Garius píše:No. ako sa v tom snažím narýchlo zorientovať, tak zisťujem, že tam žiadna prevodovka neni, ale zmena otáčok je riadená frekvenčným meničom do asynchrónneho motora.
Ale pretože nie som elektrikár, tak netuší tu niekto, či je možné od motora vyžadovať výkon, počas nábehu na nové otáčky?
A frekvencia do meniča sa dá meniť plynule, nie?
Kde je potom problém, že sa to nedá za behu, ale musí sa zastaviť posuv?
Čo sa týka rýchlosti spracovania informácie, niektoré riadiace systémy (tie staršie) majú reakčný čas okolo 20ms. Novšie (aj ten čo je v škole) má reakčný čas už okolo 0,5ms a teda by to mal byť schopný zvládať..
edit:
tak, pýtal som sa na elektrikárskom fóre a je to tak ako som si myslel. elektromotor počas plného zaťaženia je schopný plynule zvyšovať otáčky.
Potom ale neroozumiem tomu, prečo je nutné zastaviť posuv, zmeniť otáčky a až potom pokračovať?
Ty tu do te puvodni otazky pletes uplne odlisnou vec. Ptas se na to proc system pri zmene otacek zastavi posuv do doby dokud nejsou dosazeny prave navolene otacky. Toto je vec systemu , system sleduje TZV fci ATspeed (dosazene otacky). Je na cloveku co psal system a PLC , na kolik dovoli odchylku pri tomto zpusobu rizeni a nasledne chovani systemu. Konkretne Heidenhain toto ma nastaveno velmi ostre .