pomoc s výběrem..

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
capumpor
Příspěvky: 1066
Registrován: 23. 2. 2008, 10:42
Bydliště: obec Černý Vůl

2. 9. 2012, 5:26

Tak koukám že už je pryč.
Sběratel strojů :-)
Engineer
Příspěvky: 2358
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

3. 9. 2012, 12:59

Dovolím se přidat s názorem....
Mám S28, po funkční stránce pohoda, jediný co jsem kdy řešil bylo seřizování spojky a brzdy a pak pochopitelně sem tam teče olej. Chtělo by to přetěsnit. Rozměrově to je tak akorát dle Vašich požadavků. Potud bych Vám takový stroj klidně doporučil. Jenže problém u všech zde jmenovaných strojů bude cena. Koupit S28, S32 apod stroje ve slušným stavu pod 40 tisíc je téměř nemožný a pak taky zapomínáte na jeden dnes výrazný aspekt a to je doprava a manipulace se strojem. Pokud ten stroj neseženete v okruhu tak 10km od bydliště což není asi moc reálný, tak počítejte prakticky ještě minimálně s desítkou na dopravu a složení. Pokud jak píšete máte omezený rozpočet tak bych doporučil znovu zvážit požadavky na rozměry stroje .....
Čínu rozhodně neradím, ale občas se objeví nějaké starší a zachovalé stroje na plochý řemen. Zde se ceny mohou držet i níž a co je důležité tyhle stroje se dají obvykle snadno rozhodit na pár kusů a odvést v kombíku či na vozíku za autem, tedy náklady na přepravu vpodstatě pár stovek. Taky nastěhování do dílny je zpravidla snadný. Nevýhodou bude vždy složitější servisovatelnost a zpravidla malá dostupnost doplňků a příslušenství, možná menší výkon .... Taky je třeba zvážit sekundární náklady, tedy měřidla, nástroje, upínače atd ..... i při cenách z druhé ruky to jde do tisíců.
Možná by bylo dobré nastínit co na tom soustruhu chce otec dělat .... jaké má představy protože možná řešíte zbytečně velký a drahý stroj a nebo možná máte požadavky s ohledem na rozpočet zcela nereálné. :wink:
Třeba upichovat 50mm kulatinu (předpokládám v oceli) jsem si osobně netroufl ani na tý S28-čce.
z.j
Příspěvky: 128
Registrován: 11. 8. 2011, 12:33
Bydliště: Št. (SK)

3. 9. 2012, 8:37

Holinator píše:A pro otce byl asi největší problém absence příčného strojního posuvu, jelikož tomu nerozumím, tak nedokážu pousoudit důležitost této funkce. Ale předpokládám, že všechny dospělé soustruhy, které zde byly zmíněny, toto bez problémů zvládnou nebo se mýlím?
Stredné a veľké sústruhy majú túto funkciu. U malých stolových sústruhov to treba overiť. Pozeral som obrázok tej TSB-20. Ja som na tom nepostrehol páčku na priečny posuv, alebo som bol nepozorný.
Holinator píše:Denně se na něm rozhodně dělat nebude, bude to spíš víkendová záležitost a občas nějaký ten večer po práci. Chápu, že na tuto frekvenci je takový tovární soustruh zbytečnost, ale když vezmu v potaz, že číňan s tím příčným strojním posunem přijde na cca 50-60 tisíc, tak mi přijde rozumnější pořídit právě něco jako S32 nebo myslíte, že je to špatná úvaha?
Nie, práveže dobre rozmýšlate. Otázka je len, že v akom stave / cenu nájdete tie naše sústruhy.
Holinator píše:A z nákupu zahraničního stroje mám právě strach, netuším, jaká je dostupnost a cena náhradních dílů, příslušenství, atd.., možná je to zbytečná obava a někdo z vás mě vyvede z omylu..
Vrátim sa ešte k E2N, E3N lebo mám o nich nejaké info a sem tam ich nájdete aj v ČR alebo SR. E2N je starší typ E3N novší, ale veľké množstvo súčiastok majú kompatibilné, alebo tak podobné, že sa dajú ľahko prerobiť. Existujú nástupnícke firmy, ktoré robili volakedy servis na tieto typy a stále sú dostupné nové súčiastky (hlavne tie, ktoré sa rýchlo opotrebujú - trapézové srôby, ozubené kolesá, atď.) Cenu súčiastok netuším, ale predpokladám, že podobné ako súčiastky iných typov. Keďže sú to firmy, kľudne by som ich oslovil aj po anglicky, nemecky. Resp. maď. jazyk nie je problém, preložím.
Samozrejme netvrdím, že tento typ zvládne hocičo ale zvládne viac ako čínan a nezvládne to čo S28/S32/SV18, ...

Ako píše Engineer kúpiť niečo je jedna vec, ale naozaj je dôležité, ako ho dostať domov. Ak to zvládnete s prívesom, alebo autom do 3,5t a vysokozdvižným vozíkom máte to za prijateľnú cenu a môžete zvýšiť vzdialenosť na hľadanie stroja. Ak k tomu budete potrebovať auto nad 3,5t a zložitú vykládku, tak možno zaplatíte raz toľko ako za stroj.
Uživatelský avatar
krtek
Příspěvky: 53
Registrován: 14. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Hulín

1. 10. 2012, 5:54

Můj otec si kdysi pořídil SN 320. Je to sice rumunskej soustruh,ale je to v podstatě ten samej stroj jako TOS S 28. A je u nás docela běžnej. Otec ho s kámošem v pohodě nacpal do malé dílny normálníma dveřma. Soustruh je dlouhej dva metry a výkon má 3 kW. Máme ho třicet let a nemůžu si stěžovat. Dělá se na něm dobře. Je sice hlučnější,hlavně při hodně nízkých a vysokých otáčkách,ale zase v něm nenajdeš žádnej řemen. 8)
Horalll
Příspěvky: 115
Registrován: 25. 3. 2011, 10:48
Bydliště: Domažlice

22. 10. 2012, 2:28

Podívej se do netu na magdeburg du40, je to malý (2m), ale tuhý a výkonný soustruh 3kw motor, ale má dobrých 1,5t.
Je i docela přesný, už tehdy měl kalené lože.
Prodám za 25tis(3pakna+4pakna+kola na w. a pal.závity, metrika nasazená)
Chtěl jsem ho lakovat, ale není čas

http://www.technikmuseum-magdeburg.de/1 ... 144&page=0" onclick="window.open(this.href);return false;
předchůdce
http://www.lathes.co.uk/magdeburg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chos(Chodský soustr. home made(už není, teď Martin km200)a Soustr. V.Suchý, Čtyřkoly Praha(něco jako Volman)
Tos FN32, 676P, V32B-edit na V20A
edit z Martin KM 200 na špagetu Grazioli Dania 200
edit z CDC30 na Bussmann 50tun, šeping Gack atd.
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“