Zdravím všechny.
Potřeboval bych v dílně zateplit strop. Jedná se o traverzy, které jsou ze spodní strany obložené dřevěnými deskami (laťovka). Nad traverzami je asi 30-100 cm prostoru a střecha z vlnitého eternitu. Zbyla mi ze zateplení střechy domu nějaká vata, kterou bych rád použil. Je nutné dát pod vatu také folii proti vlhkosti, jako u domu? Čím zakrýt následně vatu, aby se na ní neusazoval prach z okolí, který se tam spolehlivě přes mezery ve střeše dostane.
Díky za váš čas.
Zateplení stropu - správně
Moderátor: sysel
Ahoj, u té minerální vaty je dobré zamezit aby se do ní dostala vlhkost a případně aby mohla odejít. Ze shora dal pojistnou difúzní fólii, aby se ti dovnitř nedostala případná kondenzace a ze spodu dal parotěsnou zabránu. Hodně zjednodušeně, Pavel
parozábrana zevnitř tam musí být
a důkladně provedená
pokud ji tam nedáš, tak při vhodné kombinaci vnější a vnitřní teploty a vlhkosti vzduchu se ti bude na vnitřním povrchu toho eternitu srážet voda a kapat ti na hlavu
současné mlhavé chladné počasí je na to ideální
osobní zkušenost
a důkladně provedená
pokud ji tam nedáš, tak při vhodné kombinaci vnější a vnitřní teploty a vlhkosti vzduchu se ti bude na vnitřním povrchu toho eternitu srážet voda a kapat ti na hlavu
současné mlhavé chladné počasí je na to ideální
osobní zkušenost
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dovolím si nesouhlasit, ze spodu pod vatu max. tzv. parozabranu, lepe parobrzdu a ze shora difuzně otevřenou pojistnou hdydroizolaci.
, to je chyták velebnosti… upřesním, nesouhlasím s tou parozabranou z vrchu, tam by to mělo být difuzně otevřené
Jinak dnes je trend nedávat ani parozábranu ze spod, ale pouze parobrzdu, mohou to být fólie, nebo i OSB desky. Ale u klasicke stavby, rozumnějte ne pasivní dům, preferuji spíše klasiku a to parozabranu.
Určitě zespodu parozábranu. I v dílně máš vlhkost, která bude stoupat vzhůru a bude zhoršovat izolační schopnosti vaty, pokud se do ní dostane. Spoje fólie prolepit, ke stěnám přitmelit butylovým tmelem. Nad izolaci dát paroprustnou fólii, takovou, co se dává nad krokve.
Existuje několik možností, jak izolaci naskládat.
Norma umožňuje skladbu (odspoda): 1/4 celkové tloušťky izolace - parozábrana - 3/4 celkové tloušťky izolace - paropropustná fólie. Pak varianta, kterou asi plánuješ: parozábrana - izolace - paropropustná fólie. První varianta má tu výhodu, že neprotrhneš parozábranu o případné ostré hrany, ale má nevýhodu, že ta spodní vrstva izolace může absorbovat určité množství vlhkosti a pak hůř izoluje. Druhá má výhodu, že natáhneš parozábranu, na ni lehce rozbalíš izolaci, do izolace nepůjde žádná vlhkost. Nevýhodou je, že lehce protrhneš parozábranu o ostré hrany či nějaké výstupky té "laťovky"
Pro obě varianty platí, že bys izolaci měl skládat ve dvou vrstvách, které se budou vzájemně křížit, nebo budou alespoň spáry vůči sobě posunuté, abys minimalizoval riziko úniku tepla. Jde ale o dílnu, tak tohle asi nemusíš tolik prožívat.
Existuje několik možností, jak izolaci naskládat.
Norma umožňuje skladbu (odspoda): 1/4 celkové tloušťky izolace - parozábrana - 3/4 celkové tloušťky izolace - paropropustná fólie. Pak varianta, kterou asi plánuješ: parozábrana - izolace - paropropustná fólie. První varianta má tu výhodu, že neprotrhneš parozábranu o případné ostré hrany, ale má nevýhodu, že ta spodní vrstva izolace může absorbovat určité množství vlhkosti a pak hůř izoluje. Druhá má výhodu, že natáhneš parozábranu, na ni lehce rozbalíš izolaci, do izolace nepůjde žádná vlhkost. Nevýhodou je, že lehce protrhneš parozábranu o ostré hrany či nějaké výstupky té "laťovky"
Pro obě varianty platí, že bys izolaci měl skládat ve dvou vrstvách, které se budou vzájemně křížit, nebo budou alespoň spáry vůči sobě posunuté, abys minimalizoval riziko úniku tepla. Jde ale o dílnu, tak tohle asi nemusíš tolik prožívat.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2