ZX7045 a další klony BF45ky

Prestavba na cnc, provoz údržba opravy
Odpovědět
Kuba68
Příspěvky: 122
Registrován: 20. 3. 2017, 8:07

14. 11. 2017, 9:33

Že bys ho k tomu fotografování přece jen přemluvil? :wink: :lol:
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 12:01

stul z jeklu 200x200x5.jpg
F600 kompas s vodním chlazenim.jpg
F600 kompas s vodním chlazenim.jpg
F600 kompas s vodním chlazenim.jpg
Zdenek Valter píše:
Mrosconi píše:Drážky tam jsou a nějaké dva kanálky s kuličkami rovněž. Měl jsem za to, že tam našroubuje klasické koncovky pro malý ruční lis a podle potřeby to občas promazu. Jen bych chtěl nějaké stiratka na kraje.
Ještě blbý dotaz. Chladící emulze taky maze. Neříkám, že tím chci mazat. Nevadí ale vazelíně to, že občas na ni splouchne trocha emulze?
No a mohl bys to vyfotit?
Mimochodem čím jsou svírány rybiny - klínem nebo rovnou lištou?
Opět bych prosil fotku. ;-)
...až budu mít čas, tak to vše nafotím. Teď musím dělat fotky:(

Je tam klín. Ve křižáku i na stole jsou zašroubovány dvě dutinky s kuličkou (předpokládám, že je to ventilek pro mazání) a vedou do prostoru vymezovacího klínu.
Mel jsem za to, že tam dám klasické konektory pro nasazení maznice a jen prodloužím hadičkou, abych se tam občas dostal. z ventulku by to mělo jít do kanálu na křižáku (pro X je již od výroby) a taky do prostoru vymezovacího klínu (rybiny). ještě dotaz, rybiny (polsky jaskólki, tedy vlašťovky) se tomu říká proč? 6e po škábání vypadájí dosedací plochy jako rybí lusky? Nebo je tam jiná podobnost?
No prostě chci to udělat jednoduše. centrální rozvod určitě ne, ale maznice bych tam vrazil. Máte nějaký konkrétní typ? Můžou to být ty samé co pro šrouby? Snad ano, ne?
Přílohy
vretenik s motorem 2,2kw 2890ot.jpg
stul 820x240 s regulaci listy.jpg
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 12:25

Hlavně pohlídej aby sis nepřekroutil tu litinovou základnu frézky ,ten podstavec je robustní tak je potřeba tu základnu na něj slušně napasovat a přišroubovat, zamyslel bych se na podlitím lepidlem aby to sedělo pěkně na ploše .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

14. 11. 2017, 12:32

Mariane děkuji za první fotky.
fmodel píše:Hlavně pohlídej aby sis nepřekroutil tu litinovou základnu frézky ,ten podstavec je robustní tak je potřeba tu základnu na něj slušně napasovat a přišroubovat, zamyslel bych se na podlitím lepidlem aby to sedělo pěkně na ploše .
No já teda asi budu za šíleného kverulanta, ale ten podstavec nechápu:
1. bude se to třepat jako ratlík
2. Jak se k tomu stroji bude dostávat obsluha s obrobky? (viz obrázek)
3. Je to i zbytečně nízko - opět z ergonomického hlediska. (viz náčrt)
To Marian.png
To Marian a.png
Naposledy upravil(a) Zdenek Valter dne 14. 11. 2017, 2:13, celkem upraveno 3 x.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Kuba68
Příspěvky: 122
Registrován: 20. 3. 2017, 8:07

14. 11. 2017, 1:11

Myslel jsem, že to má být nějaký základ nové frézky, ale zpětně jsem vyčetl, že je to opravdu pomocný stůl...:shock:
Budeš z toho dělat CNC nebo ne?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 2:26

Zdenek Valter píše: No já teda asi budu za šíleného kverulanta
Teď už je to jedno ,teď se dají jedině minimalizovat škody .To je problém že každej to dělá tajně aby pak oslnil ,kdyby to ukázal v návrhu tak se spousta věcí eliminuje .Ty jekly jsou něčím vyplněný a určitě dokážou překroutit tu litinovou základnu,proto jsem ho upozornil co s tím ,ale nijak nechválil .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

14. 11. 2017, 2:33

ono si člověk nepomůže.. nakreslí návrh.. lidi ho zjebaj.. vyrobí něco, zjebaj ho taky.. :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 2:36

njn sex je nááášš :mrgreen:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2017, 2:56

ZX7045 - komplet.jpg
Bohužel mám pouze 2m pod strop. Ano, bude to neergonomické, ale mezi motorem a stropem musím nechat alespoň 5cm a potřebuji celý prostor v ose Z.
Pomocný stůl je zalitý betonem, takže vibrace téměř žádné. Podstavec frézky bude rovněž vylitá po stranách i pod sloupem betonem. Jen musím udělat nějakou příčku, aby se to eventuálně nedrolilo a nesypalo na šroub Y. Celek bude zabedněný a ve předu budou klasické dveře z polykarbonátu. Stěny budou z OBS desek, protože jich mám plno a mám i izolační desky. Měl jsem původně frézu v bytě a tak jsem na ní vytvořil kabinu proti hluku. Na desky hodím plech a celé to pak vytmelím. Celá kabina bude zakrytá. I strop. Větrání bude řešeno klimatizační jednotkou. Ta bude chladit asi celý prostor, ale důraz je na vřeteník. To se uvidí časem, možná to nevyužiji.

Teď bych měl otázku. Mám dvě možností. Frézku položit na ten můj stůl a přišroubovat šrouby /díry už mám. Předpokládám, že by bylo dobré to hodit přímo na kov, aby se vibrace přenášely do mého stolu. Vyhovovalo by mi však více, kdybych mohl položit na můj stůl OBS desku a na něj tenký plech (0,6mm) abych vytvořil podlahu a na něj teprve přišroubovat frézku. Nebude to dřevo nějak vadit? Předpokládám, že se to časem trochu zamáčkne a tak se změní výška. Nebo se bojím zbytečně? Frézka má +/-300kg. Lepší by to bylo přimontovat na přímo do toho železa, že?
Sloup frézky dole taky vyplním betonem a po usazení za podstavec bude fixně připevněn k mému pomocnému sloupu. Uchytím to z boku dvěma L-ky 200x100x10mm. To by mělo snad stačit.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

15. 11. 2017, 9:38

Hezký den,

Pánové, máte nějaký tip na kamenný obchod v Praze (ideálně Praha 6), kde můžu přijít a kouknout se na zboží a koupit?
Obecně mně zajímá "Železářství" a elektro. V Ostravě jsem věděl, ale tady v Praze se mi nedaří nic najít. Vše jen eshopy a popisky jsou dosti mizerné.
Například bych chtěl zajít do obchodu a koupit maznice a lis. K tomu ještě závitové tyče M12 a nějaké šroubky.
Něco jako Ferona ale s větším sortimentem. Poradíte?

A když jsem u těch maznic. Máte zkušenosti s maznicemi s kuželovou hlavou a samosvornou koncovkou? Drží to? Nebo je lepší plochá hlavička? Naposled jsem držel lis v ruce před 25 léty:(
https://zbozi.arkov.cz/c/288-maziva-a-m ... ure&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

15. 11. 2017, 10:01

Obrázek je hezký opticky - ale uvědom si, že pokud nedáš nic pod tu základu tak je to potenciálně problém byť hmotnost toho stolu dosáhne stejné hmotnosti frézky.
Myslím si že je lépe podepřít přímo základnu frézky a pak kraje krytu - viz obrázek.
Přílohy
To Marian b.png
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

15. 11. 2017, 11:15

Zdenku, ta základna je svařovaná, takže to už nepředělám. Původně jsem to chtěl udělat přesně jak jsi nakreslil, ale přišlo mi to nějak nestabilní (měl jsem to jen sešroubované), tak jsem to udělal takto. Narovinu, jsou to tři profily 200x200x5 vylité betonem. Jako stůl je to myslím až až. Tedy ve srovnání s originální litinovou základnou je to o dost stabilnější. Tu jsem nekupoval, protože bych se nevešel pod strop.
Ve předu musí být tolik místa protože je tam motor a abych prodloužil rozjezdy v ose Y, tak je trochu více vyložený. Napadlo mně to vložit pod sloup, protože by se tam teoreticky vešel, ale raději ho mám před sebou. Navíc tam by byl problém s uložením šroubu.

Řeším teď jinou záležitost. Konkrétně to, zda má smysl v podstavci frézky řešit nějaké příčky a po stranách to vylít nějakou hmotou třeba tím betonem, nebo polymerbetonem, a nebo to nechat tak jak to je. V mém případě bude dost značná síla přenášená tím mým pomocným sloupem, a ten je fakt tuhý, takže otázka zda má smysl sloup ještě plnit (dolní část) a totéž podstavec. Možná by to zmenšilo vibrace. Jenže se bojím, že když použiji klasický beton, tak se ti bude drolit. Proto bych musel vyrobit nějakou tu příčku, aby byl šroub krytý. Teď prostě nevím.
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

19. 11. 2017, 11:53

Jakou elektroniku pro svůj stroj by jste zvolili? A jaký systém?

...mám zkušenost pouze s Machem3. Elektroniku, tedy vše až po počítač (motory, drivery, zdroje...) zním pouze od CauCau pána Dudáše. S ní jsem spokojený, ale nemám srovnání. CauCau má v nabídce Profi3 a Profi4. Na F600 mám Profi3 a na BF25 byl už novější Profi4. Takže pokud bych kupoval komplet, tak Profi4.
Moje požadavky jsou celkem primitivní. Potřebuji 3 drivery pro krokové motory do 12N.m (do 6A) bez zpětné vazby. Časem bych možná předělal 4osu na krokáč, takže celkem 4 drivery. Chtěl bych, aby elektornika uměla sepnout chlazení a taký frekvenční měnič. Dále bych chtěl připojit minimálné tři koncové spínače a ruční MPG ovládač nebo joystick.

První dotaz tedy zní, zda by jste se pustili do vlastní konstrukce, nebo šáhli po odladěné elektronice (zřejmě s horších komponent). Kabely podle schématu zapojit umím, ale dále bych si netroufal.

Druhý dotaz je na Mach3 a možnost automatického nastavování otáček vřetene podle vybraného nástroje. Funguje to tak, že když vyplním políčko "otáčky" v nastavení konkrétní frézy, tak mi to program pak sám přečte a nastaví to na měniči? To by ale nějak muselo komunikovat i s programem Cut2D Desktop, kde dělám G-kód, že? Takže asi to nebude tak jednoduché.

Dále pak k zapojení koncových spínačů. Budu chtít mít po 1 na každé ose. Viděl jsem, že někteří dělají i 3 spínače na osu. Na každou stranu koncák a tam kde chci mít HOME, tak dají další. Jak e to pak ale zapojuje? Přece koncáky se dávají na řídicí desku, nebo ne? někde jsem četl, že to jde i na drivery.
Pak je ještě otázka na polohu HOME. Jaké je přesnost najetí na HOME (automatické referování) a jeho opakovatelnost? Když tam mám ty manuální spínače s ramenem, sepne to vždy ve stejné poloze? To přece záleží na poddajností toho spínače, ne? Není lepší optický snímač?
O co mi jde? Chtěl bych aby moje strojní nula byla vždy na stejném místě. Bez vyjímej. Já mám na to připravené pomůcky a do nich upínám obráběný materiál a ten musím otáčet. Proto je pro mně výchozí poloha nesmírně důležitá. Sice si vytvářím pomocnou nulu, jenže nenajedu na ní vždy přesně a pak ve výsledku mám po otočení tak 0,2mm rozdíl. A pak brousím jak kretén.
Dá se snímače použít na takové ustavení pozice mašin, nebo jsou fakt jenom kvůli bezpečnosti.

Díky
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 11. 2017, 12:26

koncáky tam jsou pro ochranu aby motor nenajel na konec a nenarazil.. pokud to zjednodušíme v podstatě na ně nikdy nenajedeš a když při nějaké chybě tak tě nemusí zajímat jestli máš najetej koncák na X nebo na Y vpravo nebo vlevo, ale tomu systému stačí říct, že je prostě na koncáku (jakémkoliv) a stroj stojí.. ty vidíš hned na jakém koncáku je, ručně odjedeš a zreferuješ znova.. takže to stačí všechny koncáky sloučit dohromady a zapojit je na jeden jedinej VSTUP, případně ještě společně s ESTOP .. samozřejmě si můžeš vyvézt každej zvlášť a mít MAX X, MIN X, MAX Y ATD.. otázkou je jestli to má smysl a zapatlat takhle vstupy..

pak máš REF spínače ty mít musíš.. ty máš 3.. klidně se to dá zapojit společně s jedním z koncáků.. ale lepší je je dát asi samostatně..

rozumnej mechanickej spínač sepne klidně na 0,02.. otázkou je jestli to bude stejnejch 0,02 i za 10let provozu.. ale pokud to uděláš opakovaně za sebou tak se tam trefíš.. indukční snímač na tom bude podobně..
někdo tvrdí, že jezdí indukčákem i na mikrony.. ale otázkou je opět jak je to dlouhodobé.. stroj se trošku zahřeje, koncák natáhne a mikrony jsou stejně v řiti..
pak můžeš jezdit ještě třeba na Z impulz z enkodéru serva.. ten bude pořád stejnej (zase se může protočit, omačkat spojka atd..)

ono stejně nepotřebuješ referovat "přesně" to je jen proto aby stroj věděl kde je.. pak už máš zreferováno a rozumnej stroj je pořád na stejném místě.. takže zreferuješ stroj, upneš svůj obrobek do svého upínače a najedeš si nulu.. a pak už jen obrábíš a obrábíš.. není důvod referovat každej kus..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

19. 11. 2017, 3:25

RaSi díky za rychlou odpověď.

Já to myslel trochu jinak. Doteď jsem vše dělal na plotru a ten má 660x480mm. Strojní nula byla nastavená v zadním levým rohu. Tam byl mechanicky spínač jak pro osu Y tak i Z. Když jsem dal "strojní nula" mašina jela a zastavila se a kousek vrátila (běžný postup) a bylo zreferováno. Pak jsem něco pokazil a přejel přes koncák. Ten se ohnul a nesepnul a já narazil na stranu. Tedy já ne, ale asi blbý program:) Od té doby jsem nereferoval. Nedávno jsem snímač vyměnil a pokoušel se nastavit limity a home. Mašina se asi dvakrát správně zastavila na spínači (strojní nula), ale pak z ničeho nic jsem to přejel (během testu zda se zastaví) a rozmlátil jsem spínač a taktak že jsem nenarazil do strany. Od té doby jsem koncáky nepoužil. Na nové mašině je ale chci mít, protože i rozjezdy budou kratší a rychlost možná větší... no prostě musí tam být.
Obrábím takové malé 50x50x50mm komponenty. Dělám z deskového materiálu, protože mi to přijde snažší na upnutí. Jelikož na malé frézy d6 nejsem schopný zajet hlouběji než 30mm, obrábím to ze dvou stran. No a když to tedy potřebuji obrátit, tak pak se musím strefit na stejné místo. Dělám to tak, že nejdřív uchytím surový materiál na stůl a vyvrtám do něj díry pro vodicí šrouby 4ks M12 (licované stopky). Pak materiál přišroubuji ke stolu a začnu obrábět. Nejdřív udělám profil samotného materiálu, ať mám referenční hrany. Najedu si na něj frézou (válcovou stopkou) a odečtu hodnoty pro kontrolu. Začnu obrábět. Po dokončení jedné strany otočím materiál a napasuji na šrouby. Přitáhnu a začnu obrábět druhou stranu. I když to zkontroluji, zda souřadnice sedí, což někdy ano, někdy ne, tak ve výsledku se mi to vždy o kousek posune. Někdy 0,1, někdy ale i více, kolem 0,5mm. To mně štve!

Myslel jsem si, že když dám referáky na konec os a tam si vytvořím strojní nulu a z ní pak pojedu na třeba X+275 a Y+100, tak tam bude můj reálný prostředek. Já totiž ty šrouby na ty obráběné bloky mám na trvalo odvrtané v desce stolu, která je srovnaná a nehýbe se s ní. Právě abych to mohl obracet a neměl s tím starosti. No a proto bylo pro mně důležité, abych měl přesnou strojní nulu. Až to budu dělat, zkusím o pořádně poměřit hodinkami, jestli to jezdí vždy na to samé místo.

Měl by někdo tip na dobré přesné referenční spínače? A otázka, může referák být zároveň koncák? Za nim i tak bude ještě 10mm rezerva.

Díky
Odpovědět

Zpět na „Frézky asijské produkce - Optimum, Bernado, Warco, Sieg, Proma, Optimum, a tak dále a tak dále“