To černý na oceli
Tomíku na takovouhle destičku jsem viděl na hóódně profi stroji použitý texgumoid a s odstupem doby to nevidím jako špatné řešení. Tlumí to vibrace, nepřenáší to teplo ...
Ale jinak jsi založil zajímavé a poučné vlákno / bez rýpání /.
Přesto bych to opískoval / nebo odrbal na brusce BPV /. Ta chemie je hnus. Před snad 20 roky jsem rozlil chlorid železitý na dřevěnou desku stolu. Dodnes když tam nedopatřením něco ocelového položím tak to "zkoroduje".
Ale jinak jsi založil zajímavé a poučné vlákno / bez rýpání /.
Přesto bych to opískoval / nebo odrbal na brusce BPV /. Ta chemie je hnus. Před snad 20 roky jsem rozlil chlorid železitý na dřevěnou desku stolu. Dodnes když tam nedopatřením něco ocelového položím tak to "zkoroduje".
Okuje z ocele dá parádne dole kotúč do flexy na odstraňovanie farby. Obsahuje diamant a s lamelákom sa to nedá porovnať. 3M je asi najlepší a robí luxusný povrch.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
myslím, že to je marný.zverodoktor píše: ↑1. 11. 2020, 4:40Ono sa tak nejak automaticky predpokladá, že ten komu radíš nieje úplný debil. Teba by napadlo nejaký kov namočiť do kyseliny a neopláchnuť? A vyumývať pod vodou a následne nenaolejovať?
Mj, mě fascinují tyhle tlachy a čistě teoretické ynternetové objevitelské plky (tim nemyslím tebe), kdy každý, kdo má otvor a nepozná ani dusík od kyslíku má potřebu radit a objevovat jak se co normálně dělá..
Uhlíkovka se moří (to by bylo na knihu, protože to vůbec není jednoduché) v solné, a pokud možno ne v čisté. Sírovka se používá v současnosti míň (spíš vyjímečně) , protože překvapivě funguje hůř a má oproti HCl řadu nevýhod.
A mořit v fosforečný? - v první řadě to nemoří, v druhé se tomu říká fosfatizace (a ta taky vůbec není jednoduchá - takže čistá fosforečná, je opět na pikaču) takže "myšlenka", že to nějak namočím do fosforečný a ono to jako bude fungovat, je asi jako když někdo chce počítat 69! a neumí ani malou násobilku.
Hmm, už si ho gůglím, todle bude vyzvánět zřejmě dost (i když nějaké symbolické tlumení jsem také plánoval).
Díky!
Jasně, zajímalo mne, jestli náhodou neexistuje nějaká obdoba Sitolu pro měď, tj. něco "normálního" a přiměřeně neškodného, než to začnu řešit mechanicky, žádnou "vyšší" chemii jsem rozjíždět neplánoval
Jaká je tedy tvoje odpověď na původní otázku (viz první post)?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
pokud to nutně máš potřebu mořit, tak bys měl použít mořící lázeň (ta je na bázi solný) a ne čistou solnou, pokud nemáš lázeň tak solnou, pokud ti nevadí, že to bude mořit blbě, tak můžeš (v nouzi) to odmořit v sírovce.Thomeeque píše: ↑3. 11. 2020, 7:09Hmm, už si ho gůglím, todle bude vyhrávat zřejmě dost (i když nějaké symbolické tlumení jsem také plánoval).
Díky!
Jasně, zajímalo mne, jestli náhodou neexistuje nějaká obdoba Sitolu pro měď, tj. něco "normálního" a přiměřeně neškodného, než to začnu řešit mechanicky, žádnou "vyšší" chemii jsem rozjíždět neplánoval
Jaká je tedy tvoje odpověď na původní otázku (viz první post)?
Nebudu to opisovat, ale základní porovnání viz třeba: http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... 2cast.html
Jednoduché to není, existuje na tohle téma spousta literatury, vyraž do technické knihovny.
Samozřejmě pak to musíš dobře umejt, a zpasivovat a nakonzervovat (okamžitě) - jinak to půjde do xxxxxx před očima.
Proto se ty okuje taky moří tam, kde to jinak rozumně nejde. U toho tvého plíšku to nejsou klasické okuje (jako se v průmyslu moří), ale spíš taková velmi tenká povrchová vrstva ("černý " plech není klesický okujený plech), a tak to dělat klasickým mořením je podle mě jako jít s kanonem na vrabce.
Ojel bych to šmirglem (lamelou), nebo otryskal - prostě mechanicky - práce na dvě minuty.
Kdyby toho bylo hodně, tak prohnat širokopásovou bruskou na plechy.
-
- Příspěvky: 1613
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Konečne to tu niekto napísal. Tá čierna vrstva je z valcovania stvrdnutá a napr na magnetke to žere kotúč ako sprosté. Často robím podkladacie podložky z 11523 o hrúbke pod 5mm. Najekonomickejšie to je z každej strany ofrézovať 0,1-0,2mm a potom sa s tým už dá robiť hoc čo.milan584 píše: ↑3. 11. 2020, 8:23("černý " plech není klesický okujený plech), a tak to dělat klasickým mořením je podle mě jako jít s kanonem na vrabce.
Ojel bych to šmirglem (lamelou), nebo otryskal - prostě mechanicky - práce na dvě minuty.
Kdyby toho bylo hodně, tak prohnat širokopásovou bruskou na plechy.
BalazKovo.sk
ještě jedna poznámka - je třeba rozlišovat CO konkrétně chci dělat - jestli odstraňovat korozi ("rez" - takový to červený), jakého typu a jak velkou, nebo mořit (typicky předúprava k odstranění okují nebo třeba u svařence před žárovým zinkem) a nebo třeba odstraňovat tenkou oxidovou vrstvu na černým plechu.
To samý je třeba pečlivě rozlišovat, co to je za materiál a jaké má složení - jestli to je uhlíkovka, nebo slitinová (a jaká) a nebo nějaká korozoivzdorná nebo něco barevnýho. Univerzální řešení neexistuje a existovat (naštěstí) nikdy nebude.
To samý je třeba pečlivě rozlišovat, co to je za materiál a jaké má složení - jestli to je uhlíkovka, nebo slitinová (a jaká) a nebo nějaká korozoivzdorná nebo něco barevnýho. Univerzální řešení neexistuje a existovat (naštěstí) nikdy nebude.
před bruskou se to otryskat (tenký plechy) obvykle nemůže, protože to napěchuje povrch a pak se to ohybá.jergus.balaz píše: ↑3. 11. 2020, 8:35Konečne to tu niekto napísal. Tá čierna vrstva je z valcovania stvrdnutá a napr na magnetke to žere kotúč ako sprosté. Často robím podkladacie podložky z 11523 o hrúbke pod 5mm. Najekonomickejšie to je z každej strany ofrézovať 0,1-0,2mm a potom sa s tým už dá robiť hoc čo.milan584 píše: ↑3. 11. 2020, 8:23("černý " plech není klesický okujený plech), a tak to dělat klasickým mořením je podle mě jako jít s kanonem na vrabce.
Ojel bych to šmirglem (lamelou), nebo otryskal - prostě mechanicky - práce na dvě minuty.
Kdyby toho bylo hodně, tak prohnat širokopásovou bruskou na plechy.
Takže tryskat spíš ne, když už ano, tak jedině tangenciálně (NE kolmo) a opatrně.
Ahoj, využiju toto vlákno a zeptám se, jak začínáte se soustružením z hrubého kusu - tyče, která je hrbatá a pokrytá bordelem a okujemi z výroby. Když to poprvé na soustruhu oloupávám, tak na menší otáčky a DNMG nasucho, ten rezavý bordel je pak všude. Používáte emulzi, sk plátky, radeco, olej? Jinak lože mám zakryté furt, pokud mi to nezavazí.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Toho svinčiku se můžeš zbavit mimo soustruh otryskáním nebo omíláním. Obojí ale není nic levného.
Pokud to budeš soustružit // většinou to jinak nejde // tak je nejlepší to pořádně splachovat kapalinou. Nasucho to nalétá všude. Řezné podmínky zvol normální dle materiálu, nástroje, upnutí.
Je dobré napoprvé vzít větší třísku abys tu šlupku "podebral".
Pokud to budeš soustružit // většinou to jinak nejde // tak je nejlepší to pořádně splachovat kapalinou. Nasucho to nalétá všude. Řezné podmínky zvol normální dle materiálu, nástroje, upnutí.
Je dobré napoprvé vzít větší třísku abys tu šlupku "podebral".
.... pokud to děláš na sucho, tak si přivaž k noži trubku od vysavače a rovnou ten prach odsávej
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tryskání ani omílání na občasné domácí pižlání řešit nebudu. Takže co, předem lamelák, dobře naostřit hss, malé točky a olej? Nejde jen o prach, ale i o rázy, kvůli kterým je mi líto mého malého soustruhu.
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Rezatou kulatinu vždycky nejdřív před dílnou ojedu copánkem na flexe a pak až upnu. Hrbatý povrch nevadí, jedna špona a je to pryč. Ale rez je sviňa.
A tu první šponu zaber pořádně, aby špička nože nejlíp už jela v mase nepřerušovaný řez. Jede to pak klidněji, než když zabereš dvě desetiny a "okopáváš" to.
A tvůj soustruh zas tak malý není, troufám si říct, že dejmetomu na průměru 30mm by měl 1mm šponu (úběr 2mm z průměru) vpohodě zvládnout.
A tu první šponu zaber pořádně, aby špička nože nejlíp už jela v mase nepřerušovaný řez. Jede to pak klidněji, než když zabereš dvě desetiny a "okopáváš" to.
A tvůj soustruh zas tak malý není, troufám si říct, že dejmetomu na průměru 30mm by měl 1mm šponu (úběr 2mm z průměru) vpohodě zvládnout.
Díky za rady, právě že jsem to postupně okopával a dělalo to bordel, tak jsem bral jen malou šponu. Tyče 12050 průměr 105 co jsem točil byly hrbaté dost. Víckrát jsem je pootáčel ve sklíčidle aby trochu sedly. Mám vymyšlených pár věcí a budu mít i materiál, takže to otestuju. Díky
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc