Jakou protahovačku ??
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Zda Sokolíci. Na dřevenou fasádu potřebuji opracovat par kilometrů dřevených profilů velikosti nejspíš 30x50mm. Materiál český nebo ještě lépe sibiřský modřín.
Máte někdo doporučení na vhodnou protahovačku ? Ma-li někdo vlastní les či katr, nebráním se ani nabídce na dodání matroše. Díky.
Máte někdo doporučení na vhodnou protahovačku ? Ma-li někdo vlastní les či katr, nebráním se ani nabídce na dodání matroše. Díky.
mám DeWalt DWE733, který jsem pořídil na doporučení stolaře který používá prakticky denodenně.
230V, 1800W, min./max. tloušťka 3,2/152 mm, max. šířka 317mm, úběr na jeden průchod tvrdé dřevo 1,6/měkké dřevo 3,2 mm.
Neříkám že je nejlepší, v pohodě zvládá tvrdé i měkké dřevo a s přehledem. Nejtenší co jsem protahoval byly lamelky 3,2 mm na 2,5 mm, nejvyšší trámky 120x240 v délce cca 1200mm.
https://www.peddy.cz/index.php?main_pag ... 9sQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Jsou dostupné i levnější Proma, Einhel atd, jednu takovou mám a s DeWaltem se to nemůže srovnávat. Pak jsou různé české KDR, to je stará dobrá litinová klasika, ale ty moc neznám.
DeWalt přenesu a naložím do auta sám, ideální na stavbu cca 33kg. Ty KDR a pod. jsou o dost hmotnější spíše do dílny. Pro protah delších prken nebo latí je vhodné doplnit alespoň párem stojanů s válečkem.
230V, 1800W, min./max. tloušťka 3,2/152 mm, max. šířka 317mm, úběr na jeden průchod tvrdé dřevo 1,6/měkké dřevo 3,2 mm.
Neříkám že je nejlepší, v pohodě zvládá tvrdé i měkké dřevo a s přehledem. Nejtenší co jsem protahoval byly lamelky 3,2 mm na 2,5 mm, nejvyšší trámky 120x240 v délce cca 1200mm.
https://www.peddy.cz/index.php?main_pag ... 9sQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
Jsou dostupné i levnější Proma, Einhel atd, jednu takovou mám a s DeWaltem se to nemůže srovnávat. Pak jsou různé české KDR, to je stará dobrá litinová klasika, ale ty moc neznám.
DeWalt přenesu a naložím do auta sám, ideální na stavbu cca 33kg. Ty KDR a pod. jsou o dost hmotnější spíše do dílny. Pro protah delších prken nebo latí je vhodné doplnit alespoň párem stojanů s válečkem.
v tomhle množství už by se asi vyplatilo koupit nějakou jetou čtyřstranku a pak ji zas poslat do světa
jinak na tom strávíš mládí
každej klacek 4x do ruky
taky bych rád viděl ten 1f komutátorovej motor na 220 v těch malejch portable mašinkách po několika šichtách protahování
jinak na tom strávíš mládí
každej klacek 4x do ruky
taky bych rád viděl ten 1f komutátorovej motor na 220 v těch malejch portable mašinkách po několika šichtách protahování
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Proč jsi vybral zrovna dřevo/modřín ?
Podívej se na http://www.cetrishobby.cz/#nabidka" onclick="window.open(this.href);return false;
nevypadá to špatně a vydrží asi víc než dřevo
Podívej se na http://www.cetrishobby.cz/#nabidka" onclick="window.open(this.href);return false;
nevypadá to špatně a vydrží asi víc než dřevo
tady
http://www.palubky-chynava.cz/late.php" onclick="window.open(this.href);return false;
by ti to asi udělali
čtyřstranku tam mají
http://www.palubky-chynava.cz/late.php" onclick="window.open(this.href);return false;
by ti to asi udělali
čtyřstranku tam mají
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vezmu to od konce. Cetris, Cembonit a podobne materialy znám i používám. Patinováni fasády je zde očekávané i vítane. Proc modrin ? Je to cenovy kompromis mezi obyčejným smrkem a tvrdým drřevem a i bez údržby vetšinu z nás přežije. Stavěli jsme z toho už pár realizací a je to pěkný materiál. V Chynavě mám sice chalupu, ale stavím aktuálně v Jizerkách. Firma Chynava, snad jsou pouze v nájmu, Chynavska rolnická jsou zločinci co mi dodnes dluží nějaké prašule ... Parametr: "hranoly jsou prokládané a z většiny suché..." je docela vtipný.
Stroje. Snahou je maximální soběstačnost. Denně řeším nerealizovaná nabídky firem slibotechen, nedorazil materiál, nejsou lidi, firemní dovolené, nedodržení cen nabídek, atd. Už scházi pouze Belmondova známá hláška: "časy jsou zlé Kamile" Prvnim krokem je samozřejmě slušný dodavatel a minumum starostí. Druhým, když to jinak nejde je NASRA.. zpracuju si to sám. Ted na vrcholu stavebního boomu je prakticky všechno problém a poslední stavebni dodavatel/zoufalec se považuje za velkého chefa.
Stroje. Snahou je maximální soběstačnost. Denně řeším nerealizovaná nabídky firem slibotechen, nedorazil materiál, nejsou lidi, firemní dovolené, nedodržení cen nabídek, atd. Už scházi pouze Belmondova známá hláška: "časy jsou zlé Kamile" Prvnim krokem je samozřejmě slušný dodavatel a minumum starostí. Druhým, když to jinak nejde je NASRA.. zpracuju si to sám. Ted na vrcholu stavebního boomu je prakticky všechno problém a poslední stavebni dodavatel/zoufalec se považuje za velkého chefa.
na bazoši je nějaký vrak čtyřstranky za 35
asi je na tom dost práce
asi by se rozchodit dala
na těch portable mašinkách to fakt neuděláš, to jsou hračky určené k protažení občas nějakého prkýnka někde při montáži
asi je na tom dost práce
asi by se rozchodit dala
na těch portable mašinkách to fakt neuděláš, to jsou hračky určené k protažení občas nějakého prkýnka někde při montáži
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Proti gustu ... já bych si dřevo na fasádu nedal ani náhodou a to s masivem dělám přes 22 let a vybavení na to mám.
těch shnilých pokroucených a td.. fasád jsem vyděl už hodně a to neměly ani 10 let Největší průser jsou průmyslové výrobky . Fabriky mají sice výkonné stroje ale dřevo do nich strká kde kdo kdo neví co je pravá či levá strana prkna .A to nemluvím o tom že se dnes běžně na tyto výrobky používá polomové dřevo a nebo nedej bože stromy z kraje lesa.
A další průser je nátěr. Nejhorší jsou silnovrstvé lazury. Dřevo bez nátěru vydrží o mooooc déle a to ještě chytne krásnou patinu.
A nyní k věci . Každý kdo zná masivní dřevo ví že dělat se dá ze dřeva mokrého " tesařské konstrukce atd. Nebo ze dřeva suchého truhlářské výrobky atd...
Nenapsal jsi z jakého polotovaru to chceš dělat .Pokud mokré tak to neohobluješ a až to dřevo na té fasádě bude schnout to bude teprve prdel - hlavně na jih
No a když bude polotovar suchý tak se během sušení zkroutí uplně na kaši odpad tak 60 procent .
Za další 4- stranka skoro nic nesrovná dá se říct že skoro kopíruje křivost polotovaru .
Pokud by jsi to chtěl opravdu pěkně rovné tak jedině srovnat suché dřevo na hoblovce a pak protahovat .Při tom množství asi blbost . A stejně to na té fasádě půjde do vrtule Ono totiž ti lidé kteří dnes říkají že na 200 let starých chalupách. Ty obkládané štíty drží do dnes. Nevědí že staří mistři když dělali prkna rozštíply kulatinu vejpůl aby jim ukázala kam se dřevo stáčí a kde je jaký sval . Krásně to je vidět u štípaných střešních dřevěných šindelů. řízni a ohobluj prkénko a dej ho na déšt a slunko a dej k němu štípané .
K tomu modřínu .. To je takový dnešní fenomén přitom to vždy bylo dřevo podřadné . Při opracování se štípe. Na slunci se kroutí a podélně trhá . A taky je dost křehký.
Proto se všechno v těchto končinách dělá ze smrku . Ty jako stavař na 100 procent víš proč se smrk používá na veškeré nosné konstrukce .. cena to rozhodně není.
Těch volů co si udělali prkénka na lavičku do zahrady z borovice nebo modřínu je na světě dost .
Za mě pokud dřevo na fasádu.Tak jedině jak píšeš ty .Svépomocí . Sehnat si kulatinu která je hustě rostlá nechat si jí nařezat a pak lehce fouknout v sušárně tak na 20 procent vlhkosti aby s tím šlo dělat .
Nebo se na všechno vysrat.Sehnat dědka nebo firmu která vyrábí štípaný šindele. Koupit si je a natlouct . A v životě na to nešáhnou ani tvoje děti pokud tedy nějaké máš.
A abych předešel zbytečným 3 stránkám o pravopisu. Nejsem nijak nemocný dizlektik a td... jsem prostě debil.... Děkuji za pochopení.
těch shnilých pokroucených a td.. fasád jsem vyděl už hodně a to neměly ani 10 let Největší průser jsou průmyslové výrobky . Fabriky mají sice výkonné stroje ale dřevo do nich strká kde kdo kdo neví co je pravá či levá strana prkna .A to nemluvím o tom že se dnes běžně na tyto výrobky používá polomové dřevo a nebo nedej bože stromy z kraje lesa.
A další průser je nátěr. Nejhorší jsou silnovrstvé lazury. Dřevo bez nátěru vydrží o mooooc déle a to ještě chytne krásnou patinu.
A nyní k věci . Každý kdo zná masivní dřevo ví že dělat se dá ze dřeva mokrého " tesařské konstrukce atd. Nebo ze dřeva suchého truhlářské výrobky atd...
Nenapsal jsi z jakého polotovaru to chceš dělat .Pokud mokré tak to neohobluješ a až to dřevo na té fasádě bude schnout to bude teprve prdel - hlavně na jih
No a když bude polotovar suchý tak se během sušení zkroutí uplně na kaši odpad tak 60 procent .
Za další 4- stranka skoro nic nesrovná dá se říct že skoro kopíruje křivost polotovaru .
Pokud by jsi to chtěl opravdu pěkně rovné tak jedině srovnat suché dřevo na hoblovce a pak protahovat .Při tom množství asi blbost . A stejně to na té fasádě půjde do vrtule Ono totiž ti lidé kteří dnes říkají že na 200 let starých chalupách. Ty obkládané štíty drží do dnes. Nevědí že staří mistři když dělali prkna rozštíply kulatinu vejpůl aby jim ukázala kam se dřevo stáčí a kde je jaký sval . Krásně to je vidět u štípaných střešních dřevěných šindelů. řízni a ohobluj prkénko a dej ho na déšt a slunko a dej k němu štípané .
K tomu modřínu .. To je takový dnešní fenomén přitom to vždy bylo dřevo podřadné . Při opracování se štípe. Na slunci se kroutí a podélně trhá . A taky je dost křehký.
Proto se všechno v těchto končinách dělá ze smrku . Ty jako stavař na 100 procent víš proč se smrk používá na veškeré nosné konstrukce .. cena to rozhodně není.
Těch volů co si udělali prkénka na lavičku do zahrady z borovice nebo modřínu je na světě dost .
Za mě pokud dřevo na fasádu.Tak jedině jak píšeš ty .Svépomocí . Sehnat si kulatinu která je hustě rostlá nechat si jí nařezat a pak lehce fouknout v sušárně tak na 20 procent vlhkosti aby s tím šlo dělat .
Nebo se na všechno vysrat.Sehnat dědka nebo firmu která vyrábí štípaný šindele. Koupit si je a natlouct . A v životě na to nešáhnou ani tvoje děti pokud tedy nějaké máš.
A abych předešel zbytečným 3 stránkám o pravopisu. Nejsem nijak nemocný dizlektik a td... jsem prostě debil.... Děkuji za pochopení.
Tohle řikám furt. Ta silnostěná lazura popraská, kolem prasklin se odlepí se od dřeva, pak tam zatýká a vlhkost nemůže ven. Tak to pěkně hnije a na pohled není nic poznat. Nejlepší nátěr na vekovní dřevo je vyjetej olej. Ne, prostě natírat jen nátěrem na bázi oleje, kdy to dřevo nasákne a vodu odpuzuje a nedělá lazuru.A další průser je nátěr. Nejhorší jsou silnovrstvé lazury. Dřevo bez nátěru vydrží o mooooc déle a to ještě chytne krásnou patinu.