Měnič TYROS
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22419
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem psal
treba lenze nebo emerson
ale naprimo to nezaplatis
nicmene protoze lidi znaji vpodstate jen asynchronaky
je uplne normalni ze je z druhe ruky poridis za uplny pakatel protoze k tomu neni takova kupni sila
treba lenze nebo emerson
ale naprimo to nezaplatis
nicmene protoze lidi znaji vpodstate jen asynchronaky
je uplne normalni ze je z druhe ruky poridis za uplny pakatel protoze k tomu neni takova kupni sila
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
jisteze asynchroni motor na tom bude hur, to nejsme vepri, je vsak rozdil, pokud ho pouziji u cnc soustruhu, kde na jeden prevod tocim 200-6000 a sui32, kde tocim 14-2200 a to jeste s tremi prevodovymi stupni, kde na prvnim mam 14-240
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum. moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
na druhou stranu - podle mě to je s vysokou pravděpodobností ten tyros z ZŤS - to byl vyhlášený shit - furt se to sralo.
Zkontrolovat tacho (už si nepamatuju, jestli tam je to s těma upalovacíma drátkama), zkontrolovat ty budicí trafa u tyristorů (prorážely se), změřit ty moduly (tyristory), jestli náhodou nějaký není proražený.
Zbytek by měl dělat někdo, kdo má schéma a kdo pohonům rozumí.
Pokud se nepletu, tak ty pohony furt dělá http://www.igorsulek.sk/index.php?p=1_3 ... lektroniky" onclick="window.open(this.href);return false;.
Já osobně (pokud to není nějaká kravina a pokud je motor mechanicky v pořádku) bych ten původní regl vyměnil za cokoli nového (třeba Mentora - CT od bývalého Emersonu - Emerson ale už je nyní Nidec - koupil ho), motor bych nechal - lepší stejně neseženeš - spolehlivost pohonu bude pak nesrovnatelná.
To je pouze otázka toho, jak kvalitní obsluha u toho je (jestli u toho stojí typický současný kličkař a nebo pořádný Soustružník v obvykle předdůchodovém věku) a co na tom dělá - jestli potřebuje aby ta mašina fakt tahla jako s tím DC původním pohonem.filla píše:jisteze asynchroni motor na tom bude hur, to nejsme vepri, je vsak rozdil, pokud ho pouziji u cnc soustruhu, kde na jeden prevod tocim 200-6000 a sui32, kde tocim 14-2200 a to jeste s tremi prevodovymi stupni, kde na prvnim mam 14-240
v bezne kunfiguraci 12kW asyn, to bez potizi dava trisku 12mm s prisuvem 0.3/ot na porumeru 300
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Otáčky na vřetenu a materiiál - kolik tam při tom přesně je? - a nebo ještě lépe - kolik to při tomto režimu bere - kolik tam teče ampér.filla píše:v bezne kunfiguraci 12kW asyn, to bez potizi dava trisku 12mm s prisuvem 0.3/ot na porumeru 300
milan584 píše:pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum. moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
na druhou stranu - podle mě to je s vysokou pravděpodobností ten tyros z ZŤS - to byl vyhlášený shit - furt se to sralo.
Zkontrolovat tacho (už si nepamatuju, jestli tam je to s těma upalovacíma drátkama), zkontrolovat ty budicí trafa u tyristorů (prorážely se), změřit ty moduly (tyristory), jestli náhodou nějaký není proražený.
Zbytek by měl dělat někdo, kdo má schéma a kdo pohonům rozumí.
Pokud se nepletu, tak ty pohony furt dělá http://www.igorsulek.sk/index.php?p=1_3 ... lektroniky" onclick="window.open(this.href);return false;.
Já osobně (pokud to není nějaká kravina a pokud je motor mechanicky v pořádku) bych ten původní regl vyměnil za cokoli nového (třeba Mentora - CT od bývalého Emersonu - Emerson ale už je nyní Nidec - koupil ho), motor bych nechal - lepší stejně neseženeš - spolehlivost pohonu bude pak nesrovnatelná.
Ten chlap co na tom dělal určitě kontroloval uhliky a čistil komutátor, ten nevěděl ani jaky motor a kde je
Nicméně na ty čepy co tam točí by asi stačil i ten asynchronní motor, jednou jsem ho sice viděl točit kulatinu 200mm ale to dělal fušku pro souseda na hoblovku
Prostě jsem chtěl zkusit s tím zatočit, jsem zkrátka zvědavý
WEILER LZ280, FNA22
cca 90, obyc ocel, letovany karbid, ampermetr to nema
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Zatočit si s tím můžeš - všechno máš na štítku motoru - buzení je 190V, 1.8A, kotva 440V, max 43A. Buzení tam s jistotou musíš mít (tzn. ne krokodýlky a podobný prasárny).ves178 píše:milan584 píše:pravděpodobnost, že to je motor (pokud obsluha nebyla debil a čistila komutaci a kontrolovala uhlíky) je minimální. Nějak mi uniká, co na tom chceš kontrolovat tím "točením". Maximálně změřit ohmicky jestli sedí, změřit jestli není mezizáviťák (nebude), změřit izolační odpor.ves178 píše:Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum. moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
na druhou stranu - podle mě to je s vysokou pravděpodobností ten tyros z ZŤS - to byl vyhlášený shit - furt se to sralo.
Zkontrolovat tacho (už si nepamatuju, jestli tam je to s těma upalovacíma drátkama), zkontrolovat ty budicí trafa u tyristorů (prorážely se), změřit ty moduly (tyristory), jestli náhodou nějaký není proražený.
Zbytek by měl dělat někdo, kdo má schéma a kdo pohonům rozumí.
Pokud se nepletu, tak ty pohony furt dělá http://www.igorsulek.sk/index.php?p=1_3 ... lektroniky" onclick="window.open(this.href);return false;.
Já osobně (pokud to není nějaká kravina a pokud je motor mechanicky v pořádku) bych ten původní regl vyměnil za cokoli nového (třeba Mentora - CT od bývalého Emersonu - Emerson ale už je nyní Nidec - koupil ho), motor bych nechal - lepší stejně neseženeš - spolehlivost pohonu bude pak nesrovnatelná.
Ten chlap co na tom dělal určitě kontroloval uhliky a čistil komutátor, ten nevěděl ani jaky motor a kde je
Nicméně na ty čepy co tam točí by asi stačil i ten asynchronní motor, jednou jsem ho sice viděl točit kulatinu 200mm ale to dělal fušku pro souseda na hoblovku
Prostě jsem chtěl zkusit s tím zatočit, jsem zkrátka zvědavý
Je třeba počítat s tím, že moment při rozběhu bude odpovídat tomu, jaký máš zdroj pro tu kotvu - pokud dá "co to dá" a připojíš to natvdrdku, , tak tam taky poteče v počátku čistě ohmický proud, takže se rovnou pomodli
1, Najsamprv je treba zistit ci je hlavny elektromotor v poriadku.
2, Ak je elektromotor naozaj v poriadku, tak bud opravit povodny regulator napatia co dnes nevie hocikto a za dalsie ta elektronika trpi starobou a je len otazka casu kedy zase prdne nieco ine. Alebo zlikvidovat tu skrinu na konci loze a riadiacu aj vykonovu elektroniku nahradit modernou Siemens Simoreg DC master.
3, Pokial je elektromotor KO tak pokusit sa ho opravit (ak sa este da), alebo zohnat druhy.
4, Ako najkrajnesie riesenie v pripade smrti povodneho elektromotra je prerobit to na 16kW asynchronny motor s frekvencnym menicom, ale uz to z daleka nebude to co to byvalo.
Komutatorovy DC motor s cudzim budenim (napr. seriovym budenim trakcny elektromotor, starter) ma takmer idealnu charakteristiku priebehu krutiaceho momentu. Cim nizsie otacky tym ma vacsi krutiaci moment (silu), ale stupa aj odber prudu. Teoreticky (za idealnych podmienok) by sa nemal nikdy zastavit. To je prave ten dovod preco soudruzi inziniri z Trencina zvolili prave toto riesenie. To ze ako silovu cast pouzili "zvaracku" a riadiacu elektroniku poskladali z "Ruskeho televizora" bolo vyuzitie moznosti ktore poskytovala vtedajsia doba ci uz z technologickeho, alebo politickeho hladiska.
2, Ak je elektromotor naozaj v poriadku, tak bud opravit povodny regulator napatia co dnes nevie hocikto a za dalsie ta elektronika trpi starobou a je len otazka casu kedy zase prdne nieco ine. Alebo zlikvidovat tu skrinu na konci loze a riadiacu aj vykonovu elektroniku nahradit modernou Siemens Simoreg DC master.
3, Pokial je elektromotor KO tak pokusit sa ho opravit (ak sa este da), alebo zohnat druhy.
4, Ako najkrajnesie riesenie v pripade smrti povodneho elektromotra je prerobit to na 16kW asynchronny motor s frekvencnym menicom, ale uz to z daleka nebude to co to byvalo.
Komutatorovy DC motor s cudzim budenim (napr. seriovym budenim trakcny elektromotor, starter) ma takmer idealnu charakteristiku priebehu krutiaceho momentu. Cim nizsie otacky tym ma vacsi krutiaci moment (silu), ale stupa aj odber prudu. Teoreticky (za idealnych podmienok) by sa nemal nikdy zastavit. To je prave ten dovod preco soudruzi inziniri z Trencina zvolili prave toto riesenie. To ze ako silovu cast pouzili "zvaracku" a riadiacu elektroniku poskladali z "Ruskeho televizora" bolo vyuzitie moznosti ktore poskytovala vtedajsia doba ci uz z technologickeho, alebo politickeho hladiska.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22419
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Btw dc motory jsou i v tramvajich a bez jakehokoli razeni prevodu to ma odpich s tema tunama takovej jakej ma
Ten ucel pouziti tohoto je tam kvuli tomu aby se nemuselo radit.
Ten ucel pouziti tohoto je tam kvuli tomu aby se nemuselo radit.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
To jo, ale jenom ve starejch, a to hlavně z historických důvodů (začalo to regulací přepínaním předřadných odporů).robokop píše:Btw dc motory jsou i v tramvajich a bez jakehokoli razeni prevodu to ma odpich s tema tunama takovej jakej ma
V nových jsou už frekvenční měniče a asynchronní nebo synchronní motory.
Mimochodem jsem se kdysi na Strojírenském veletrhu ptal konstruktéra nějaké příměstské soupravy, proč tam použili synchronní motory a ne asynchronní. A vysvětlení bylo pro mě docela překvapivé. Prý kvůli patentovým ochranám. Že různé firmy (zmiňoval myslím Bombardier) mají patentově chráněné nějaké konkrétní použití asynchronních motorů, tak tam museli dát synchronní, jinak by se nedoplatili.
Překvapilo mě to proto, že i taková věc se dá patentově chránit.