Soustružení velkými posuvy
Stachanovec Bykov, laureát Stalinovej ceny obrába oceľové hriadele v priemere 120,5 mm (t. j. 0,1205 m) reznou rýchlosťou 1138 m za minútu
omg. No koukám, že kluci ze SANDVIKu se mají ještě hodně co učit Já mám strach, že mi soustruh uteče při 300m/min
omg. No koukám, že kluci ze SANDVIKu se mají ještě hodně co učit Já mám strach, že mi soustruh uteče při 300m/min
SolidWorks 2014 + HSMWorks (Last development version)
Neznám slovo NEJDE. Buď to neumím nebo se mi nechce
Neznám slovo NEJDE. Buď to neumím nebo se mi nechce
No, musíme si přiznat, že kdyby nebylo Sovětů, tak jsme ještě dneska na stromech. Nevím, proč jsme se od nich utrhli a technologicky jsme se vrátili o mnoho let dozadu. Asi nám potrvá dlouho, než dosáhneme úrovně techniky (a nejen jí) z roku 1989, pokud nám předávali nezištně své zkušenosti. No a pak je utrum...
Neberte to vážně, dělám si (_._).
Neberte to vážně, dělám si (_._).
náhodou ...
já tehdy pročítal technický týdenník - a tam uveřejněné technické nápady z Ruska ... jejich technologické vybavení bylo převážně na nízké úrovni - asi jako to mé ve sklepě, a jejich nápady, jak nějakým fíglem tuto technologickou nedostatečnost nahradit nebývaly až tak špatné ...
já tehdy pročítal technický týdenník - a tam uveřejněné technické nápady z Ruska ... jejich technologické vybavení bylo převážně na nízké úrovni - asi jako to mé ve sklepě, a jejich nápady, jak nějakým fíglem tuto technologickou nedostatečnost nahradit nebývaly až tak špatné ...
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
No, já ty Téčka taky odebíral (a nebylo jednoduché se stát předplatitelem) a v paměti mi neutkvěl žádný ruský fígl, který by mne zaujal natolik, abych si jej uchoval v mé bídné paměti. I když mne ta RAMka (hlavně krátkodobá) začíná poněkud trápit. No jo, už to není, co bývalo.
V sedmdesátých letech i později jsem jezdil na akce které pořádal Dům techniky Bratislava, kde jednou přednášeli technici z SSSR o obrábění titanových slitin. V ČSSR se o těchto titannych splavkach moc nevědělo a o jejich obrábění snad ještě méně. Vztahy k SSSR byly v té době velmi napjaté a tak jsme k naší škodě této přednášce věnovaly malou pozornost. Mám dojem, že se někdy k technice SSSR a Ruska stavíme povýšeně, jakobysme sežraly všechen rozum. Není tomu tak. Myslím, že jsou obory ve kterých můžeme hledat poučení my a snad i naopak.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
Máš pravdu, problém je v tom, že se tehdy k jakékoli i zcela technické problematice jaksi povinně nabaloval ten ideologický balast "SSSR náš vzor, se SSSR na věčné časy atd." a navíc vše co přišlo z Ruska muselo být povinně za všech okolností to nejlepší, i když to v mnoha a mnoha případech pravda nebyla. Tím si soudruzi jaksi přirozeně jako vedlejší efekt vybudovali trošku averzi a posměch ......Hardmesr píše:V sedmdesátých letech i později jsem jezdil na akce které pořádal Dům techniky Bratislava, kde jednou přednášeli technici z SSSR o obrábění titanových slitin. V ČSSR se o těchto titannych splavkach moc nevědělo a o jejich obrábění snad ještě méně. Vztahy k SSSR byly v té době velmi napjaté a tak jsme k naší škodě této přednášce věnovaly malou pozornost. Mám dojem, že se někdy k technice SSSR a Ruska stavíme povýšeně, jakobysme sežraly všechen rozum. Není tomu tak. Myslím, že jsou obory ve kterých můžeme hledat poučení my a snad i naopak.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
p. Pejšek. Trochu mimo téma. Ty hvězdicové motory, to je nádhera. Kdysi před cca padesáti pěti lety jsem se koukal na řez řadového leteckého motoru a tam byl také řez ventilem. Byla v něm dutina a v té byl údajně sodík pro lepší odvod tepla. Snad mne paměť nemate.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
jo, to se dělá, dutina je zaplněná tím sodíkem z cca 1/2, jakmile se ventil ohřeje na teplotu tavení kovového sodíku (200st. C ??? ) sodík se roztaví, při pohybu ventilu jedním směrem šplíchne do talířku, tam se ohřeje-odebere teplo, při pohybu ventilu druhým směrem šplíchne do dříku - odevzdá teplo přes dřík a vodítko ventilu do hlavyHardmesr píše:p. Pejšek. Trochu mimo téma. Ty hvězdicové motory, to je nádhera. Kdysi před cca padesáti pěti lety jsem se koukal na řez řadového leteckého motoru a tam byl také řez ventilem. Byla v něm dutina a v té byl údajně sodík pro lepší odvod tepla. Snad mne paměť nemate.
dnes se to používá u super nadupaných automobilových motorů, je to drahé, běžný výfukový ventil stojí +-300, plněný sodíkem cca 3000,- /kus..... ten vlevo je z toho mého hvězdičáku ( AŠ-62), plněný sodíkem, ten vpravo je běžný, z nějakého lokomotivního diesela ČKD
průměry talířků jsou cca 70 mm
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;