výroba dvou dílů

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod maxxcz » 22 kvě 2018, 20:14

lépe jsem to zatím nedokázal
Obrázek
Obrázek
Obrázek

jen pro jistotu, vyrobit potřebuju jen růžové díly
maxxcz
 
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2018, 07:40

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod josef109 » 22 kvě 2018, 21:07

Vypadá to hezky, osobně bych se přikláněl k názoru udělat to z jednoho kusu :)
Pak už záleží jen na tolerancích... (tzn. jestli se do těch děr bude něco strkat)
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod fmodel » 22 kvě 2018, 21:27

Je neuvěřitelný jak na prkotině vznikne 5 stránek ,a jak jste toho kluka vyblbli ,přitom stačil na první stránce obrázek od Procházky :lol:
jj s váma bych nechtěl jako 18 letej ušák začínat se strojařinou :wink:
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4230
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod maxxcz » 22 kvě 2018, 22:00

je dobře, že mě "vyblbli" aspoň si příště nebudu vymýšlet kraviny

k tomu jednomu dílů...
prišel bych o "ambidextrous" vezi, navíc asi by to bylo složitější a ještě se nikdo nenabídl ani na tu lehčí verzi
maxxcz
 
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2018, 07:40

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod Paja01 » 24 kvě 2018, 16:24

Ja nevim, precetl jsem zkraje par stupidnich komentaru typu ze nevi rozmer, pritom hned v prvnim zadani pise tazatel objem one krychle a delku ,,trubicky" ktera do toho jde a rozvede se tu salodlouha diskuze... pritom se z toho da udelat nazor jak velke to je.
Paja01
 
Příspěvky: 55
Registrován: 06 dub 2015, 21:23

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod Permonik » 24 kvě 2018, 19:49

Ano dotaz na rozměr jsem vznesl já. Ovšem já se ptál rozměr vyjiskřovaného šestiuhélníku. A tam je robjem krychle, trošku nepraktické. Já jsem zvykyl hledát v textu rozměr bud a x b x c a nebo šířka, delká atd.

Přípominami to vtip. Přijde učitel do třidy a ptá se děti světlo dopada po uhlém 40° na stůl, otázka je kolik je mi let.....

Ale abych nespamoval a někam to posunul.

Odpoveď to: Pajá01
Jestli že krychle má objem 1cm3, delká strany = a, průměr velké díry 0,8a, vyška krychle je 0,7a, na zadaní straně je díra d=0,5a vyška 0,12a, vepředu je ta sama díry, poloviční vyšky, a šestihrán b =0,6a.
1cm3 = a*a*0,7a - pí*)0,8a)2 * 0,7a - pí*(0,5a)2 * 0,12a - pí*(0,5a)2 * 0,06a - 3*odmocnia3/2 * (0,6a)2 * 0,06a

1cm3= a3 * -1,001 (semi nezda, tipoval bych 2cm)

a= 1,00003
a velikost šestihranu je tím padem a= 0,600003cm


A ted k tazateli:
Chtěl jsem naznačit zda nešlo namodelovat něco takového: (poznámka z praxe, hodně lidi namodeluje co chce vyrobit, pak se nějak namodeluje po delší debatě i s referečníimi modely a najednou se někdo ozvé, jo to jsem před rokem dělál taklhe (nešlo vyrobit), pak takhle (dráha výroba), a nakonec takhle (ideální, tvar, cena, atd) a nebo někdo jo odkazal, to kupiš zá pár kaček na ....)( a když se člověk nauči pomalu kreslit v cadu jednoduché věci, časem se to bude hodit, ikdyž v počatku to zabere času)

Natahováč.png


Černě - referenční modely - žlutě nové díly

Mě napadlo, zda by to nešlo udělát z kulatiny:

Natahováč - Permonik.png


Ale nejsem si jisty jedním místem a otázka jak to má tazatel ošefováné. Možna dobře, možna podchytime chybu. Pokud bude mít zajem o model, at pošle PM.

Detail.png
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Permonik
 
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2015, 20:34
Bydliště: Mošnov

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod maxxcz » 24 kvě 2018, 22:16

vypadá to hezky, jednoduše a funkčně Tomáši,
zajímalo by mě, která verze je jednodušší na výrobu,jestli ta tvoje jednodílová nebo moje dvoudílová.
maxxcz
 
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2018, 07:40

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod Permonik » 25 kvě 2018, 07:10

Teoretický ta moje, je to jen válec se dvěma průměry, s kuželvou plochu (nemusi být), a na měnším průměru jsou zfézované plochy a vrtnuta díra. Na tom obrázku v řezu jsou v tom modrém šafrovaní zaseky (ty tam nemají být).

JInak jednak jednodíl je monolit, takže to drží pěkně pohromadě i při namahaní. U dvojdílu jednak se řeši spojení, díra oslabuje matriál (tady to není extra namahaní, ikdyž...). Z praktického hlediska.
Jsou to malé obraběcí časy nejsou něják extra vysoké (zaleží na odstarěnénem objemu a nástroji). Když jsou dva díly, tak musiš upnout dva obrobky (2x). Ted na tím uvažuji, válec se upné v pohodě, ale u te kostky....to asi bude vědet někdo kdo má výrobu.....
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Permonik
 
Příspěvky: 76
Registrován: 19 úno 2015, 20:34
Bydliště: Mošnov

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod josef109 » 25 kvě 2018, 15:34

Co se týče kostičky samotné, tak záleží na tom jaká díra a proč tam je. Těch výrobních možností je vícero:

1) Upnout do lícní desky na soustruhu a obrábět bez omezení
2) Upnout do svěráku na frézce a udělat třeba vyvrtanou díru
3) Upnout do svěráku na vrtačce a vyvrtat "nějakou" díru

Pokud by to celé bylo z jednoho kusu, tak vysoustružit válec, a za válec pak upnout do dělícího přístroje a příslušné plochy ofrézovat. Zároveň by při jednom upnutí šla vytvořit ta díra.

Tady asi záleží na vybavení dílny...

Snad jsem se vyjádřil srozumitelně :-D
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod maxxcz » 14 čer 2018, 16:39

tak znovu poptávám, jestli by mi někdo nevyrobil tento "projekt", provedl jsem další zjednodušení....

Obrázek
Obrázek
maxxcz
 
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2018, 07:40

Reklama

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod Josef » 14 čer 2018, 16:57

maxxcz píše:... provedl jsem další zjednodušení....

Hlavně ten přechod ze čtyřhranu do válce. :lol:
Josef
Sponzor fora
 
Příspěvky: 2462
Registrován: 19 lis 2006, 22:25
Bydliště: Huslenky

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod prochaska » 14 čer 2018, 21:39

Lepší :-) Ještě si pohraj s tím přechodem, představ si jak se bude vyrábět: soustružený polotovar se upne vodorovně a ofrézuje poprvé válcovou (stopkovou) frézou shora profil (boky), pak se to otočí o 90 stupňů a znova stejný postup. Nakonec se můžou srazit hrany fazetkovou frézou (klidně i podle 3D křivky, to pro CNC není problém). Snaž se, aby nebylo potřeba víc upnutí než dvě, max. tři, jinak to poleze do peněz. Podle obrázku to vypadá, že ty plochy jsou složitější než prostý průmět shora a z boku, ani ty hrany nepůjdou dělat fazetkovou frézou, to by musely mít jiný výběh na konci u válcové části. Chápu, že to nemůže být primitivní nevzhledný osazený váleček, puška chce svoje, ale musí to být v souladu s technologickými možnostmi.
Aleš Procháska
prochaska
 
Příspěvky: 5090
Registrován: 16 črc 2006, 00:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod maxxcz » 15 čer 2018, 14:38

tak tady je ošklivá verze :-D

Obrázek
maxxcz
 
Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2018, 07:40

Re: výroba dvou dílů

Příspěvekod prochaska » 15 čer 2018, 18:13

Teď už to vypadá vyrobitelně :-)
Aleš Procháska
prochaska
 
Příspěvky: 5090
Registrován: 16 črc 2006, 00:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem

Předchozí

Zpět na Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

smishek.com