navrtavani dutin svarovanych konstrukci

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22400
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 8. 2011, 9:33

Jaky je oficialni duvod navrtavani trubek a jeklu u svarovanych konstrukci
Udajne proti korozi, neumim si to zduvodnit a na netu jsem taky nic nenasel
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1404
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

27. 8. 2011, 11:19

Když vaříš slepou trubku k jiné trubce čímž ji uzavíráš, dochází vlivem ohřátí vzduchu k rozpínání a deformacím. Pak druhý důvod je, že pokud to necháš pozinkovat žárově a máš v konstrukci uzavřené kapsičky vzduchu, dokáže to roztrhat svary, tolik vysvětlení mého taty konstruktéra, když se ještě zabýval kovovýrobou.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22400
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 8. 2011, 11:46

Nojo ale ja videl jak to delali dodatecne na letite konstrukci natrene barvou, nezinkovane
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2574
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

27. 8. 2011, 2:10

Jako laik bych si myslel, ze voda snaz vytece a snaz se vypari.
A u starych konstr. asi kvuli tomu, ze mozna uz doslo k naruseni uzavrenych dutin, tudiz asi muze vnikat voda, tak aby se snaz dostala ven (kapalna i para). Ale jak rikam, laik ...
Uživatelský avatar
.xxx.
Příspěvky: 433
Registrován: 29. 8. 2008, 9:24
Bydliště: cz

27. 8. 2011, 5:27

dovolil bych si to trochu upresnit :

pomocne otvory se u svarovanych konstrukci s dutymi profily, ci jinak uzavrenymi sekcemi delaji kuli naslednym povrchovym upravam ... napr. zinkovani, galvanicke i zarove

vysvetleni :
- v obou pripadech se provadi odmasteni v odmastovacich a cisticich laznich - a kapalina co se dostane do vnitrku konstrukce - napr. do trubek ... musi mit moznost take odtect
- u gavanickeho zinkovani to plati dvojnasob - tam tech lazni je vice / znehodnocuje se tak nasledna lazen, tak i samotna kvalita povrchove upravy
- kdyz zbytky lazni zustanou nekde uzavrene, tak vzniknou vady, jak pri zinkovani, tak pri naslednem prevozu zinkovanych dilu k zakaznikovy, kde behem prevozu a nasledne manipulace dojde k vyteceni techto zbytku a "poskozeni ci naleptani" ostatnich zdravych dilu a je pak nutne dodelat pomocne otvory a zinkovani zopakovat
- nekdy je nutne u specifickych tavaru vytvorit pomocne technologicke otvory, aby vubec bylo mozne jejich uchyceni ...

edit :
jeste bych dodal, ze v prumyslove vyrobe se nepouziva vyvrtavani ale " vysekavani " pomoci spec upravenych pneumatickych pistoli - ale vetsinou je snaha, pokud to jde, vse resit predem, jiz pri samontnem konstrucnim navrhu - napr. pokud se polotovary pripravuji na 2D ci 3D laseru atd.
Naposledy upravil(a) .xxx. dne 27. 8. 2011, 8:32, celkem upraveno 1 x.
milan252
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 1. 2009, 7:26
Bydliště: Odry

27. 8. 2011, 7:52

No nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale asi jo.
Nejspíš vrtali díry pro stříkání dutin, stejně jako se to dělá u aut.
Půodně tato technologie byla vyvinutá ve švédsku pro udržbu mostů a podobných konstrukcí pod názvem ML.
U nás se používá REZISTIN ML
Milan


í
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“