Tak já se na ty plechové podložky vybodnu, budu tam dávat oboustranně krytá ložiska (2RS) a místo těch plechových ohnutých podložek udělám distanční kroužky potřebné tloušťky (dle původních plechových podložek), vnitřní průměr dle hřídele a vnější dle vnitřního kroužku ložiska. Zůstane tam jen pružná podložka nad horním ložiskem.kenybz píše:jo a ty plechové podložky pod ložiska tam musíš dát v pořadí tak jak byly určují totiž správné uložení
čerpadlo na emulzi, chlazení nástroje
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
montážní postup:
nalisovat ložisko na hřídel rotoru blíže k vrtulce /správně oběžné kolo/ přitom nezapomenout pod něj vložit distanční /púvodně krycíplechové / podložky
potom nasunout hřídel i s ložiskem do tělesa čerpadla /nezapomenout na pryžový rozstřikový kroužek/
mělo by to jít rukou zasunout nebo s velmi mírným poklepem /jakákoliv větší síla znamená poškození ložiska/
potom otočit celou sestavu koncem hřídele motoru na např. dřevěnou podložku
naklepnout oběžné kolo pozor! hřídel má vlisovené 4 zářezy a je potřeba oběžné kolo nasadit tak jak původně bylo
Naklepnout plastovou paličkou oběžné kolo
otočit sestavu o 180° a nalisovat zadní ložisko /přiom nezapomenout na podložky ! /
nasadit teleso se statorem vložit izolační papír a paličkou doklepnout až nadoraz /nezapomenout na pružnou podložku za ložisko a kontrolovat souosost/
pokud vše proběhlo v pořádku a hřídelí lze snadno otáčet je možné našroubovat víčko tělesa čerpadla čerpadlo a zkušebně spustit
připojíte napájecí napětí na všechny fáze pokud nevznikoun žádné kouřové efekty je možné přijít k měření proudu kleštovým ampérmetrem v každé z fází.
tento typ čerpadel v provozu i bez emulze která ho v podstatě ochlazije má teplotu po deseti minutách provozu naprázdno a nasucho max 35°C
pokud po deseti minutách na něm neudržíte ruku tak je teplota nad 60°C a je některé z vinutí proražené a musí se převinout
nalisovat ložisko na hřídel rotoru blíže k vrtulce /správně oběžné kolo/ přitom nezapomenout pod něj vložit distanční /púvodně krycíplechové / podložky
potom nasunout hřídel i s ložiskem do tělesa čerpadla /nezapomenout na pryžový rozstřikový kroužek/
mělo by to jít rukou zasunout nebo s velmi mírným poklepem /jakákoliv větší síla znamená poškození ložiska/
potom otočit celou sestavu koncem hřídele motoru na např. dřevěnou podložku
naklepnout oběžné kolo pozor! hřídel má vlisovené 4 zářezy a je potřeba oběžné kolo nasadit tak jak původně bylo
Naklepnout plastovou paličkou oběžné kolo
otočit sestavu o 180° a nalisovat zadní ložisko /přiom nezapomenout na podložky ! /
nasadit teleso se statorem vložit izolační papír a paličkou doklepnout až nadoraz /nezapomenout na pružnou podložku za ložisko a kontrolovat souosost/
pokud vše proběhlo v pořádku a hřídelí lze snadno otáčet je možné našroubovat víčko tělesa čerpadla čerpadlo a zkušebně spustit
připojíte napájecí napětí na všechny fáze pokud nevznikoun žádné kouřové efekty je možné přijít k měření proudu kleštovým ampérmetrem v každé z fází.
tento typ čerpadel v provozu i bez emulze která ho v podstatě ochlazije má teplotu po deseti minutách provozu naprázdno a nasucho max 35°C
pokud po deseti minutách na něm neudržíte ruku tak je teplota nad 60°C a je některé z vinutí proražené a musí se převinout
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
kterak poznati spálený motor i bez měření můžu popsat zítra pokud bude zájem
myšleno jakýkoliv asynchronní motor například ze šroťáku a podobně kdy máte k dispozici jen šroubovák a nechce se vám utrácet i pár desetikorun za motor který kdo ví jaký je žě? ....
myšleno jakýkoliv asynchronní motor například ze šroťáku a podobně kdy máte k dispozici jen šroubovák a nechce se vám utrácet i pár desetikorun za motor který kdo ví jaký je žě? ....
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
To by mě celkem zajímalo. Čichem to jde poznat jen někdy a multimetrem se pozná jen tvrdý zkratkenybz píše:kterak poznati spálený motor i bez měření můžu popsat zítra pokud bude zájem
myšleno jakýkoliv asynchronní motor například ze šroťáku a podobně kdy máte k dispozici jen šroubovák a nechce se vám utrácet i pár desetikorun za motor který kdo ví jaký je žě? ....
nejlíp to jde změřit za chodu že...ano čichem to je jedna možnost, ale neznamená to že když trochu smrdí, že je spálené takže taky nic moc
u některých motorů jde nahlédnout skrze svorkovnici na část vinutí taky dobré takže sledovat barvu vinutí
nejlepší je sundat aspoň jedno víko a mrknout na vinutí, pokud jsou přetavené provázky co stahují cívky tak už došlo k tak velkému zahřátí že bude vinutí poškozené.
Samozřejmě vinutí jak uhlák je jasná smrt motoru.
Nedávno jsem musel pořídit nový multimetr a koupil jsem takový co umí měřit i indukčnost to je potom jistota.
Motor volně ve šrotu ležící s uťatým kabelem je na 99% dobrý..při likvidaci nekdo řízl kabel, přece se nebude mordovat se svorkovnicí.
Obvykle totiž když se motor spálí, tak ho někdo demontuje a dá druhý
i přez to je dobré sundat svorkovnici a mrknout na to
u některých motorů jde nahlédnout skrze svorkovnici na část vinutí taky dobré takže sledovat barvu vinutí
nejlepší je sundat aspoň jedno víko a mrknout na vinutí, pokud jsou přetavené provázky co stahují cívky tak už došlo k tak velkému zahřátí že bude vinutí poškozené.
Samozřejmě vinutí jak uhlák je jasná smrt motoru.
Nedávno jsem musel pořídit nový multimetr a koupil jsem takový co umí měřit i indukčnost to je potom jistota.
Motor volně ve šrotu ležící s uťatým kabelem je na 99% dobrý..při likvidaci nekdo řízl kabel, přece se nebude mordovat se svorkovnicí.
Obvykle totiž když se motor spálí, tak ho někdo demontuje a dá druhý
i přez to je dobré sundat svorkovnici a mrknout na to
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
... " motor volně ve šrotu ležící s uťatým kabelem je na 99% dobrý..při likvidaci nekdo řízl kabel, přece se nebude mordovat se svorkovnicí " NAPROSTO souhlasim. Rikam jim motory s ocasky, motory bez ocasku uz je riziko.