Tos s-28 žebrák
Díky za názornou ukázku
Ty šroubky doma jsou totiž imbus, hluboko a tak zalepené že nejsou moc patrné a asi bych asi ještě dával pryč krytky lišt než bych se zorientoval.
...když už jsem vtom, nemáte někdo představu jestli a kde se dají sehnat originální bakelitová ovládací kolečka s výstupkem - na skříň převodovky - chybí mi dvě.
A ještě jaký ložiskový olej z dnešní produkce (OL...) doporučujete na výměnu ?
Díky
P.K.
Ty šroubky doma jsou totiž imbus, hluboko a tak zalepené že nejsou moc patrné a asi bych asi ještě dával pryč krytky lišt než bych se zorientoval.
...když už jsem vtom, nemáte někdo představu jestli a kde se dají sehnat originální bakelitová ovládací kolečka s výstupkem - na skříň převodovky - chybí mi dvě.
A ještě jaký ložiskový olej z dnešní produkce (OL...) doporučujete na výměnu ?
Díky
P.K.
Tak o těch bakelitových páčkách už jsem také přemýšlel. Než jsem koupil tu mojí S-28, kde jsou všechny OK, tak jsem měl nabídky jiných S-28, kde byly některé ty páčky uražené a proto už jsem předem přemýšlel co s tím. Protože jsem předpokládal, že jako origo díl nebudou k sehnání, měl jsem vymyšlenou tuto variantu: Vzít nepoškozenou páčku a podle ní udělat formu (třeba z lukoprenu, možná by stačila i sádrová) a páčku odlít z HEFFEDU, musely by se pak asi ještě dokončit otvory, ale to by nemusel být až zas tak velký problém. Naštěstí jsem zatím tento postup nemusel absolvovat. Ještě také varianta vyrobit něco podobného jako je na přiloženém obrázku, protože takové páčky se také na S-28 přímo u výrobce dávaly.
Co se týká olejů tak jse to již také řešil. Na můj dotaz přímo v PARAMU Pardubice, kde jsem vznesl dotaz s parametry původního oleje který doporučoval výrobce stroje pro mazání vřetena a rychlostní skříně (viskozita E 1,5 při 50 st. Celsia) mě byla nabídnuta ekvivalentní náhrada a to olej PARAMO OL-J10. Co se týká suportové skříně tam mi byl doporučen olej OL-B5, ten se sice stále vyrábí, ale přímo v podnikové prodejně PARAMO mi bylo řečeno, že minimální balení tohoto oleje je 200litrový sud. Takže vzhledem k tomu, že suportová skříň a lože nebude na druh mazacího oleje tak kritická tak tam dávám OL-J100, který je v 10l balení, bude to sice na X let ale to nevadí.
Co se týká olejů tak jse to již také řešil. Na můj dotaz přímo v PARAMU Pardubice, kde jsem vznesl dotaz s parametry původního oleje který doporučoval výrobce stroje pro mazání vřetena a rychlostní skříně (viskozita E 1,5 při 50 st. Celsia) mě byla nabídnuta ekvivalentní náhrada a to olej PARAMO OL-J10. Co se týká suportové skříně tam mi byl doporučen olej OL-B5, ten se sice stále vyrábí, ale přímo v podnikové prodejně PARAMO mi bylo řečeno, že minimální balení tohoto oleje je 200litrový sud. Takže vzhledem k tomu, že suportová skříň a lože nebude na druh mazacího oleje tak kritická tak tam dávám OL-J100, který je v 10l balení, bude to sice na X let ale to nevadí.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Dobrý deň!
Vedel by ste mi poradiť ako demontovať vodiaci šrob pre rezanie závitov? , v mieste kde je pripevnený k nortonovej prevodovke. Podarilo sa mi demontovať ten vlacovitý kryt, ten je len našrobovaný, aj matku 304 a trecí krúžok 302. , i kuželovitý kolík, šrob však nejde vytiahnúť, vyzerá ako keby pokračoval v jednom celku až do nort. prevodovky.
ďakujem
Vedel by ste mi poradiť ako demontovať vodiaci šrob pre rezanie závitov? , v mieste kde je pripevnený k nortonovej prevodovke. Podarilo sa mi demontovať ten vlacovitý kryt, ten je len našrobovaný, aj matku 304 a trecí krúžok 302. , i kuželovitý kolík, šrob však nejde vytiahnúť, vyzerá ako keby pokračoval v jednom celku až do nort. prevodovky.
ďakujem
tohle jsem taky kdysi rozdělával, je to dělený a spojený tím kuželovým kolíkem, taky mě to šlo hodně blbě, předpokládám že druhou stranu máš sundanou? ta je taky na kolíkách (ten domek) a když je volná tak když zařadíš posuv a hneš ručně suportem tak to vyjede..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Z druhej strany? Myslíš tým zo strany nortonovej prevodovky? Tam som sa ešte nedostal.Veľmi sa v tom výkrese z manuálu neviem zorientovať Domec som odšroboval boli tam 3 imbusové šróby a 2 malé červíky, , domec však stále pevne sedí, nejaví tendenciu sa pohnúť ani po jemnom zapáčaní, násilie veľmi nechcem používať.
na levé straně šroubu u nortonky jsi sundal ten kryt a vyndal kolík z toho šroubu OK?
pak je druhá strana šroubu napravo na konci soustruhu, tem to drží v takovém domečku myslím na 4 M6kách a dva kolíky.. až tohle sundáš tak ten šroub už může vyjet ven..
ten domeček pokud myslíš přímo ten v nortonce tak ten drží tu vnitřní část hřídele (ložiska) to tam nech.. to tam je zasšroubovaný asi třema šroubama a myslím ještě zajištěný takovým červíkem.. ale to není potřeba..
pak je druhá strana šroubu napravo na konci soustruhu, tem to drží v takovém domečku myslím na 4 M6kách a dva kolíky.. až tohle sundáš tak ten šroub už může vyjet ven..
ten domeček pokud myslíš přímo ten v nortonce tak ten drží tu vnitřní část hřídele (ložiska) to tam nech.. to tam je zasšroubovaný asi třema šroubama a myslím ještě zajištěný takovým červíkem.. ale to není potřeba..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Je to tak ako pise RaS, taktiez mi to neslo najprv von + aj na reze je vidno, ze to nejde az dovnutra. Treba dat dolu ten zadny domcek a po troche snahy to vyjde von. Ja som mal v danom case uz dole suport, takze ten mi nepomohol.
Ano ten zadný domec pri /pod/koníkom som odmontoval, tam problém nie je Skúsim to teda opatrame vytiahnuť za šrob. Romkan, ako si dával dole suport? Chcem ho tiež dať dole a vyčisť vedenie suportu, preto vlastne dávam dole ten šrob i tyč náhonu posuvov/ tá šla von úplne bez problémov.
Takze zacal som vpredu s klukou (obr.1), no ta nema priamy suvis s rozoberanim suportu. Dolezite je dat vzadu dole maticu (obr.2) + poistnu maticu (obr.3). Nasledne zvrchu v strede treba odstanit 5 imbusov posuvovej matice (obr.4). Nasledne mozeme stiahnut vrchnu cast sani. Vratime sa dozadu a zospodu odskrutkujeme 4 imbusy drziace odliatok na ktorej bola matica s kontramatkou - predlzenie suportu (obr.5). Vzadu to potom vyzera takto (obr.6). Nasledne dame dole zadnu pridrznu listu, ktoru drzi 5 skrutiek - nefotil som. Poslednym krokom su 4 imbusy na vrchu suportu (obr. Teraz ak sa zodvihne zadna cast suportu a jemne nadvihne a posunie k sebe, tak sa vrch suportu da vybrat (je to taky L pohyb). A je to vonku (obr.7 a 9). Toto je samozrejme moja verzia - da sa to iste urobit aj inac...
Myslím, že ty kovové páčky nejsou původní, už je asi někdo nahrazoval. Na přiložených fotkách jsou páčky, které jsou 100% originální. Jsou dvě varianty, buď to provedení na fotce zcela nahoře, to se podle mne dělalo až v pozdějších letech. Nebo druhá varianta (dvě fotky dole) byly páčky, které se dávaly na S-28 v počátcích výroby S-28. Mně osobně se ty kovové nelíbí, ale to je věc názoru. Ale ani jedna varianta není nic tak složitého aby se to nedalo udělat.jester píše:OK Vôbec to neponáhľa. To Pekoz: Ja mám tie ovládacie koliečka kovové, vyzerá, že sú orginál. Pofotím ich a dám sem, nemusel by byť vôbec problém ich vyrobiť. Zaťiaľ ďakujem všetkým za snahu pomôcť
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400