soustruh CJM250
Akorát je problém, že přestali standardně ten soustruh dovážet. Chtěl jsem ho, ale bylo mi řečeno, že se jeho kvalita zhoršila natolik, že ho přestali brát. Ale jestli na něm trvám, tak že mi ho dovezou. Asi jako surovej stroj, bez seřízení a úprav. No, netrval jsem. Nejspíš věděj, co říkaj.
To je velká škoda, taky jsem na něj měl zálusk. Napsali aspoň jak konkrétně se to zhoršilo?pafik píše:Akorát je problém, že přestali standardně ten soustruh dovážet. Chtěl jsem ho, ale bylo mi řečeno, že se jeho kvalita zhoršila natolik, že ho přestali brát. Ale jestli na něm trvám, tak že mi ho dovezou. Asi jako surovej stroj, bez seřízení a úprav. No, netrval jsem. Nejspíš věděj, co říkaj.
Radek
Prosím ťa ChB, čo na tom sústruhu treba nastaviť aby mi posuv rezal závity so stúpaniami podla tabulky. Doteraz som ho používal len na obrábanie a neviem čo treba prepnúť na závitovanie. Z návodu niesom moc múdry... Díki
Inak ja som si dal to odmeriavanie na priečny posuv a hneď je to radosť pracovať....
Inak ja som si dal to odmeriavanie na priečny posuv a hneď je to radosť pracovať....
ne že bych chápal otázku ...
ta páka vlevo je v neutrálu, nahoru je příčný, dolů podélný posuv - soustružení / stoupání je dáno tabulkou vlevo
když je v neutrálu tak pravou pákou dolu připneš posuv na závity - nyní platí prostřední tabulka pro metrické a pokud prohodíš do jediné dodané zubaté kolo, tak platí pravá tabulka pro palcové.
ta páka vlevo je v neutrálu, nahoru je příčný, dolů podélný posuv - soustružení / stoupání je dáno tabulkou vlevo
když je v neutrálu tak pravou pákou dolu připneš posuv na závity - nyní platí prostřední tabulka pro metrické a pokud prohodíš do jediné dodané zubaté kolo, tak platí pravá tabulka pro palcové.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
a protože na fotce nemáš závitové hodinky, tak nesmíš pro další šponu tu páku rozpojit, ale musíš se vrátit obrácenými otáčkami - to snad víš
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Teraz keď o tom hovoríš si spomínam ... ved to bol aj jeden z dovodov že som sa nechalpresvedčit na frekvenčný menič... ty tie hodinky máš? Viem ze som ich chcel kúpiť so sústruhom, ale ich nemal..
Kamarát je sústružník od strednej školy a o takých hodinkách nepočul ... asi neboli na našich sústruhoch bežne nainštalované
Musím sa ešte veĺa učiť lebo urobiť niečo s presnosťou na stovky je pre mňa nemožné ... ono už len keď dvakrát prebehnem finálny povrch bez zmeny nastavenia, tak sa ten priemer zmení aj o 4 stovky....ale to chce asi prax...
Kamarát je sústružník od strednej školy a o takých hodinkách nepočul ... asi neboli na našich sústruhoch bežne nainštalované
Musím sa ešte veĺa učiť lebo urobiť niečo s presnosťou na stovky je pre mňa nemožné ... ono už len keď dvakrát prebehnem finálny povrch bez zmeny nastavenia, tak sa ten priemer zmení aj o 4 stovky....ale to chce asi prax...
Pouzivas vymene platky? Alebo vlastne brusene noze.
Pouzitim ELS. Nemusis chodit spatnym chodom, nastavene stupanie alebo zavit mas za 3s. Prakticky ti netreba priecny posuv lebo stena je perfektne rovna lebo noz sastal vzdy tam kde mal.
Finalnyy povrch sa robi na jeden uber. Osustruzis a nechas si rezervu cca 0.1 az 0.2mm(toto sustruzenie predposledne robis s stupanim 0.09mm. Zmeras presne mikrometrom kolko ostalo, zvolis stupanie 0.03mm nastavis na suporte kolko treba ubrat (tu musis poznat stroj a platok co tam mas) podla vypoctu skutocnej a zmeranej hodnoty. Cize napr 0.12mm. A liznesto jednym prechodom musi to byt ok.
Nemozes to smudlat po 0.01mm to nejde. Preco si najdi na nete robokop tu daval video.
P.S. na presne veci je bruskA
Pouzitim ELS. Nemusis chodit spatnym chodom, nastavene stupanie alebo zavit mas za 3s. Prakticky ti netreba priecny posuv lebo stena je perfektne rovna lebo noz sastal vzdy tam kde mal.
Finalnyy povrch sa robi na jeden uber. Osustruzis a nechas si rezervu cca 0.1 az 0.2mm(toto sustruzenie predposledne robis s stupanim 0.09mm. Zmeras presne mikrometrom kolko ostalo, zvolis stupanie 0.03mm nastavis na suporte kolko treba ubrat (tu musis poznat stroj a platok co tam mas) podla vypoctu skutocnej a zmeranej hodnoty. Cize napr 0.12mm. A liznesto jednym prechodom musi to byt ok.
Nemozes to smudlat po 0.01mm to nejde. Preco si najdi na nete robokop tu daval video.
P.S. na presne veci je bruskA
Neviem čo je ELS ...
Nože mám s pájkovanými tvrdokovovými plátkami. Brúsim si ich sám .
Toto čo píšes si asi musím nacvičiť...zdá sa že ma často oklamala zmena (zníženie)rýchlosti posuvu na finálny povrch. A ako píšeš asi aj každý tvar nožíka to bude robiť inak.... musím sa viacej učiť
Inak som sa dočital o tom prídavnom elektronickom posuvnom meraní že síce ukazuje na stotiny ale v tolerancii +- 3 stotiny.
Nože mám s pájkovanými tvrdokovovými plátkami. Brúsim si ich sám .
Toto čo píšes si asi musím nacvičiť...zdá sa že ma často oklamala zmena (zníženie)rýchlosti posuvu na finálny povrch. A ako píšeš asi aj každý tvar nožíka to bude robiť inak.... musím sa viacej učiť
Inak som sa dočital o tom prídavnom elektronickom posuvnom meraní že síce ukazuje na stotiny ale v tolerancii +- 3 stotiny.
závitové hodinky nemám, zatím jsem neměl pocit, že bych je uživil
přesný průměr ... nastavíš šponu 0,6mm - nůž o 0,1 uhne a tedy odebereš 0,5mm - potřebuješ ještě 0,05 ubrat, tedy přidáš 0,05, nůž tentokráte už tolik neuhne a ubereš ve výsledku 0,15 - to je celý ten problém poslední malé špony.
nemám odměřování příčného posuvu, ale mám tam držáček na stovkové hodinky a ty osazuji, když je to potřeba.
tuhost tohoto strojku asi nedovolí jet závit na jednu šponu, blbě se nastavují optimální řezné podmínky, musíme jet pomalu aby jsme stihli včas zastavit/reverzovat = jedeme to na víckrát.
natáčím si hlavu s malým posuvem na 60st - příčným posuvem najedu na nulu a krátkým pod úhlem 60st přidávám šponu, tedy soustružím vlastně vždy jen jedním bokem nástroje. Na konci závitu couvnu příčným posuvem, dám reverz (poťákem přidám otáčky) couvnu před závit. Příčným najedu zpět na nulu, krátkým přidám šponu a jedu další úběr.
přesný průměr ... nastavíš šponu 0,6mm - nůž o 0,1 uhne a tedy odebereš 0,5mm - potřebuješ ještě 0,05 ubrat, tedy přidáš 0,05, nůž tentokráte už tolik neuhne a ubereš ve výsledku 0,15 - to je celý ten problém poslední malé špony.
nemám odměřování příčného posuvu, ale mám tam držáček na stovkové hodinky a ty osazuji, když je to potřeba.
tuhost tohoto strojku asi nedovolí jet závit na jednu šponu, blbě se nastavují optimální řezné podmínky, musíme jet pomalu aby jsme stihli včas zastavit/reverzovat = jedeme to na víckrát.
natáčím si hlavu s malým posuvem na 60st - příčným posuvem najedu na nulu a krátkým pod úhlem 60st přidávám šponu, tedy soustružím vlastně vždy jen jedním bokem nástroje. Na konci závitu couvnu příčným posuvem, dám reverz (poťákem přidám otáčky) couvnu před závit. Příčným najedu zpět na nulu, krátkým přidám šponu a jedu další úběr.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů