Malý tichý vzduchový kompresor kolem baru

Věda, technika a další na co se nenašla vhodnější kolonka.
Odpovědět
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6943
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 11. 2016, 4:47

jasně dělá to to ptc , kompresoru nedělá dobře když často spíná v tlaku což u tebe nebude problém . starší kompresory měly relé a bimetal tady máš kondik a ptc
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

14. 11. 2016, 5:55

hlavní problém asi bude v tom, že se ten kompresor neumí rozeběhnout do protitlaku
motor s rozběhovým kondíkem má velmi malý záběrový moment
udělej pokus
opakovaný rozběh s volným výstupem X rozběh s připojenou natlakovanou expanzní nádobou (...)
v ledničce díky principu nemůže nastat rozběh do protitlaku
vzduchové kompresory (speciálně ty s 1f motorem) to mají ošetřené zpětným + odpouštěcím ventilem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22386
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2016, 7:00

vpodstate bys mel pridat jeste zpetny ventil pred tlakovou nadobu
a privod od kompresoru ke zp. ventilu a nadobe odfouknout do vzduchu pri vypnutem kompresoru
se zapnutim kompresoru ten odfuk zavirat

nafouknuti te trubky do tlaku staci k tomu aby se motor rozebehl
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

14. 11. 2016, 10:01

Díky všem za odpovědi. Expanzní nádobu tam nemám, rád bych se bez ní obešel. Možná vás zmátl ten ventil na výstupu, který tak nedává asi moc smysl (myslel jsem původně, že to funguje trochu jinak - že nastavím kýžený výstupní tlak a on případný přetlak odfoukne). I tak jsem ho tam dal (bude zatím plně otevřený), hlavně kvůli manometru a na případný pokusy.

Čili to spíš vidím na tu elektriku. S tim měřenim kondíku nikoho nic nenapadá? Je možný, že je skutečně až tak vyběhanej (na tisícinu původní kapacity)? Stejně skočim přes oběd pro novej, ale tak spíš aby bylo jasno.

Btw. mám i digitální manometr, který umí posílat informaci o tlaku (resp. asi o překonání nějakého nastaveného thresholdu, "tlakový spínač", nezkoumal jsem), to by se taky mohlo využít.
pavlaxy píše:asi by jsi to uřídil i NE555 s relátkem z auta
Proč z auta, normální relátko by nestačilo?

Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

14. 11. 2016, 10:09

Thomeeque píše: Čili to spíš vidím na tu elektriku. S tim měřenim kondíku nikoho nic nenapadá? Je možný, že je skutečně až tak vyběhanej (na tisícinu původní kapacity)?
Dík, T.
vždyť na tom obrázku máš napsáno 4uF a 3,9uF ?????
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

14. 11. 2016, 10:13

Já ale naměřil 3.9 nanofaradu :) (a pro úplnost, měřil jsem ho odpojenej z obvodu)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
melsoft
Příspěvky: 366
Registrován: 25. 1. 2012, 5:41

14. 11. 2016, 11:09

Rozběhové kondenzátory měřím běžně univerzálním měřákem (nebo AVR testerem - kond musím být vybitý) a chovají se normálně prostě jako kondenzátory. Když má 2uF kondík kapacitu 1,6uF tak ho vyhazuju, protože motor už netočí co má (v mém konkrétním případě mi potom shoří topná spirála, protože ji motor větráku neuchladí). Rozběhové kondenzátory bývají většinou typu MP = metalizovaný papír a v případě průrazu (asi špičky na indukční zátěži) se v místě průrazu spálí ten papír a odpaří kov, takže kondík funguje dál, jen s menší kapacitou. Proto se musejí občas zkontrolovat a vyměnit. A ano, občas najdu i takový, který má kapacitu v řádu nF, to už ale bývá spálené i topení i motor... :cry:

S tím filtrem před kompresor jsi to už vyřešil? Mám tu přesně pro ten účel takovýhle filtr:
2016-11-14 11.56.07.jpg
2016-11-14 11.56.19.jpg
Má to rychlospojku na 6mm hadičku Festo a uvnitř je papírová vložka C410, která by měla být dostupná v běžné obchodní síti. (namátkou např. zde:
http://www.autodily-cardo.cz/filtry-2/v ... 0-mf-c410/" onclick="window.open(this.href);return false; - aktuálně vyprodaný)
nebo tady: http://www.autokseft.cz/MANN-FILTER-Vzd ... 0-nd287310" onclick="window.open(this.href);return false; levnější i když taky není skladem....
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

14. 11. 2016, 11:47

Relátko :samozřejmě jakékoliv ...pokud chceš mám tu nějaká z mikrovlnek přijeď si vybrat ...
autorelé -to jen že je na 12V a má silné kontakty a je jich také všude habaděj ..nemusí mít ale pevnost na 230VAC .
Redukční ventil aby měl co redukovat nějaký vzdušník potřebuje a zbaví tě pulzace vzduchu máš pak konstantní tlak ,
nevím jak moc to potřebuješ .
Předfiltr je moc pěkný kam na něj -jaké auto vrakoviště ?
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

14. 11. 2016, 12:32

Thomeeque píše:Já ale naměřil 3.9 nanofaradu :) (a pro úplnost, měřil jsem ho odpojenej z obvodu)
jo, oni ty písenka na první pohled vypadají stejně :D
mohl by být bouchlej a přerušenej, je to svitek
tak zkus jinej pro jistotu ho změř
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

14. 11. 2016, 1:59

pavlaxy píše:Relátko :samozřejmě jakékoliv ...pokud chceš mám tu nějaká z mikrovlnek přijeď si vybrat ...
Taky doma něco mám, ale díky.
pavlaxy píše:Redukční ventil aby měl co redukovat nějaký vzdušník potřebuje a zbaví tě pulzace vzduchu máš pak konstantní tlak ,
nevím jak moc to potřebuješ .
Jo, jasný. Z toho mojeho kompresoru jde pěkný stabilní fuk (jestli tam jsou pulzy, tak nejsou ani slyšet ani cítit), takže bez další stabilizace se pro můj účel myslím obejdu.
melsoft píše:Rozběhové kondenzátory měřím běžně univerzálním měřákem (nebo AVR testerem - kond musím být vybitý) a chovají se normálně prostě jako kondenzátory. Když má 2uF kondík kapacitu 1,6uF tak ho vyhazuju, protože motor už netočí co má (v mém konkrétním případě mi potom shoří topná spirála, protože ji motor větráku neuchladí). Rozběhové kondenzátory bývají většinou typu MP = metalizovaný papír a v případě průrazu (asi špičky na indukční zátěži) se v místě průrazu spálí ten papír a odpaří kov, takže kondík funguje dál, jen s menší kapacitou. Proto se musejí občas zkontrolovat a vyměnit. A ano, občas najdu i takový, který má kapacitu v řádu nF, to už ale bývá spálené i topení i motor... :cry:
Paráda, díky za detailní info! Ten můj tedy bude zřejmě v pánu, už mám koupenej novej, tak večer schválně proměřim (k instalaci se dostanu asi až ve středu).
melsoft píše:S tím filtrem před kompresor jsi to už vyřešil?
Občas jsem se příležitostně ptal, jestli by něco měli, ale ptal jsem se asi na samých špatných místech, tak jsem v sobotu něco jedoduchého spáchal, v mých podmínkách by to mohlo stačit.
melsoft píše:Mám tu přesně pro ten účel takovýhle filtr...
Díky za tip! Jmenuje se to nějak, neumim to najít (jen ty vložky)?
testone píše:jo, oni ty písenka na první pohled vypadají stejně :D
mohl by být bouchlej a přerušenej, je to svitek
tak zkus jinej pro jistotu ho změř
Jasný.

Dík všem, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
melsoft
Příspěvky: 366
Registrován: 25. 1. 2012, 5:41

14. 11. 2016, 3:07

Díky za tip! Jmenuje se to nějak, neumim to najít (jen ty vložky)?


Já jich tu mám pár ze starejch rozebranejch mašin. Pokud bys chtěl 1 případně 2ks tak můžu vypomoct. Jinak trvalej zdroj nemám...
Na víčku je napsáno Picolino 44010 82 996
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

14. 11. 2016, 3:14

melsoft píše:
Thomeeque píše:Díky za tip! Jmenuje se to nějak, neumim to najít (jen ty vložky)?
Já jich tu mám pár ze starejch rozebranejch mašin. Pokud bys chtěl 1 případně 2ks tak můžu vypomoct. Jinak trvalej zdroj nemám...
Na víčku je napsáno Picolino 44010 82 996
Zvážim, děkuju, s číslem už se to dá i googlit.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

17. 11. 2016, 12:35

mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

17. 11. 2016, 7:06

Vzduch na výstupu má stále docela silný olejový odér, je to známka nedostatečné filtrace nebo se toho nijak nezbavim? Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
pavlaxy
Příspěvky: 1901
Registrován: 26. 12. 2007, 11:42
Bydliště: Praha

17. 11. 2016, 7:15

Asi zkus foukat na tenký papír ....
Odér by nevadil - olej pochytat...
Hezká práce ,
jsou ty gumy funkční nebo dáš silentbloky ?
Odpovědět

Zpět na „Multioborová diskuze o technických tématech“