výběr CNC stroje

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
mikl3
Příspěvky: 7
Registrován: 8. 12. 2014, 2:51

8. 12. 2014, 3:01

dobrý den,
jsem student a mám na práci udělat technologický postup výroby určitého výrobku
výrobek mám předem daný, polotovar bude tyčovina o průměru 35 materiál 15 xxx
chtěl bych vás poprosit, jestli neznáte nějaký CNC soustruh, který má jedno hlavní a jedno protivřeteno a poháněnou třetí osu, hydraulické upínání a automatický podavač tyčoviny?
omlouvám se, jestli se dopouštím chyb v pojmenování, moc toho zatím o technologii nevím
zkusím proto následující vysvětlení - CNC soustruh, 3 osy - dvě vřetena proti sobě, obě s hydraulickým upínáním, poháněnou třetí osu (revolverová hlava, kde bude alespoň 1 slot poháněný - bude tam upnuta drážkovací fréza průměr 8 - ještě nevím jak upnuta), automatické podávání tyče, maximální průměr upnutí obou vřeten přiměřeně k průměru polotovaru, maximální pracovní délka cca 350 400 mm, příkon přiměřený obrábění obrobku typu hřídel
našel jsem typ od http://cz.dmgmori.com/products/lathes/u ... ar#Technic, něco takového si představuji, jen je to moc velké
je-li potřeba více informací, rád je uvedu
prosím omluvte mou neznalost v oboru

Děkuji Michal
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 12. 2014, 3:35

Tohle jsou poměrně standardní požadavky, splňuje je řada soustruhů, například http://www.emco-world.com/en/products/i ... iew/6.html.
Je potřeba se rozhodnout, jestli pro to frézování bude stačit osa C (pak by stačila verze soustruhu SM) nebo jestli je potřeba i osa Y (to bude znamenat verzi SMY).
Podavač tyčí se objednává zvlášť (dá se použít víc typů a velikostí), soustruh samozřejmě umí s nějakým omezením pracovat i bez něj (popotahuje si tyč protivřetenem).
Aleš Procháska
mikl3
Příspěvky: 7
Registrován: 8. 12. 2014, 2:51

8. 12. 2014, 3:38

děkuji za výbornou odpověď