čerpadlo na emulzi, chlazení nástroje

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

6. 2. 2017, 2:51

kenybz píše:jo a ty plechové podložky pod ložiska tam musíš dát v pořadí tak jak byly určují totiž správné uložení
Tak já se na ty plechové podložky vybodnu, budu tam dávat oboustranně krytá ložiska (2RS) a místo těch plechových ohnutých podložek udělám distanční kroužky potřebné tloušťky (dle původních plechových podložek), vnitřní průměr dle hřídele a vnější dle vnitřního kroužku ložiska. Zůstane tam jen pružná podložka nad horním ložiskem.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 2. 2017, 6:38

Elektrolyticka koroze staci kdyz natom lezi spony ....distancni podlozky nejlepsi reseni jako nahrada
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 2. 2017, 8:33

montážní postup:
nalisovat ložisko na hřídel rotoru blíže k vrtulce /správně oběžné kolo/ přitom nezapomenout pod něj vložit distanční /púvodně krycíplechové / podložky
potom nasunout hřídel i s ložiskem do tělesa čerpadla /nezapomenout na pryžový rozstřikový kroužek/
mělo by to jít rukou zasunout nebo s velmi mírným poklepem /jakákoliv větší síla znamená poškození ložiska/
potom otočit celou sestavu koncem hřídele motoru na např. dřevěnou podložku
naklepnout oběžné kolo pozor! hřídel má vlisovené 4 zářezy a je potřeba oběžné kolo nasadit tak jak původně bylo
Naklepnout plastovou paličkou oběžné kolo
otočit sestavu o 180° a nalisovat zadní ložisko /přiom nezapomenout na podložky ! /
nasadit teleso se statorem vložit izolační papír a paličkou doklepnout až nadoraz /nezapomenout na pružnou podložku za ložisko a kontrolovat souosost/
pokud vše proběhlo v pořádku a hřídelí lze snadno otáčet je možné našroubovat víčko tělesa čerpadla čerpadlo a zkušebně spustit
připojíte napájecí napětí na všechny fáze pokud nevznikoun žádné kouřové efekty je možné přijít k měření proudu kleštovým ampérmetrem v každé z fází.
tento typ čerpadel v provozu i bez emulze která ho v podstatě ochlazije má teplotu po deseti minutách provozu naprázdno a nasucho max 35°C
pokud po deseti minutách na něm neudržíte ruku tak je teplota nad 60°C a je některé z vinutí proražené a musí se převinout
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 2. 2017, 8:59

kterak poznati spálený motor i bez měření můžu popsat zítra pokud bude zájem :D
myšleno jakýkoliv asynchronní motor například ze šroťáku a podobně kdy máte k dispozici jen šroubovák a nechce se vám utrácet i pár desetikorun za motor který kdo ví jaký je žě? ....
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
obráběč
Příspěvky: 235
Registrován: 23. 4. 2015, 12:16

8. 2. 2018, 7:47

Mám čerpadlo 2COP1 vrchní polovina motoru je z hliníku, spodek je z plastu i vrtulka, trubky jsou kovové, jak sundat tu vrtulku která je asi přilepená na hřídeli a nepoškodit ji ?
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2110
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

8. 2. 2018, 9:28

kenybz píše:kterak poznati spálený motor i bez měření můžu popsat zítra pokud bude zájem :D
myšleno jakýkoliv asynchronní motor například ze šroťáku a podobně kdy máte k dispozici jen šroubovák a nechce se vám utrácet i pár desetikorun za motor který kdo ví jaký je žě? ....
To by mě celkem zajímalo. Čichem to jde poznat jen někdy a multimetrem se pozná jen tvrdý zkrat
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

22. 2. 2018, 1:17

nejlíp to jde změřit za chodu že...ano čichem to je jedna možnost, ale neznamená to že když trochu smrdí, že je spálené takže taky nic moc
u některých motorů jde nahlédnout skrze svorkovnici na část vinutí taky dobré takže sledovat barvu vinutí
nejlepší je sundat aspoň jedno víko a mrknout na vinutí, pokud jsou přetavené provázky co stahují cívky tak už došlo k tak velkému zahřátí že bude vinutí poškozené.
Samozřejmě vinutí jak uhlák je jasná smrt motoru.
Nedávno jsem musel pořídit nový multimetr a koupil jsem takový co umí měřit i indukčnost to je potom jistota.
Motor volně ve šrotu ležící s uťatým kabelem je na 99% dobrý..při likvidaci nekdo řízl kabel, přece se nebude mordovat se svorkovnicí.
Obvykle totiž když se motor spálí, tak ho někdo demontuje a dá druhý
i přez to je dobré sundat svorkovnici a mrknout na to
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4890
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

22. 2. 2018, 10:20

... " motor volně ve šrotu ležící s uťatým kabelem je na 99% dobrý..při likvidaci nekdo řízl kabel, přece se nebude mordovat se svorkovnicí " NAPROSTO souhlasim. Rikam jim motory s ocasky, motory bez ocasku uz je riziko.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“