Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele
Ahoj,
stojím před otázkou čím vyplnit drážku pro pero v hřídeli kterou se chystám brousit.
Jednou jsem takhle vyplnil drážku špalíčkem bukového dřeva. Bylo to sice lepší než bez něj,
ale nebylo to ono. Navíc vyrábět větší počty dřevěných "per" je otravné.
Máte zkušenost s nějakým tmelem nebo pryskyřicí? Jak to děláte vy?
Díky za tipy
stojím před otázkou čím vyplnit drážku pro pero v hřídeli kterou se chystám brousit.
Jednou jsem takhle vyplnil drážku špalíčkem bukového dřeva. Bylo to sice lepší než bez něj,
ale nebylo to ono. Navíc vyrábět větší počty dřevěných "per" je otravné.
Máte zkušenost s nějakým tmelem nebo pryskyřicí? Jak to děláte vy?
Díky za tipy
nijak
Proč by se to mělo zaslepovat?
Proč by se to mělo zaslepovat?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A jaký je to tedy rozdíl?josef109 píše:Dělá se to kvůli válcovitosti povrchu. Přerušovaný řez při broušení "nakulato" způsobuje ovalitu
Dřív jsem to taky neřešil, ale když vidím jaký je to rozdíl, tak tu drážku raději něčím vyplním...
na jakym prumeru? 10mm, 100mm?josef109 píše:Na netuhém stroji nějakých 0,025 na průměruA jaký je to tedy rozdíl?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Na průměru 40mm...na jakym prumeru? 10mm, 100mm?
Prostě ta drážka dělá s geometrií neplechu, a vzhledem k tomu že to zaslepování není nic nenormálního, tak jsem myslel že s tím má někdo zkušenost.
Na tom broušení už není kde co jinýho odladit, prostě je to práce tak trochu na koleně a nebýt toho přerušení řezu, bylo by to v pohodě.
Chápu že je potřeba najít pokud možno všechny příčiny problému. Tohle je ale problém zcela konkrétní Děkuju za reakce
Chtěl jsem vědět jestli máte zkušenosti s nějakou konkrétní výplní. Nic. Já už si nějak poradím.
Díky
spíš se zaměř na vlastní brusku a nebo technologii broušení
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Z příručky pro brusiče:
"Drážky v povrchu broušené součásti musíme před broušením vyplnit buď klínky z kovu, nebo do nich zatlučeme tvrdé dřevo. Tímy zamezíme poškození hran a také změny tvaru součásti. Na drážku bez vložky kotouč nemůže tlačit,
tím se poruší okraje drážky a součást není přesně válcová."
"Drážky v povrchu broušené součásti musíme před broušením vyplnit buď klínky z kovu, nebo do nich zatlučeme tvrdé dřevo. Tímy zamezíme poškození hran a také změny tvaru součásti. Na drážku bez vložky kotouč nemůže tlačit,
tím se poruší okraje drážky a součást není přesně válcová."
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3591
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
2,5 stovky ovalitu na průměru 40mm ti neudělá ani hodně vydrbanej soustruh tu brusku bych chtěl vidět, předpokládám bez masivního chlazení
... ta citace z toho dobrovolného str. 112 byla míněna podle mě na produkční broušení kdy musel třeba udělat do hodiny dvacet ks a neměl čas třeba minutu to vyjiskřovat, takovou ovalitu ti to nemůže udělat, brousil bych hrubovačku všechny kusy na 40,02 nebo 40,01 a pak dojiskřoval na těch 40,00 po orovnání kotouče, tam už není na tu součástku tak velký tlak zvlášť s naostřeným kotoučem a při masivním chlazení
ale jestli je to pro NASA, tak bych na dno dal dvě matky a zalil dentacrylem
... ta citace z toho dobrovolného str. 112 byla míněna podle mě na produkční broušení kdy musel třeba udělat do hodiny dvacet ks a neměl čas třeba minutu to vyjiskřovat, takovou ovalitu ti to nemůže udělat, brousil bych hrubovačku všechny kusy na 40,02 nebo 40,01 a pak dojiskřoval na těch 40,00 po orovnání kotouče, tam už není na tu součástku tak velký tlak zvlášť s naostřeným kotoučem a při masivním chlazení
ale jestli je to pro NASA, tak bych na dno dal dvě matky a zalil dentacrylem
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
jj parta brusiče Karhana ,ty brousili snad 4 pístní čepy najednou na hrotovce, protože jim nějakej škodil zničil centerless,jo a byli rychlejší než centerlessjosef109 píše:
"Drážky v povrchu broušené součásti musíme před broušením vyplnit buď klínky z kovu, nebo do nich zatlučeme tvrdé dřevo. Tímy zamezíme poškození hran a také změny tvaru součásti. Na drážku bez vložky kotouč nemůže tlačit,
tím se poruší okraje drážky a součást není přesně válcová."
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Brousím na stodvojce. Pravdou je, že tu velkou hodnotu ovality jsem naměřil ještě před výměnou řetězů a ložisek ve vedení stolu.
Nicméně podobnou zkušenost s broušením přes drážku mám takhle u všech brusek s kterými jsem měl tu čest.
Na stodvojce brousím bez chlazení s 10mm širokým kotoučem, což má jistě taky vliv.
Musím uznat že jsem asi nikdy nestál u pořádné brusky, neboť když chci zabrat 0,005mm, tak bruska buď nebere nic, nebo bere dvakrát víc (zkušenost z hrotovky s chlazením)
U té stodvojky jsem rád, když se na průměru 30mm v délce 150mm vejdu do dvou setin. Když jedu stolem zprava doleva tak beru o setinu víc než když jedu opačným směrem...
Snažím se ten stroj odladit, ale musím na to nějak postupně.
Co se týká toho broušení přes drážku, tak tam ta výlň drážky zásadně pomůže. To je vidět i od pohledu
...kdyby mi sem někdo na paleťáku přivezl malou hrotovku, tak bych se samozřejmě nezlobil...
Nicméně podobnou zkušenost s broušením přes drážku mám takhle u všech brusek s kterými jsem měl tu čest.
Na stodvojce brousím bez chlazení s 10mm širokým kotoučem, což má jistě taky vliv.
Musím uznat že jsem asi nikdy nestál u pořádné brusky, neboť když chci zabrat 0,005mm, tak bruska buď nebere nic, nebo bere dvakrát víc (zkušenost z hrotovky s chlazením)
U té stodvojky jsem rád, když se na průměru 30mm v délce 150mm vejdu do dvou setin. Když jedu stolem zprava doleva tak beru o setinu víc než když jedu opačným směrem...
Snažím se ten stroj odladit, ale musím na to nějak postupně.
Co se týká toho broušení přes drážku, tak tam ta výlň drážky zásadně pomůže. To je vidět i od pohledu
...kdyby mi sem někdo na paleťáku přivezl malou hrotovku, tak bych se samozřejmě nezlobil...