Kde ze je ventil z prveho obrazku ?
Co je naviac na druhom obrazku ?
Jn, cista voda v motore, a typek myslel ze je slaba baterka, tak to zapriahol za traktor...
Co je na obrazku navyse ? :D
Moderátor: sysel
Ale kedby tam bola aspon ostra vacka a hlava zfrezovana aspon o 1mm tak nepoviem ani slovo, ale je to 1,6 MPI od tovarenskej vyroby nijak neupravena.
Takto aspon viete, preco sa neoplati roztahovat auta s motormi co maju ozubeny remen a nie retaz.
Takto aspon viete, preco sa neoplati roztahovat auta s motormi co maju ozubeny remen a nie retaz.
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Stejně tomu nerozumím. Říká se to, ale proč se menůže roztlačit?
Přeci pokud auto startuji přes starter, tak ten roztáčí motor a přes řemen se točí vačka.
Pokud auto tlačím (táhnu), tak převodovka roztočí motor a přes řemen se točí vačka. Je to přeci stejné. Nebo je v tom něco jiného? Nějaký zpětný výbuch, či co?
Přeci pokud auto startuji přes starter, tak ten roztáčí motor a přes řemen se točí vačka.
Pokud auto tlačím (táhnu), tak převodovka roztočí motor a přes řemen se točí vačka. Je to přeci stejné. Nebo je v tom něco jiného? Nějaký zpětný výbuch, či co?
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Starater to točí pomalu oproti roztlačení. Navíc to rychlé trhnutí to řemen nemusí vydržet. Proto při roztlačení doporučují pomáhat točení motoru starterem a tak teprve pustit spojku s trojkou.
Kto nevie roztahovat/roztlacat, nech to neskusa. Treba mat cit v nohe pri pustani spojky. Roztacaci moment starteru je ovela nizsi (a obmedzeny max. prudom akumulatoru a vodicov od aku k starteru) nez rozbehnute 2 tonove vozidlo a niekto tam hodi 1. ci 2. stupen a pusti spojku v priebehu desatiny sekundy. Ten remen mozno vydrzi, ale preskoci to o zub, niekedy o dva a problem je na svete.
Ked je dobra baterka a motor proste netoci, tak je nieco zle. V tomto pripade bola zamrznuta vodna pumpa a tu pohana rozvodovy remen. A ejhle 4 borci nestacili roztlacit, ten zetor moc rychly neni, tak sup ho tam jednicku a prask.
Pomahat starterom pri roztlacani je tiez umenie a kto to nevie, tak si narobi zbytocnu skodu. Zhori starter, uvari si baterku, kable... alebo pri nahlom zbrzdeni motora starterom (obcas ta volnobezka nefunguje jak ma ) vznika opacne napnutie remena v zlomku sekundy a zase ten remen preskoci. A dalsi problem u benzinu, ked to nestaci pretocit normalne, tak to pri pomahani starterom nestaci ani na napajanie elektroniky a neodpaluje dostatocne silnu iskru, hodnoty snimacov su skreslene atd.
Takze pred kazdou zimou doliat pol litra vhodneho fridexu (vzdy rovnaky pochopitelne) ,zhavit pre istotu na dvakrat, netankovat sr.cky s obsahom vody, nosit sebou aspon najlacnejsie startkable, pred vypnutim motoru vypnut vsetky spotrebice aspon na minutku, a opravu zverit alebo aspon konzultovat zo *skusenou* osobou. Tie fotky su z auta vyuceneho automechanika, preto tie hviezdicky
Ked je dobra baterka a motor proste netoci, tak je nieco zle. V tomto pripade bola zamrznuta vodna pumpa a tu pohana rozvodovy remen. A ejhle 4 borci nestacili roztlacit, ten zetor moc rychly neni, tak sup ho tam jednicku a prask.
Pomahat starterom pri roztlacani je tiez umenie a kto to nevie, tak si narobi zbytocnu skodu. Zhori starter, uvari si baterku, kable... alebo pri nahlom zbrzdeni motora starterom (obcas ta volnobezka nefunguje jak ma ) vznika opacne napnutie remena v zlomku sekundy a zase ten remen preskoci. A dalsi problem u benzinu, ked to nestaci pretocit normalne, tak to pri pomahani starterom nestaci ani na napajanie elektroniky a neodpaluje dostatocne silnu iskru, hodnoty snimacov su skreslene atd.
Takze pred kazdou zimou doliat pol litra vhodneho fridexu (vzdy rovnaky pochopitelne) ,zhavit pre istotu na dvakrat, netankovat sr.cky s obsahom vody, nosit sebou aspon najlacnejsie startkable, pred vypnutim motoru vypnut vsetky spotrebice aspon na minutku, a opravu zverit alebo aspon konzultovat zo *skusenou* osobou. Tie fotky su z auta vyuceneho automechanika, preto tie hviezdicky
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Kdysi dávno v dobách čssr mi spadla 6matička z filtru do karbece žigula a spadla pod klapku a sekla se mezi sedlo a ventil. Rozlačil jsem to, vletěla dovnitř a začal rachot jak tam ta matka lítala. Domů jsem dojel na 3 válce. Matka rozmlátila svíčku a zasekla se do pístu, kde zůstala zaseklá. Vyměmil jsem jen svíčku a jezdil další dlouhá léta i s tou maticí seklou v pístu. Prostě výrobek soudruhů ze sssr. Ty dnešní auta by to už asi nevydržely. Nakonec jsem po letech auto prodával i s tou maticí v pístu a jak si novej majitel vychvaloval žigula jak startuje v mrazech.
asi zacnem na piesty navarovat maticky... ajked mi nejde do hlavy jak ta matka presla pomedzi driek ventilu a stenu potrubia, zvlast ked zdvih je 5mm. To musela byt nahoda asi jak vyhrat 2x po sebe sportku
Jn, odliatok na rychlo a kovany piest je kua rozdiel
Jn, odliatok na rychlo a kovany piest je kua rozdiel
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)
Myslím, že tenkrát při té smůle jsem měl stejně na jednu stranu štěstí. Kdyby konstruktéři žigula místo řetězu daly roz.řemen, dopadlo by to určitě jinak. Dnes si nejsem už jistej, zda to byla matka 6 nebo 5, ale to možná pamatují majitelé žigulů co tam bylo přesně za matky u filtru 4x?
Pockaj, ja to nespochybnujem, len vravim jaka to je kua nahoda, ked clovek chce tak to tam nedostane.... viz vtip: 2 policajti robia IQ testy, co najrychlejsie kocku, valcek a 3 boky hranol dostat cez patricne otvory drevenej krabice... jeden prejavil nadpriemernu inteligenciu a druhy nadpriemernu silu ten 6hran je sranda no. Na filtri zvonku je tusim na kluc 10 M5, a na karburatote kluc 11 alebo 12 M6 ? to je jedno....
Nevzdelany samouk, zo vsetkeho trosku, ziadne konkretne zameranie :)