Tipy a triky

obrabeni na klasice

Re: Tipy a triky

Příspěvekod Josef » 06 dub 2018, 18:50

Za mého mládí byla automatovka 11 109.
Josef
Sponzor fora
 
Příspěvky: 2375
Registrován: 19 lis 2006, 22:25
Bydliště: Huslenky

Re: Tipy a triky

Příspěvekod fmodel » 06 dub 2018, 19:04

Pepa z depa píše:automatovka je 11.600

No trošku proběhni tabulky automatovka je 11109,11100 ,11140, dobře se obrábí proto že je v ní trochu olova které zlepšuje obrobitelnost.
Zušlechtěná 12050 dělá krásnej povrch pokud je tuhá mašina a máš pár plátků na zkoušku.
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4056
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Re: Tipy a triky

Příspěvekod almac » 06 dub 2018, 19:25

v automatových ocelích je síra, pro lámavost třísky za studena. Olovo je v mosazích a bronzech, pro lepší obrobitelnost. A.
soustruh SN 20, TSB16, frézka Proma FP-25, horizontální Akol (Mk2)
almac
 
Příspěvky: 427
Registrován: 28 kvě 2015, 18:35
Bydliště: Liberec

Re: Tipy a triky

Příspěvekod origosch » 06 dub 2018, 19:29

Koukám, že si pletou automatovku s hlazenkou. :D
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origosch
 
Příspěvky: 1122
Registrován: 19 dub 2007, 22:39
Bydliště: Kladno

Reklama

Průmyslové snímače tlaku, hustoty, teploty, průtoku a výšky hladiny.
Staňte se partnerem jednoho z předních výrobců prumyslových snímačů v Evropě
www.aplisenscz.cz Jičín, Jaselská 636, PSČ 506 01 tel. 737 423 730

Re: Tipy a triky

Příspěvekod fmodel » 06 dub 2018, 19:35

almac píše:v automatových ocelích je síra, pro lámavost třísky za studena. Olovo je v mosazích a bronzech, pro lepší obrobitelnost. A.

Jo máš pravdu ,asi jsem myslel na jiný píí.. :D ale co je teda tohle 11SMnPb37 ?? a tohle 36SMnPb14+C
Tak že až tak sklerotickej nebudu nebo jo ??
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4056
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Re: Tipy a triky

Příspěvekod Carl_FM » 06 dub 2018, 19:52

Aha, no myslel jsem, že 12 050 spadá pod automatové oceli, ale asi se pletu. Každopádně jedná se mi o obrábění této běžně dostupné 12 050 na co nejhezčí povrch, zkouším různé rychlosti, ale povrch mi přijde takový chlupatý.
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
 
Příspěvky: 246
Registrován: 03 zář 2015, 09:23

Re: Tipy a triky

Příspěvekod fmodel » 06 dub 2018, 19:58

Nemáš jí zušlechtěnou ! tak že třeba vyhrubovat ,zušlechtit a pak dosoustružit -pak je povrch jak dětská prdelka :wink:
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4056
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Re: Tipy a triky

Příspěvekod robokop » 06 dub 2018, 20:08

carlfm: jaka desticka?, jake otacky/prumer?, jaky posuv?, kolik ubiras?
RoBoKop
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
 
Příspěvky: 14856
Registrován: 10 črc 2006, 12:12
Bydliště: Praha

Re: Tipy a triky

Příspěvekod Carl_FM » 06 dub 2018, 20:30

Průměr 30mm, nůž s CCMT09T304, úběr 0,4-0,8mm, posuv 0,05-0,2, otáčky 800ot/min
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
 
Příspěvky: 246
Registrován: 03 zář 2015, 09:23

Re: Tipy a triky

Příspěvekod robokop » 06 dub 2018, 20:37

to je na krabicce nebo to jsi zkousel?
podle toho co jsem k tem destickam nasel na netu jsi mel malo otacek (byl jsi pod doporucenou reznou rychlosti)
dal jsem moc nekoukal
RoBoKop
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
 
Příspěvky: 14856
Registrován: 10 črc 2006, 12:12
Bydliště: Praha

Reklama

Re: Tipy a triky

Příspěvekod Carl_FM » 06 dub 2018, 20:47

Zkoušel, vyšší otáčky mi ten plátek rychle ztupily. Jedině, že bych dával menší posuv a úběr.
MAS FU2A, TOS SM16A
Carl_FM
 
Příspěvky: 246
Registrován: 03 zář 2015, 09:23

Re: Tipy a triky

Příspěvekod robokop » 06 dub 2018, 20:56

to je divny
melo by to snyst vic a melo by to byl lepsi
jsi v obou parametrech na same spodni hranici
uz bys ten platek nemel uplne palit ale casto se mi stalo ze to nebylo optimalni a kdyz jsem pridal do pulky nebo k vrchni hranici tak se to uplne sklidnilo a najednou povrchy jak zracadlo nebo to hazelo duhu

kvici ta kudla v rezu?

zkus tam nacpat rychlost a posuv cca na 70% toho co je na krabce jako maximum

mel jsem presne stejny problem s nerezi na frezce
jeden uber nastrojem a vsechny platky v haji
pridal jsem 10% na otackach
najednou naprosto perfektni povrch a udelal jsem cca 1000x tolik nez jsem tocil desticky

existuje kriticke pasmo kde nesmis byt
tj muzes byt pod nebo nad ale ne v nem
RoBoKop
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
 
Příspěvky: 14856
Registrován: 10 črc 2006, 12:12
Bydliště: Praha

Re: Tipy a triky

Příspěvekod pafik » 07 dub 2018, 08:32

Carl_FM píše:Zkoušel, vyšší otáčky mi ten plátek rychle ztupily. Jedině, že bych dával menší posuv a úběr.


Taky záleží na utvařeči. Některý jsou na hrubování, některý na dokončování. Podle toho je i doporučená špona. Třeba FM je od špony 0,08 mm (při odpovídající hloubce záběru). Krásně je to vidět, když necháš konstantní otáčky, hloubku a konstantní posuv a ubíráš průměr. Ty špony, co od toho lítaj, se měněj podle aktuálního průměru obrobku. Časem dojdeš na optimální vzhled špony a hezkej povrch. :)
Uživatelský avatar
pafik
 
Příspěvky: 343
Registrován: 10 úno 2013, 18:07
Bydliště: Praha 4

Předchozí

Zpět na konvencni obrabeni

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

smishek.com