a já bych se svou povahou do toho jít nemohl.
Stačí si projít sekci prodej. Kde je v pravidlech zákaz pomlouvání zboží či ceny a je to tu na denním pořádku.
Jinak za mě to není špatný nápad. Problém je, že většina zákazníků půjde po elektronice, která jak je známo tak na vlhku oxiduje a koroduje. To znamená, že budeš potřebovat velkou halu ideálně suchou a pevné nervy při smlouvání o ceně.
S pozdravem Lukáš.
Češi jsou mistři špekulanství a chytrolínů, tzn. pokud nejsi splachovací, tak bych ti radil buď ber nějaký léky nebo tam budeš muset mít někoho s touto vlastností.
Znám se velice dobře s člověkem který tuto činnost provozuje ve velkém měřítku a já bych se svou povahou do toho jít nemohl.
Stačí si projít sekci prodej. Kde je v pravidlech zákaz pomlouvání zboží či ceny a je to tu na denním pořádku.
Jinak za mě to není špatný nápad. Problém je, že většina zákazníků půjde po elektronice, která jak je známo tak na vlhku oxiduje a koroduje. To znamená, že budeš potřebovat velkou halu ideálně suchou a pevné nervy při smlouvání o ceně.
S pozdravem Lukáš.
Bys na to musel mít velký prostory, starej kravín nebo tak něco, protože z těch pár součástí to bude těžší utáhnout, kvůli servu budeš držet stroj 2x2 metry. Víc se mi líbí kdybys jich měl 5 stejnejch a seskládal z nich 3 pěkný a funkční a ty pak rozumně nabídl. Zbytek rohodil na díly a pak šrot. Otázka je, kde chceš ty stroje brát.
Jinak jako hřbitovy strojů už slouží sklady překupníků.
Jinak jako hřbitovy strojů už slouží sklady překupníků.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
těžko říct zda by to fungovalo dejme tomu že někdo vykoupí několika tunový stroj za 60 000
tak a co se z toho dá použít na maličké cnc? nic i hlavní vypínač je příliš velký lineární vedení i ostatní opotřebitelné díly po smrti
každý by to chtěl tak maximálně za 6kč kg za mě ne je to jen můj názor nic víc
tak a co se z toho dá použít na maličké cnc? nic i hlavní vypínač je příliš velký lineární vedení i ostatní opotřebitelné díly po smrti
každý by to chtěl tak maximálně za 6kč kg za mě ne je to jen můj názor nic víc
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
jj Blansko Svoboda ,ten už má hřbitov dávno .Podle cen těm mašinám chodí denně plakat na hrob
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
to víš, loučit se s něbožtíky není žádný medBalloo píše:To fmodel : To jednání taky není žádná hitparáda.
Přirovnání k autům není úplně použitelné. Vyřazené stroje mají díky hmotnosti nemalou cenu už jako šrot - a pod tu cenu to těžko vykoupíš. Stejná hmotnost prodraží i dopravu k sobě.
Demontovatelných prodejných dílů moc nebude, navíc nebývají tak universální jako u aut. Pro hobby použití už jen cena práce za demontáž a odzkoušení bude drahá a profík málokdy riskne osadit výrobní stroj něčím ze šrotu.
Aut se vyřazuje výrazně víc a náhradní dveře či blatník se dají bezproblémově prodat. Případně neopotřebované díly z bouračky ... ale že bys nabízel zánovní serva či lineáry ze stroje, který nezvládl zatáčku
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
To chb : Jasně máš pravdu, měl jsem spíš na mysli to, že když máš stroj na který se již nevyrábí díly ( např. DC servo ) tak je přijatelnější koupit starší kousek a jen je přešroubovat než řešit jinou variantu.
Byl to jen příklad, jinak převažují nevýhody. Velká desta, ideálně portálový jeřáb, suchá hala atd.
Myslím, že v dnešní době to bude složitý rozjet, další věc je to co tu někdo psal ze tří strojů postavit jeden a ten nabídnout. Ale zase potřeba fundovaného člověka aby z toho nebyla nějaká prasečina.
Byl to jen příklad, jinak převažují nevýhody. Velká desta, ideálně portálový jeřáb, suchá hala atd.
Myslím, že v dnešní době to bude složitý rozjet, další věc je to co tu někdo psal ze tří strojů postavit jeden a ten nabídnout. Ale zase potřeba fundovaného člověka aby z toho nebyla nějaká prasečina.
Ono to ma (jako obvykle) i tu stinnou stranku a setkavani s majiteli vrakovist kdyz potrebuji nejaky dil radeji nechavam na splachovacim kolegovi protoze obcas bych dotycnym musel rozbit ustaBalloo píše: Češi jsou mistři špekulanství a chytrolínů, tzn. pokud nejsi splachovací, tak bych ti radil buď ber nějaký léky nebo tam budeš muset mít někoho s touto vlastností.
Znám se velice dobře s člověkem který tuto činnost provozuje ve velkém měřítku a já bych se svou povahou do toho jít nemohl.
A k tematu tohoto vlakna, vetsina stroju co byly v nasich fabrikach ktere bud zkrachovaly nebo je odepsali jako srot uz leta boucha nekde v Cine, Pakistanu, Indii a dalsich vzdalenych zemich. Zustaly jen hrobecky u prekupniku...
No byl jsem jednou na vrakovišti v Německu
Vše čisté uložené v regálech podle značek u každého dílu cedulka z jakého je to auta
VIN kod
kolik mělo najeto
a cenovka
Na placu byl mechanik když věděl tak poradil nebo sundal z regálu nic víc nic míň
Nikdo se s nikým nedohadoval nikdo nic neřešil
Chceš to cenu znáš u východu byla baba načetla cedulky já zaplatil a bylo
Myslím že jinak to fungovat nebude
Vše čisté uložené v regálech podle značek u každého dílu cedulka z jakého je to auta
VIN kod
kolik mělo najeto
a cenovka
Na placu byl mechanik když věděl tak poradil nebo sundal z regálu nic víc nic míň
Nikdo se s nikým nedohadoval nikdo nic neřešil
Chceš to cenu znáš u východu byla baba načetla cedulky já zaplatil a bylo
Myslím že jinak to fungovat nebude
Jo, takove vrakoviste je fajn ale bohuzel u nas podobne neznam.
Naopak znam dost vrakovist kde po telefonu je cena dilu 100,- a na miste 300,- a jeste dela blbyho ze prece do telefonu nikdo takovou cenu rict nemohl pritom kdyby mi to rekl rovnou tak je mi to fuk, u dilu za takovy balik to fakt neresim, ale pitomce ze sebe delat nenecham
Dtto nedavno v Kutne Hore, jasne, 15" disky mame, neni problem, je to pripraveny... a na miste vytaceni a ze by mel 16", ze se to na to auto da dat taky... (mechanicky da. jenze to neni v papirech a on to zcela jiste vi.)
Naopak znam dost vrakovist kde po telefonu je cena dilu 100,- a na miste 300,- a jeste dela blbyho ze prece do telefonu nikdo takovou cenu rict nemohl pritom kdyby mi to rekl rovnou tak je mi to fuk, u dilu za takovy balik to fakt neresim, ale pitomce ze sebe delat nenecham
Dtto nedavno v Kutne Hore, jasne, 15" disky mame, neni problem, je to pripraveny... a na miste vytaceni a ze by mel 16", ze se to na to auto da dat taky... (mechanicky da. jenze to neni v papirech a on to zcela jiste vi.)
Dobra myslenka co nepujde nikdy realizovat. Vrakarnici berou ci dostavaji sroty za odvoz, eko likvidace za papir pro urady, atd., zanovni auta si prodavaji pojistovny sami. Ty kupuji spis potom corkari pro doklady. Pokud nemas v rodine insolvencniho spravce ci jinou podobnou mafii, ktera ti bude dodavat celke fabriky za trosku lepsi cenu zeleza, bude to tezce ztratove. Benesovskej smeckar ma ted tuny neidentifikovatelnych dilu. Po zavedeni EET zdrazil na 250kacek za kilo coz je slusny nesmysl. Tak tam s nima tleje spolecne v temne hale.
Jo ten hrobník umí... nabízel mi starou věc použitou bez dph dráž než funglovka s daní ) ti lidi buď nemaj přehled, nebo je mamon už tak pohltil že nemají soudnost. Do dneška se na bazosi válí jeden krám co jsem chtěl koupit, ale pan superobchodník nevěděl co za to chtít, ale věděl že je to málo. Přitom to očesal z mašiny co byla stejně za cenu šrotu..
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
já bych to bral spíš jako pokus a přifařil bych to do skladu, kde bych prodával z druhé strany:) dřevo, mám autodopravu nad 3,5 tuny a licenci pro výkup kovů a asi stejně nic jiného fabrikám nezbývá než to dát někomu, kdo to odveze za hubičku, pak očesat a zbytek buď jako základ pro někoho kdo si budu hrát, nebo šup do hutě. Možná ještě ten čas nenastal, ale fabriky už nakoupily funglovky za dotace a nikdo už to lepit nebude a plac který starý stroj zabírá je drahý. Nevím jak to ten Svoboda dělá, ale možná se fakt najde někdo kdo dá 200 tis Kč za 30 let staré CNC ,ale kdyby ho aspoň odkurtoval jak ho shodili z auta, tak by si člověk myslel, že ho aspoň otestoval.
Naposledy upravil(a) Mart_68 dne 30. 5. 2017, 7:00, celkem upraveno 1 x.