3D tisk kovu

Pravidla fóra
Odpad určený k recyklaci ....

3D tisk kovu

Příspěvekod crazywolf1 » 19 říj 2015, 19:14

Dobrý den,

už nějakou dobu obdivuji tisk kovu, i když zatím jsou to cenově nedostupné zařízení.
Jedno dostupnější řešení jsem viděl pomocí svářečky. Nějaké fotky přikládám. Myslím, že to není špatný nápad vytisknout si díl a následně ho obrousit na CNC brusce. Přemýšlím, že něco takového sestrojím/ upravím(cnc).

Má někdo nějaké konstruktivní námitky?
Přílohy
finalni.jpg
polotovar.jpg
stena.jpg
crazywolf1
 
Příspěvky: 3
Registrován: 16 kvě 2014, 22:30

Re: 3D tisk kovu

Příspěvekod fmodel » 19 říj 2015, 19:54

tak to ti nezávidím :wink: to bude hodně drahej tisk aby to bylo použitelný.Obrábění svárů bez žíhání to budou zajímavé pokusy jak tomu dát nějaký míry :lol:
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4234
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Re: 3D tisk kovu

Příspěvekod Fifík » 20 říj 2015, 07:00

Je to v podstatě svařenec, takže velké vnitřní pnutí, které si jakýmkoliv dalším obráběním uvolníš a bude opravdu velká makačka to udržet v nějakých rozměrech. Navíc podle těch obrázků mi není úplně jasná výhoda této metody. Vyrobíš něco, je to křivé jak prase a pak to stějně musíš doobrobit na konvenčních mašinách. Že by tam bylo jen tak málo přídavného materiálu, že by stačila bruska se mi nezdá. Nebo?
Fifík
 
Příspěvky: 264
Registrován: 04 dub 2013, 09:28

Re: 3D tisk kovu

Příspěvekod crazywolf1 » 20 říj 2015, 17:55

Aha, no já jsem chtěl vědět, jestli někdo nedělal/ nepokoušel se dělat něco podobného. Tak teda škrtnu další ze seznamu potencionálních nápadů a začnu se věnovat něčemu jinému. :? :cry:
crazywolf1
 
Příspěvky: 3
Registrován: 16 kvě 2014, 22:30

Re: 3D tisk kovu

Příspěvekod chb » 20 říj 2015, 19:14

zpětně vzato - i u klasického 3D tisku z ABS je největší problém právě to vnitřní pnutí/smrštění - a to je materiál značně poddajnější.

druhý pohled - z ABS se většinou tiskne ve vrstvách 0,2 mm šířkou 0,4 mm = tedy toto je jakoby rozlišovačka daného tisku.
U navařování je vidět, že rozlišení je řádově hrubší - a to také omezí spodní velikost dílů pro 3D navaření.

ale on to někdo nějak vymyslí ... možná najde vhodnější slitinu pro tuto metodu
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
chb
 
Příspěvky: 2027
Registrován: 12 bře 2013, 20:24
Bydliště: Havl. Brod


Zpět na kafilerie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

smishek.com