Weiler UD 24
To se ti lehce řekne, když to znáš a víš co a jak.
Vyměnit pohony je varianta, která mě také napadla. Sinumerik vyhodit a jet na linuxu(třeba) . Jen by mě zajímalo zda by se to vyplatilo předělat v domácích podmínkách, nebo to někomu zadat. Celej stroj váží 1600Kg, takže není problém to naložit a někam odvézt.
Nejsem úplně zdatnej v elektru, mechanika by asi problém nebyla. Nevím jestli je lepší veškerou kabeláž vytrhat a natáhnout novou. Nebo zda jde nějak použít stávající.
Nejsem úplně zdatnej v elektru, mechanika by asi problém nebyla. Nevím jestli je lepší veškerou kabeláž vytrhat a natáhnout novou. Nebo zda jde nějak použít stávající.
Takže bych koupil nějaká vhodná dnešní serva + drivery a propojil do stávající elektroniky.?
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22400
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ano to jsem mel na mysli
vetsina z nich umi +-10V coz je pravdepodobne to co tam ted mas
budes mit od pohonu pro vzdy pokoj
kdyz bys v budoucnu menil i system tak to jen prenastavis na digitalni komunikaci step/dir
vetsina z nich umi +-10V coz je pravdepodobne to co tam ted mas
budes mit od pohonu pro vzdy pokoj
kdyz bys v budoucnu menil i system tak to jen prenastavis na digitalni komunikaci step/dir
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Označení stávajicího motoru je 1FT 5046-0AF01-1Z
A napájení by bylo možné ponechat stávající? Jsou tam trafa. A nebo koupit nové zdroje
A napájení by bylo možné ponechat stávající? Jsou tam trafa. A nebo koupit nové zdroje
trafo co mám na mysli dává 180V a je napojedo do Simodrive, jsem měl za to, že to napájí i motory
Ale pokud bych vymenil jen pohony Simodrive tam můžu nechat? Asi jsem to pořádně nepobral. Promiň jestli zdržuju
Já myslel že Simodrive se nazývá celá ta bedna, kde je zdrojová karta, drivery pro osy a vřeteno a pak tak ta karta zřejmně oddělovací deska.
než začneš střihat kabely, kupovat a prodávat bedny, tak si tady
https://support.industry.siemens.com" onclick="window.open(this.href);return false;
najdi a stáhni dokumentaci ke tvému Simodrive (tj. k té bedně s elektronikou řídící motory (serva) + použitým servům (motorům)
určitě tam najdeš zapojení konektorů rozhraní mezi řídícím systémem (Sinumerik, Heidenhain.....atd....Mach......LinuxCNC....atd) , a pohony (Simodrive)
pokud je použito analogové rozhraní +-10V, stračí ti pro zkušební rozhýbání stroje (ověření funkčnosti pohonů) jen pár drátů a tužková baterka
odpojíš rozhraní mezi ŘS a pohony
uvolníš pohony signálem ENABLE (obvykle +24V na příslušný vstup pohonů a na analogový vstup +-10V připojíš tu tužkovou baterku
pak se to rozjede jedním nebo druhým směrem
POZOR pojede to sice pomalu, ale nekontrolovaně, bacha na mechanické kolize, dorazy a tak
tím jsi i s jen základními elektrodovednostmi schopen rozhýbat motory a tím funkčnost pohonů vyzkoušet
můžeš proházet mezi sebou karty jednotlivých os a tím najít chybu
....
napiš výrobci, ať ti pošlou elektro schema jestli ho nemáš
hlavu ti neutrhnou
https://support.industry.siemens.com" onclick="window.open(this.href);return false;
najdi a stáhni dokumentaci ke tvému Simodrive (tj. k té bedně s elektronikou řídící motory (serva) + použitým servům (motorům)
určitě tam najdeš zapojení konektorů rozhraní mezi řídícím systémem (Sinumerik, Heidenhain.....atd....Mach......LinuxCNC....atd) , a pohony (Simodrive)
pokud je použito analogové rozhraní +-10V, stračí ti pro zkušební rozhýbání stroje (ověření funkčnosti pohonů) jen pár drátů a tužková baterka
odpojíš rozhraní mezi ŘS a pohony
uvolníš pohony signálem ENABLE (obvykle +24V na příslušný vstup pohonů a na analogový vstup +-10V připojíš tu tužkovou baterku
pak se to rozjede jedním nebo druhým směrem
POZOR pojede to sice pomalu, ale nekontrolovaně, bacha na mechanické kolize, dorazy a tak
tím jsi i s jen základními elektrodovednostmi schopen rozhýbat motory a tím funkčnost pohonů vyzkoušet
můžeš proházet mezi sebou karty jednotlivých os a tím najít chybu
....
napiš výrobci, ať ti pošlou elektro schema jestli ho nemáš
hlavu ti neutrhnou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;