Tříkolka, návrh řízení.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Nějak tak. Prostě v terénu nastanou různé podmínky. Není to jak v autě a není to jak na motorce. Ten zadek je prostě málo stabilní a pževrhnout se fakt není problém. Navíc těžiště je dosti často nad osou kola a to fakt nepomáhá. Prostě je tady dost vysoko těžiště. Zase to nejde udělat moc nízké, protože pak zas nic neprojedu a dřu spodkem.
V terénu při trialu pojedu krokem a budu najíždět skloněny příčně do svahu a potřebuji manevrovat, takže ano, náklon třeba doleva, ale potřebuji jet doprava. Nebo přejezd kanálem. To je hned na katapult. Je to nutnost.
V terénu při trialu pojedu krokem a budu najíždět skloněny příčně do svahu a potřebuji manevrovat, takže ano, náklon třeba doleva, ale potřebuji jet doprava. Nebo přejezd kanálem. To je hned na katapult. Je to nutnost.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jojo viděl jsem. Jak říkám, tam jiné rozložení váhy a náklon tvořím tělem. To na lehokole neuděláš. To by člověk musel mít hoooodně těžkou hlavu, aby to šlo naklánět. A zase, v terénu jsi ztracený, takže toto je pouze na cesty eventuálně lehké terény. Ale díky.packa píše: ↑15. 7. 2022, 9:12 dělají se tříkolové skůtry který umějí klopení
https://www.hybrid.cz/v-cesku-vznika-un ... romotorka/
https://www.tipmoto.com/motorky/yamaha/ ... niken.html
Asi je to nespravny postup prace.
Najprv si spravim skeleton - ciarovy model, kde si odladim kinematiku, potom k tomu naskladam jednoduche modely, aby som vyriesil pripadne problemy s miestom a vôlami a uz potom vytvaram finalne modely.
Inak velky vplyv ma aj poloha a sklon zvysleho capu vzhladom na os kolesa. Ale toto sa riesi na zaciatku este pri tom skeletone.
Najprv si spravim skeleton - ciarovy model, kde si odladim kinematiku, potom k tomu naskladam jednoduche modely, aby som vyriesil pripadne problemy s miestom a vôlami a uz potom vytvaram finalne modely.
Inak velky vplyv ma aj poloha a sklon zvysleho capu vzhladom na os kolesa. Ale toto sa riesi na zaciatku este pri tom skeletone.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Snad už naposled. Kinematiku jsem řešil na drátěným modelu před samotnou realizací, takže postup je správný.Malakh píše: ↑15. 7. 2022, 4:55 Asi je to nespravny postup prace.
Najprv si spravim skeleton - ciarovy model, kde si odladim kinematiku, potom k tomu naskladam jednoduche modely, aby som vyriesil pripadne problemy s miestom a vôlami a uz potom vytvaram finalne modely.
Inak velky vplyv ma aj poloha a sklon zvysleho capu vzhladom na os kolesa. Ale toto sa riesi na zaciatku este pri tom skeletone.
Ano, po změně musím začít od nova, protože se to nedá aplikovat na modelu.
Spíše by mně zajímalo co má jaký vliv na samotné řízení. Zda budu mít dostatečný vratný moment kdybych eliminoval příklon rejdové osy (dle konkurence 10-15st), jelikož ta způsobuje ten problém nejvíce. Odklon kola je nulový, ale můžu si pomoct /-2st. Poloměr rejdu musí být mírně negativní. Nelze aplikovat nulový ani pozitivní.
Takže nejsnadněji mohu pracovat pouze se záklonem. Nyní je 10st. Mohu eventuálně přidat na 12 možná 13st.
Mariáne....nemám vůbec tušení co po nás vlastně chceš....musel bych sestrojit celou nápravu znova podle standardů které se dělají ale to by nikdy nezapadlo do tvého modelu....jediná možnost je prostě začít znovu a tak jak se má...
to servo naklápění tam vnáší technologickej nesmysl...vyřeš to celé mechanicky, zjednoduš to
při takovém náklonu v nulové rychlosti v zatížení dospělého chlapa z těch kol budou osmičky....
to servo naklápění tam vnáší technologickej nesmysl...vyřeš to celé mechanicky, zjednoduš to
při takovém náklonu v nulové rychlosti v zatížení dospělého chlapa z těch kol budou osmičky....
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Asi víš jak vypadá zařízení pro bike fitting. Jízdní trenažér, u kterého ti kličkami, servy a převody můžou doslova pod zadkem za jízdy úplně změnit geometrii. Postav si něco podobného a nalaď si to podle potřeby. Změnit příklon rejdového čepu? Párkrát otočíš kličkou a je to Smiř se s tím, že děláš vývoj, že to na první dobrou nepostavíš, a že je potřeba zkoušet a zkoušet. Nejde to jinak, však i u mě musí každá drobnost projít zkušebnou a testy v reálném provozu, i kdyby to měla být blbá díra pro cvaknutí karabinky To nastavení geometrie nápravy, navíc takové kterou všichni před tebou vzdali, je záležitost mnohem složitější a od stolu to nevyřešíš ani náhodou.
Aleš Procháska
Co použít nejjednodušší metodu používanou napříč celým světem. Prostě obšlehnout něco funkčního a upravit to podle svého, za dodržení nějaké té geometrie. Pokud nic podobného k dispozici není, tak snad Saturnin od Zdeňka Jirotky.