Vnitřní závity M16

obrabeni na klasice
Odpovědět
Rumacek
Příspěvky: 30
Registrován: 11. 4. 2013, 4:19
Bydliště: Břeclav

29. 7. 2015, 3:57

Zdavím, chtěl bych radu od někoho kdo to už dělal nebo se vyzná. V obrábění jsem pouze samouk. Dělám 500ks vnitřních závitů M16 v délce 70mm do trubky dlouhé 120mm. Světlost trubky se motá od kusu mezi 13,9 -14mm což bych řekl, že je v takové délce řezání dobrý. Momentálně předřezávám sadovými I a II na 80 otáček a dokončuju strojním na 50 otáček. Je možné někde uspořit čas? Zkoušel jsem udělat závit najednou s použitím šroubovicového i závitníku s lamačem. Do těch 40mm to šlo, pak už pouštěla spojka na záv. hlavě. Dát to tam natvrdo přes kostkový unašeč se mi moc nechce. Vyvrtat ještě větší díru? To je už asi hloupost, navíc čas neuspořím. Vynechat některý ze sadových závitníků? Případně řezat ještě na větší otáčky? Díky za radu. Poučívám soustruh TOS S32, emulzi, řezný olej :D
vruboun
Příspěvky: 368
Registrován: 25. 3. 2010, 7:11

29. 7. 2015, 7:12

Řezná rychlost 8 m/min je 140 ot za minutu.Převrtat díru na 14.2 mm, klidně při těch 140 otáčkách, bude to rychlejší než 2x sadový a potom ještě strojní. Strojní závitník na průchozí otvory. Mohutně mazat olejem. Zvenčí by neškodilo trubku chladit emulzí.Ideální by bylo mazat proudem oleje. Přitáhnout závitovací hlavu.
Rumacek
Příspěvky: 30
Registrován: 11. 4. 2013, 4:19
Bydliště: Břeclav

29. 7. 2015, 7:23

vruboun píše:Řezná rychlost 8 m/min je 140 ot za minutu.Převrtat díru na 14.2 mm, klidně při těch 140 otáčkách, bude to rychlejší než 2x sadový a potom ještě strojní. Strojní závitník na průchozí otvory. Mohutně mazat olejem. Zvenčí by neškodilo trubku chladit emulzí.Ideální by bylo mazat proudem oleje. Přitáhnout závitovací hlavu.