Špatný povrch - soustruženi
Ale může to být klidně i materiál.
Taková hlazenka je taky pitomá čim menší špona tím horší povrch
Jinak na tuto práci pokud to neni nějaký speciál materiál což asi neni
tak ti právě ty obyč nože stačí nemusí být na každé ho... hned plátkový nůž
Radeco bych nepoužil je pomalé nevhodné na takovou prácí tak možná na trubku kde je šev nebo nablitý svár.
Podle mne taky moc vystrčené a co posuv neni moc velký že se nestačí odvádět špona která se pak dusí ve žlábku.
Prostě to chce zkoušet.
Taková hlazenka je taky pitomá čim menší špona tím horší povrch
Jinak na tuto práci pokud to neni nějaký speciál materiál což asi neni
tak ti právě ty obyč nože stačí nemusí být na každé ho... hned plátkový nůž
Radeco bych nepoužil je pomalé nevhodné na takovou prácí tak možná na trubku kde je šev nebo nablitý svár.
Podle mne taky moc vystrčené a co posuv neni moc velký že se nestačí odvádět špona která se pak dusí ve žlábku.
Prostě to chce zkoušet.
Možná by stálo za to sem dát fotku těch nožů a plátků co jsi použil.
Ještě můžes mít klidně i problém ve vyběhaným loži. Kdysi jsem s podobnou věcí válčil na S28 než jsem přišel na to, že mám sáně na loži moc volně (dělalo to takový ty odskoky co jsou vidět i na Tvoji fotce), přitáhnul jsem lištu a hodně se to zlepšilo. Jinak samozřejmě platí co bylo napsáno ... blbej materiál, moc vyložený, řezná rychlost? atd...
Ještě můžes mít klidně i problém ve vyběhaným loži. Kdysi jsem s podobnou věcí válčil na S28 než jsem přišel na to, že mám sáně na loži moc volně (dělalo to takový ty odskoky co jsou vidět i na Tvoji fotce), přitáhnul jsem lištu a hodně se to zlepšilo. Jinak samozřejmě platí co bylo napsáno ... blbej materiál, moc vyložený, řezná rychlost? atd...
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak to bylo částečně materiálem a nožem....byl jsem u kámoše a půjčil si nůž s WNMG plátkem (povlakovaný černý typ nevím) a zlepšilo se to...místy čárky jsou a povrch je lehce potrhaný taky ale je to tak o 50% lepší...ta trubka se mu nepodařila udělat pěkná ani na SV18 a materiál co se mi tu válel na testování byla bláto automatovka, zkoušel jsem točit nějaký lepší, který je i kalitelný (taky už nevěděl co to je, měl jen zbytky po půl roku staré zakázce)...ještě zkusím podložit příložky na loži a uvidíme...ještě mi radil, ať zkusím dát hodinky a zkusit páčit za vřeteno, jestli tam není vůle a taky že by to prý mohlo být tím (čárky) že by mi mohl lehce vynechávat posuv...fotky nožů a povrchu nahodím...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
už konečně napiš cos teda skoušel a čím, jaké otáčky jaký prumer jaký nůž jaký posuv jestli podepřeno hrotem nebo né atd, připadá mě žes to skusil jednou a hotovo a teď tu sedíš u klábosnice taháš rozumy a píšeš bludy, raději si přečti něco o soustružení třeba například toto: http://www.fragment.cz/prehled/ucebnice ... -s15108694" onclick="window.open(this.href);return false; ta stokoruna tě nezabije a aspoň zjistíš jestli nato máš a nebo jestli už ten soustruh je kaput ikdyž tomu nevěřím soustružit se dá i na verglu kterému lítá vřeteno milimetr horedole, sice je to pak šišaté a přesnost nic ale JDE TO, čep do závěsu na traktor to udělalo, kámoš takový soustruh má a poradil sem mu vyměnit ložisko na vřetenu nemá čas tak když nemá čas tak budu mít víc práce já a jestli taky nemáš čas tak se nato radši vy.. apropo co ti ten soustruh udělal žes ho polítal štětkou namočenou v hov.ě, no nic už se stalo, pokud se ti to talk líbí tak proti gustu žádný dišputát..
jinak teda k věci, pokud ti to neudělá pěkný povrch ani na té AUTOMATOVÉ oceli tak ten vergl hoď do šrotu ta automatovka je dělaná svym složením tak aby povrch byl čistý hladký i za těch nejhorších řezných podmínek on totiž automat měl kolikrát jenom dvoje otáčky totiž doleva doprava a muselo to soustružit vrtat řezat závity a jiné operace a to na různých průměrech velikost otáček se volila tak aby řezná rychlost odpovídala pro nejdražší nástroj což byl většinou závitník případně výstružník a ty potřebují řeznou rychlost oproti soustružení karbidovým nožen sakra malou, závitník do 15m/min rychlořezná -radeco do 40m/min a karbid broušený i 200m/min a povlakované nože moderní třeba 300m/min to bys na pruměru kulatiny 50mm musel nastavit 1800otáček tolik ani ten soustruh nemá a nebo teda si vem ke stroji jiného odborníka protože mě připadá že ten tvuj kámoš je taky jelito - kus automatovky a nejde soustružit..
vem tu aoutomatovku upni to pokud nechceš podpírat hrotem tak je dovoleno letmé upnutí tak aby trčelo maximálně dva průměry, otáčky nastav tak aby to co nejmíň rachotilo je to přecejenom starý stroj nůž nejlépe to radeko a skus utočit špónu otáčky oprav tak aby šla špóna bez zabarvení maximálně aby zezlátnula zežloutla na radeko nesmí být modrá špóna a skůšaj a skůšaj až to pude, brousit nůž neumíš tak proto to radeko ten se brousí snadno a pokud už sis přečetl tu knížku tak budeš vědět jak nato, to asi tak v rychlosti co se dá poradit
jinak teda k věci, pokud ti to neudělá pěkný povrch ani na té AUTOMATOVÉ oceli tak ten vergl hoď do šrotu ta automatovka je dělaná svym složením tak aby povrch byl čistý hladký i za těch nejhorších řezných podmínek on totiž automat měl kolikrát jenom dvoje otáčky totiž doleva doprava a muselo to soustružit vrtat řezat závity a jiné operace a to na různých průměrech velikost otáček se volila tak aby řezná rychlost odpovídala pro nejdražší nástroj což byl většinou závitník případně výstružník a ty potřebují řeznou rychlost oproti soustružení karbidovým nožen sakra malou, závitník do 15m/min rychlořezná -radeco do 40m/min a karbid broušený i 200m/min a povlakované nože moderní třeba 300m/min to bys na pruměru kulatiny 50mm musel nastavit 1800otáček tolik ani ten soustruh nemá a nebo teda si vem ke stroji jiného odborníka protože mě připadá že ten tvuj kámoš je taky jelito - kus automatovky a nejde soustružit..
vem tu aoutomatovku upni to pokud nechceš podpírat hrotem tak je dovoleno letmé upnutí tak aby trčelo maximálně dva průměry, otáčky nastav tak aby to co nejmíň rachotilo je to přecejenom starý stroj nůž nejlépe to radeko a skus utočit špónu otáčky oprav tak aby šla špóna bez zabarvení maximálně aby zezlátnula zežloutla na radeko nesmí být modrá špóna a skůšaj a skůšaj až to pude, brousit nůž neumíš tak proto to radeko ten se brousí snadno a pokud už sis přečetl tu knížku tak budeš vědět jak nato, to asi tak v rychlosti co se dá poradit
Baťa1: asi tak, není co dodat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
a o mě tady lidi říkaj že jsem na tazatele zlej, když jim odpovím jak to je
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Pěknou čočku jsem dostal
Tak jsem se tomu dneska pověnoval....
Nejdříve nože...nejlepší výsledky byli s WNMG
Pak otáčky, točil jsem to na maximum
a tabulka posuvů, posuvy na videu pomalu 1E a rychle 9E (0,5 a 0,85)
Zkoušel jsem obyč kulatinu z ferony z maloprodeje a automatovku, oboje 40mm...
Ferona pomalu
Ferona rychle
Automatovka pomalu
Automatovka rychle
A videa pro představu...
https://www.youtube.com/channel/UCRbmHd ... DMA/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem se tomu dneska pověnoval....
Nejdříve nože...nejlepší výsledky byli s WNMG
Pak otáčky, točil jsem to na maximum
a tabulka posuvů, posuvy na videu pomalu 1E a rychle 9E (0,5 a 0,85)
Zkoušel jsem obyč kulatinu z ferony z maloprodeje a automatovku, oboje 40mm...
Ferona pomalu
Ferona rychle
Automatovka pomalu
Automatovka rychle
A videa pro představu...
https://www.youtube.com/channel/UCRbmHd ... DMA/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
aha tak vidíme že automatovka není automatovka ale obyčejná hlazenka, automatová ocel NIKDY neudělá takový povrch, hlazenka potřebuje o hodně přidat na řezné rychlosti což na pruměru 40mm by chtělo tak odhadem 1000-1500 otáček záběr alespoň 0,3 (míň nejde) a posuv např 0,2-0,5 neberu v potaz žádné tabulky řezné rychlosti hlazenka je nejhorší bordel (teda hned po nerezi ta zas naopak chce pomalu) na obrábění a je to kus od kusu potřeba vyzkoušet, dělám z tažené svině 11 373 to je hnuj materiál pak dělám 11 523 to už je lepší pak dělám z okujené 12 050 ta je fajnová no a na drobotinu jako matice zátky šroubečky a složité patvarečky tu automatovku a tam je zaručen povrch ať tam na mašině pákama nakvrdlám cokoliv
Všechno je to o geometrii nástroje (Pozitivní VBD bez fazety s velkým ráduisem.) a stroji. S klasikou je to dost těžko protože, se na ní nedá vytočit dostatečná řezná rychlost na měkčí materiály.
Mám vyzkoušeno DCMT 11T308E-FF; T8315 od Prametu.
Příklad aplikace:
Soustružení Mk1 "na hotovo". Materiál D15mm 12 050.
Vc= 225-305 m/min
Ap= 1,5 - 3 mm
F= 0,05 mm/ot
Tabulkově by měl být dosažený povrch Ra 0,2 , reálný je Ra 0,28.
S Wiperem od Sandviku či Iscaru by se nejspíš dalo jít s drsností ještě níž. Ale ten je použitelný na válci a ne na kuželu.
Mám vyzkoušeno DCMT 11T308E-FF; T8315 od Prametu.
Příklad aplikace:
Soustružení Mk1 "na hotovo". Materiál D15mm 12 050.
Vc= 225-305 m/min
Ap= 1,5 - 3 mm
F= 0,05 mm/ot
Tabulkově by měl být dosažený povrch Ra 0,2 , reálný je Ra 0,28.
S Wiperem od Sandviku či Iscaru by se nejspíš dalo jít s drsností ještě níž. Ale ten je použitelný na válci a ne na kuželu.
Vedoucí vývoje / Technolog / Programátor / Obsluha CNC / Kontruktér / Podržtaška / Pi*us k ruce
S50CNC, CKE 6150Z, Lynx 220 LSA, Lynx 220 Alpha, DNM 500,Haas VF-2SSY, Haas ST-30SSYT, Citizen A20 VII EVO
EdgeCam 2014/2016, SpaceClaim 2015
S50CNC, CKE 6150Z, Lynx 220 LSA, Lynx 220 Alpha, DNM 500,Haas VF-2SSY, Haas ST-30SSYT, Citizen A20 VII EVO
EdgeCam 2014/2016, SpaceClaim 2015
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Borine, četl si toto? http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=51&t=13612" onclick="window.open(this.href);return false; - to by ti mohlo pomoci.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
-
- Příspěvky: 665
- Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tak jelikož jsem si včera zničil EMU200 jsem se dneska alespoň pověnoval Magdeburgu...zkusil jsem, jaká je vůle vřetena (špalek na lože, do univerzálky kulatina, na ní hodinky a motpákou jsem se opíral o univerzálku). Zjistil jsem, že vůle je libových 0,14mm, tak jsem zkusil postupně utahovat furto a dostal jsem se na tu bídu na slušných 0,06mm, vřeteno na nejvyšší rychlost nejde tak lehko, jako šlo, že jsem v pohodě hýbal rukou univerzálkou sem a tam, ale je potřeba trochu síly (né moc). Taky jsem zkoušel podložit příložky podélných saní (takový ten tvrdý papír z transformáloru, jak jsem tu něde četl, ale nevím, jak se jmenuje). Utáhl jsem i příčný suport a pomocný suport pod nožovkou a výsledek mě mile překvapil. povrch na železu se zlepšil tak o 50%.Zkoušel jsem i nějaký dural a taky to vypadalo super. Suveréně nejlepší povrch se mi povedlo udělat na potravině, to bylo skoro srovnatelné, když jsem něco dělal na kámošově repasované SV18ce.
Díky za radu, podívám se na to
Grell píše:Všechno je to o geometrii nástroje (Pozitivní VBD bez fazety s velkým ráduisem.) a stroji. S klasikou je to dost těžko protože, se na ní nedá vytočit dostatečná řezná rychlost na měkčí materiály.
Mám vyzkoušeno DCMT 11T308E-FF; T8315 od Prametu.
Příklad aplikace:
Soustružení Mk1 "na hotovo". Materiál D15mm 12 050.
Vc= 225-305 m/min
Ap= 1,5 - 3 mm
F= 0,05 mm/ot
Tabulkově by měl být dosažený povrch Ra 0,2 , reálný je Ra 0,28.
S Wiperem od Sandviku či Iscaru by se nejspíš dalo jít s drsností ještě níž. Ale ten je použitelný na válci a ne na kuželu.
Díky za radu, podívám se na to
Ano, koukal jsem na to, ale se svojí šikovností na broušení nožů to ani zkoušet vybrušovat nebuduKilovolt píše:Borine, četl si toto? http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=51&t=13612" onclick="window.open(this.href);return false; - to by ti mohlo pomoci.
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5219
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
No to je fajn rada, ale bohužel tahle kniha je již vyprodanáBaťa1 píše:..... http://www.fragment.cz/prehled/ucebnice ... -s15108694" onclick="window.open(this.href);return false; ta stokoruna tě nezabije a aspoň zjistíš jestli nato máš a nebo jestli už ten soustruh je kaput ...............
Ty jí máš a proto ji pro začátečníky doporučuješ?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován