Velmi silny zdroj

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

ledvinap
Příspěvky: 793
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

2. 2. 2010, 12:21

jeste se zkus podivat na fety, treba http://www.gme.cz/cz/irf3205-p213-189.html by mel zvladnout 110A trvale body diodou a 200w na idealnim chladici. A stoji dvacku v gme, u nekoho normalniho bude za pulku. Proste ho pouzit jako diodu, treba casem resit rizeni.
Nevyhoda ale je, ze body dioda nepujde spojovat paralelne (aspon co jsem ted nasel), ma spatnou teplotni charakteristiku ...

Osobne bych videl realne reseni 3x MOT, namotat nejak rozumne sekundar, pripojit to na 360 do hvezdy za to 3f usmernovac. A mozna namotat nekolik sekundaru, aby vysel proud diodama ...
apolo
Příspěvky: 8
Registrován: 20. 1. 2010, 9:22
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

2. 2. 2010, 4:50

Na 200A pri 3fázovým usměrňovači by stačilo šest párů 20A diod. Takovej usměrnovač maji maďarský svářečky HETRA. Maji tam alternátorový diody po dvou kusech na chladič. Svářečka dává 40-220A
J0hny
Příspěvky: 506
Registrován: 10. 5. 2008, 1:31

3. 2. 2010, 8:01

Tak vam dneska prechadzam po case kovosrot... 15 minut nic, same haraburdy az na 2 schopne 2,2kw motory z chladiarenskych kompresorov, a co nevidim, zachovale trafo z plechov UI, primar 110,220,230,240,380,400V, tak to som nasiel pokladik, sekundar odpaleny, asi to bola nejaka mala piecka alebo co. Stitok necitatelny, ale rozmerovo tak 2kw. Dufam ze na to neak nahodim tych 4x12V/30A.
Tiez som robil pokusy s tym 600w trafkom co som spominal, funguje to krasne, vykuchal som creva z Ty nabijacky, pripojil paralelne zachovalu aku (44Ah), pripojiim na multicar (v prdeli baterka, zhavice, cerpadlo, chlapik prisiel opravit dobijanie :lol: ) Masina osadena 120Ah aku z roky XY, voda v aku tak 2cm pod ryskou :lol: dolejem destilku, pripojim nabijacku, nastavim 6A, pockam 5 minut aby baterka "vybehla" na 12V, pripeciem 24A, zase pockam, prepnem do rezimu startu (cca 12V/40A, 10V/60A) a toci to krasne asi minutu. Tak som si uvedomil ze zbytocne vlacit 15kg trafo a 15kg baterku, uplne staci polovica, dokonca tretina. Ten diesel ked ma otacky, chytne hned.
Pre zaujimavost, multicar ma 40A alternator, starter zere cez 400, zhavenie 50, jak to moze stihat pri celorocnom svieteni ? :( Tie svetla, budenie alternatoru, kontrolky, brzdove svetlo, hrdzavy motor ventilatora kurenia, radio ... hruza des, uhliky nikde :lol: . Skusim nacmarat schemu a hodim to riesenie sem, ale snazim sa prvoradovo venovat navrhu pre to trafko s primarmi 220,230,240,380,400V :) Clovek sa chyta za hlavu kto tak neobycajny primar navrhol, vdaka mu, mozno nejake profi homodomo.
Edit: Btw to trafo ma stalo 20 eur, na motory neostalo, snad to bude stat za to.
Edit2, tak trafko mame, hoci som siel po 3fazove, alebo 3 aspon podobne, naslo sa jednofazove, a som rad. Mikrovlnky 0 bodov. Je rozumne tam dat 4 vinutia a 4 mostiky KBPC5006 ?
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“