Dotaz na řezání Co2 laserem
Díky za info.
A jakého praktického rozlišení jsi dosáhl?
Dělal jsi to rastrově nebo vektorově?
Protože laser nemám, tak netuším, co se z toho dá prakticky vymáčknout.
Teoreticky nemůže být ideálně zaostřený bod menší než vlnová délka, tedy u CO2 laseru kolem 0.01mm.
Ale kolik je dosažitelné v praxi?
A jak to vychází časově? Pokud se to jede rastrově, tak těch přejezdů by asi při dobře zaostřeném paprsku proklatě hodně, že jo.
A jakého praktického rozlišení jsi dosáhl?
Dělal jsi to rastrově nebo vektorově?
Protože laser nemám, tak netuším, co se z toho dá prakticky vymáčknout.
Teoreticky nemůže být ideálně zaostřený bod menší než vlnová délka, tedy u CO2 laseru kolem 0.01mm.
Ale kolik je dosažitelné v praxi?
A jak to vychází časově? Pokud se to jede rastrově, tak těch přejezdů by asi při dobře zaostřeném paprsku proklatě hodně, že jo.
- Merlin_cze
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11. 10. 2016, 11:56
- Kontaktovat uživatele:
Tohle vyzkouším, vypadá to použitelně, zkoušel jsem přímou metodu odpaření mědi vláknovým laserem 30W, podařilo se měď odloupat, ale vzhledem k její vynikající tepelné vodivosti to odnesl substrát pod mědí a proměnil se na uhlí . 1/2 tlouštky paprsku je 0.005 mm ... jak se projevuje ten posun ?
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
O té šířce stopy 0.01mm píšeš u toho vláknového laseru nebo jsi myslel CO2?
Vláknový jede předpokládám kolem 1065nm, takže teoretická minimální stopa je 1 cca mikron. Tak tam bych prakticky dosažitelné stopě 0.01mm asi i věřil.
Ale že by se dalo CO2 zaostřit na teoretické minimum se mi skoro nechce věřit.
Ovšem jen teoretizuju, laser (zatím) nemám.
Vláknový jede předpokládám kolem 1065nm, takže teoretická minimální stopa je 1 cca mikron. Tak tam bych prakticky dosažitelné stopě 0.01mm asi i věřil.
Ale že by se dalo CO2 zaostřit na teoretické minimum se mi skoro nechce věřit.
Ovšem jen teoretizuju, laser (zatím) nemám.
No jo, když já mám ten paprsek o pár řadů silnější.
Děláno to bylo rastrově. Krok přejezdu byl 0,15. Cílem testu bylo ověřit, jen jak jde odpálit nitro barva z cuprextitu. Nic víc jsem nezkoušel a teď ani nic víc nevyzkouším, laser jsem odstěhoval do podkroví a musím znovu pořešit odsávání.
Zkusím se podívat jest-li ještě najdu ten pokus, a když tak to vyfotím.
Děláno to bylo rastrově. Krok přejezdu byl 0,15. Cílem testu bylo ověřit, jen jak jde odpálit nitro barva z cuprextitu. Nic víc jsem nezkoušel a teď ani nic víc nevyzkouším, laser jsem odstěhoval do podkroví a musím znovu pořešit odsávání.
Zkusím se podívat jest-li ještě najdu ten pokus, a když tak to vyfotím.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22387
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kdyz jsem si hral s thunderlaserem do preklizky a palil plochy rastru s radkovanim po 0.1 tak to rezalo mikro lamely
takze po odpaleni dvou radek 0.1mm od sebe zustal jeste nejaky material mezi
takze po odpaleni dvou radek 0.1mm od sebe zustal jeste nejaky material mezi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25. 2. 2017, 9:11
Zdravím, používal jsem na chlazení destilku v domění že vydrží na věky, tak NE,
když jsem do toho po roce a půl juknul, byl tam takovej hnusnej, zažloutlej mazlavej šlem,
(možná vzniknul z kovové stahovací pásky uchycené u čerpadýlka která byla uplně černá)
no hrůza, nejhorší že byl i v trubici, žlutý chuchvalce, to se jí asi líbit nebude.
Vyměňuji trubici a dávám profi chlazení, mám blbej dotaz:
vstup na vstup, výstup na výstup, nebo to je jedno, z který strany tam jde chlazení?
když jsem do toho po roce a půl juknul, byl tam takovej hnusnej, zažloutlej mazlavej šlem,
(možná vzniknul z kovové stahovací pásky uchycené u čerpadýlka která byla uplně černá)
no hrůza, nejhorší že byl i v trubici, žlutý chuchvalce, to se jí asi líbit nebude.
Vyměňuji trubici a dávám profi chlazení, mám blbej dotaz:
vstup na vstup, výstup na výstup, nebo to je jedno, z který strany tam jde chlazení?
Zajímavá informace.robokop píše:kdyz jsem si hral s thunderlaserem do preklizky a palil plochy rastru s radkovanim po 0.1 tak to rezalo mikro lamely
takze po odpaleni dvou radek 0.1mm od sebe zustal jeste nejaky material mezi
Takže minimálně na tomhle (asi dost kvalitním) laseru by se zřejmě dalo dosáhnout reálně nejméně 300 DPI, a asi by to chtělo pálit kolem 600 DPI.
To už by mohlo být pro tišťáky velmi slušně použitelné.
Asi by to chtělo nějaké vakuové nebo jiné vícebodové upínání, optimálně ostré ohnisko asi bude jen v dost úzkém rozpětí výšek. A cuprextit nebývá ideálně rovný.
Díky za info.
- Merlin_cze
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11. 10. 2016, 11:56
- Kontaktovat uživatele:
CO2 laser na gravírování mám od GCC a úplně v klidu gravíruje s rozlišením 1000dpi, paprsek bude mít tak kolem 0,1 mm (optika 2") udávaná přesnost je 0,254mm
značkovací je číňan - fiber laser 30W a ten umí čáru 0,02mm a znak tak 0,2 x 0,2mm. (paprsek má údajně 0,01mm ale nevím čím to změřit
Barvu budou umět odpálit oba, udělám pokus a dodám foto.
značkovací je číňan - fiber laser 30W a ten umí čáru 0,02mm a znak tak 0,2 x 0,2mm. (paprsek má údajně 0,01mm ale nevím čím to změřit
Barvu budou umět odpálit oba, udělám pokus a dodám foto.
Naposledy upravil(a) Merlin_cze dne 22. 11. 2017, 12:03, celkem upraveno 1 x.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
Ahoj,
do chladícího okruhu je dobré pokud používáš jen destilku přilít nějaký sajrajt proti růstu řas /zakoupíš v akvaristice/ a nebo použít nemrznoucí kapalinu 1:1 s destilkou, protože číňan na test trubice použije vodu z nebližšího rybníčku a destilka co tam naleješ se hned kontaminuje zbytkem kvalitní čínské vody a ned ti tam začne bujet život .. mám ve stroji vodu několik let a vypadá stále stejně růžově. Obecně platí, že čím nížší teplotu trubice udržíš tím déle trubka vydrží ... dobré je udržet teplotu kolem 20 stupňů co jsem četl tak při teplotě kolem 27-30 začne trubice degradovat výrazně rychleji a klesne její účinnost posléze se může zničit/praskliny/. Někde psali, že silnější trubice nad 40w začnou mít problémy/stabilita paprsku/ už přes 23 stupňů, ale je fakt, že 40 w trubice číňan běžně chladí zařízením CW3000 což je jen "chladič z auta s ventilátorem a čerpadlo".... žádný kompresor .... takže pokud si na 40 w stroj koupiš za 1200 kč chladič ke staré škodovce a pridas ventilátor tak ti to udělá stejnou službu ... pokud to zavřeš do malé ledničky za 500 Kč z aukra systém povznešeš o úroveň výše .... Někdo používá chladící zařízení k akvariu ... Máme GCC Spirit LS max rozlišení 1500 dpi a v jednom režimu tuším 1800 dpi obecně většinou nepouřívám více jak 1000 dpi.... vysoké rozlišení navyšuje výrazně čas výroby, ikdyž patří Spirit LS k rychlejším strojům s posuvem hlavy max 80IPS je asi jedno jesli máš průjezd paprsku každých 0,02mm a nebo 0,01 je jedno kor pokud děláš dřevo, plast a gumu ....
do chladícího okruhu je dobré pokud používáš jen destilku přilít nějaký sajrajt proti růstu řas /zakoupíš v akvaristice/ a nebo použít nemrznoucí kapalinu 1:1 s destilkou, protože číňan na test trubice použije vodu z nebližšího rybníčku a destilka co tam naleješ se hned kontaminuje zbytkem kvalitní čínské vody a ned ti tam začne bujet život .. mám ve stroji vodu několik let a vypadá stále stejně růžově. Obecně platí, že čím nížší teplotu trubice udržíš tím déle trubka vydrží ... dobré je udržet teplotu kolem 20 stupňů co jsem četl tak při teplotě kolem 27-30 začne trubice degradovat výrazně rychleji a klesne její účinnost posléze se může zničit/praskliny/. Někde psali, že silnější trubice nad 40w začnou mít problémy/stabilita paprsku/ už přes 23 stupňů, ale je fakt, že 40 w trubice číňan běžně chladí zařízením CW3000 což je jen "chladič z auta s ventilátorem a čerpadlo".... žádný kompresor .... takže pokud si na 40 w stroj koupiš za 1200 kč chladič ke staré škodovce a pridas ventilátor tak ti to udělá stejnou službu ... pokud to zavřeš do malé ledničky za 500 Kč z aukra systém povznešeš o úroveň výše .... Někdo používá chladící zařízení k akvariu ... Máme GCC Spirit LS max rozlišení 1500 dpi a v jednom režimu tuším 1800 dpi obecně většinou nepouřívám více jak 1000 dpi.... vysoké rozlišení navyšuje výrazně čas výroby, ikdyž patří Spirit LS k rychlejším strojům s posuvem hlavy max 80IPS je asi jedno jesli máš průjezd paprsku každých 0,02mm a nebo 0,01 je jedno kor pokud děláš dřevo, plast a gumu ....
http://www.gravoservis.cz
gravirování, řezání a značení laserem, eloxový tisk
gravirování, řezání a značení laserem, eloxový tisk
Je to tak že vstup na výstup a výstup na vstup, pokud to dáš obráceně a máš ve stroji ochranu průtoku tak se to bude chovat jako když nepustíš vodu a nepojede zdroj. Pokud ve stroji tohle čidlo nemáš je to šumák.jendazdejvic píše:Zdravím, používal jsem na chlazení destilku v domění že vydrží na věky, tak NE,
když jsem do toho po roce a půl juknul, byl tam takovej hnusnej, zažloutlej mazlavej šlem,
(možná vzniknul z kovové stahovací pásky uchycené u čerpadýlka která byla uplně černá)
no hrůza, nejhorší že byl i v trubici, žlutý chuchvalce, to se jí asi líbit nebude.
Vyměňuji trubici a dávám profi chlazení, mám blbej dotaz:
vstup na vstup, výstup na výstup, nebo to je jedno, z který strany tam jde chlazení?
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
tu ma viddeo s 2,5W alserom
https://www.youtube.com/watch?v=gpzLhL944-U" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=gpzLhL944-U" onclick="window.open(this.href);return false;
U toho značkovacího laseru bych té přesnostni i věřil. Má to krátkou vlnovou délku a navíc to asi bude stroj za výrazně vyšší peníze, řekl bych.Merlin_cze píše:CO2 laser na gravírování mám od GCC a úplně v klidu gravíruje s rozlišením 1000dpi, paprsek bude mít tak kolem 0,1 mm (optika 2") udávaná přesnost je 0,254mm
značkovací je číňan - fiber laser 30W a ten umí čáru 0,02mm a znak tak 0,2 x 0,2mm. (paprsek má údajně 0,01mm ale nevím čím to změřit
Barvu budou umět odpálit oba, udělám pokus a dodám foto.
Ale 1000 DPI u laseru s paprskem 0.1mm fakt nevěřím. DPI je Dot Pen Inch, tedy 1000 bodů na 25.4mm. A to s velikostí bodu 0.1mm fakt nedáš.
U nějakého "analogového" obrázku (např. pálení podle fotky se stupni šedi) by se to snad dalo trochu ošidit modulací výkonu. Ale u B/W kresby prostě i teoreticky dokážeš při velikosti bodu zrealizovat max. 254 bodů na inch.
Tak to teda jede pěkně i tímhle celkem slabým laserem.atlan píše:tu ma viddeo s 2,5W alserom
https://www.youtube.com/watch?v=gpzLhL944-U" onclick="window.open(this.href);return false;
Laser 2.5W už se dá koupit pod 50 USD, tak to začíná být celkem zajímavé.
Sice mu to chodí dost nepřesně, ale to už je jiná věc. Já bych to na jeho místě (pokud to nedokáže líp poštelovat) jezdil jen jedním směrem, i za cenu delšího času. Aspoň by se laser tak nehřál.
Díky.