Jen kdyby někoho zajímalo. Před cca 2 lety jsem koupil ze Slovenska soustruh TOS SU32 v dost dezolátním stavu. Lóže projeté o 0,3 mm vylomené zuby na dvou kolech v suportu, šroub příčného posuvu tragédie, nefunkční alniko a elektrika atd. Tak jsem udělal takovou menší opravu. Vyčištění, nová barva, vyvaření zubů na kolech, nová elektrika a výměna motoru 5,5kw za motor 3kw a ruční přebroušení lóže. Dále jsem vyhodil alniko a nahradil ho automatickou elektrickou brzdou. Po cca 2 letech jsem se pustil do zaškrabání lóže a sportu plus příložky, zaškrabání příčného posuvu plus výroba nového vymezovacího klínu, projetí posuvového šroubu a výroba nová matice, dále následovalo posunutí o cca 1,5 mm hřebenu posuvových tyčí a nortonky. Nová závitová půlmatice na suport. Následně zaškrabání a projetí koně na novou pinolu. Ještě budu měnit ložiska na vřetenu.
https://youtu.be/WuSspGZovrY
Su 32 oprava
https://youtu.be/P_LKJ8q-V5o?si=hktFgYlFhqhcJECQ1f56 píše: ↑26. 7. 2023, 12:36 Jen kdyby někoho zajímalo. Před cca 2 lety jsem koupil ze Slovenska soustruh TOS SU32 v dost dezolátním stavu. Lóže projeté o 0,3 mm vylomené zuby na dvou kolech v suportu, šroub příčného posuvu tragédie, nefunkční alniko a elektrika atd. Tak jsem udělal takovou menší opravu. Vyčištění, nová barva, vyvaření zubů na kolech, nová elektrika a výměna motoru 5,5kw za motor 3kw a ruční přebroušení lóže. Dále jsem vyhodil alniko a nahradil ho automatickou elektrickou brzdou. Po cca 2 letech jsem se pustil do zaškrabání lóže a sportu plus příložky, zaškrabání příčného posuvu plus výroba nového vymezovacího klínu, projetí posuvového šroubu a výroba nová matice, dále následovalo posunutí o cca 1,5 mm hřebenu posuvových tyčí a nortonky. Nová závitová půlmatice na suport. Následně zaškrabání a projetí koně na novou pinolu. Ještě budu měnit ložiska na vřetenu.
https://youtu.be/WuSspGZovrY
-
- Příspěvky: 3022
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
klobúk dole, sústruh dostal úplne nový level. Mám SU32, nieje nejak výrazne zbedačená, ale predsalen roky urobili svoje a budem musieť minimálne preložiskovať motor a remenice, kde tu pomeniť guferá a matica priečneho posuvu je už tiež v nie v najlepšej kondícii. Tá DC brzda sa mi páči, pôvodne som plánoval na tento účel (a zároveň softstart) využiť frekvenčný menič, ale toto tiež je zaujímavé riešenie.
Prajem veľa špón, Andrej.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...