Stěhování strojů
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 7. 5. 2014, 9:04
Zvažuju pořízení klasických strojů. Frézka ,soustruh.
Vzhledem k možnostem se mi jedná o stroje s hmotností 2-4 tuny. Prostě soustruh s délkou 4metry seženu lépe a levněji než nějakého prcka kolem 500kg.
Nejsem limitovaný ani místem ani příkonem proudu tak proč ne.
Ale k problému. Nejsem vybavený na stěhovaní těhle strojů a ani nemám k dispozici lidi a zkušenosti.
Tak scháním udeálně někoho kdo je schopný pro stroj dojet naložit přivést a usadit na místo. Zapojení a zprovoznění je už na mě. Existuje nějaká firma tohodle druhu?? Nebo klidně i někdo s možností jako soukromá osoba. Důležitější je pro mě zkušenost se stěhováním strojů.
Vzhledem k možnostem se mi jedná o stroje s hmotností 2-4 tuny. Prostě soustruh s délkou 4metry seženu lépe a levněji než nějakého prcka kolem 500kg.
Nejsem limitovaný ani místem ani příkonem proudu tak proč ne.
Ale k problému. Nejsem vybavený na stěhovaní těhle strojů a ani nemám k dispozici lidi a zkušenosti.
Tak scháním udeálně někoho kdo je schopný pro stroj dojet naložit přivést a usadit na místo. Zapojení a zprovoznění je už na mě. Existuje nějaká firma tohodle druhu?? Nebo klidně i někdo s možností jako soukromá osoba. Důležitější je pro mě zkušenost se stěhováním strojů.
S velikostí souhlasim, nikdy nebudeš mít dostatečně velký stroj pro svůj budoucí obrobek. S cenou je to nějaký lepší poslední dobou. Dlouho tu visel SN40 za 25 tis, teň na bazoši bylo metrový SUI40 za 35. Potkal jsem i dvě SU50A kolem 30ti. To samý frézky, jedna radost.
Se stěhováním si hlavu nelam, tam odkud kupuješ pořeš naložení, protože je blbost hnát jeřáb někam daleko (u nás 75 kč/km), s tím mi vždycky vyšli vstříc ti co mi to prodávali, a zajistili to. Potom doprava, počítej cca co 20km to litr, ideálně když se sežene vytěžovák. Někdy je to trochu záběr sladit 2 jeřáby každej z jinýho koutu republiky, náklaďák, a tvoje volno, volno prodávajícího...
Manipulace po dílně je už v pohodě. Jeřábník co ti dojede složit když je šikovnej, a já takový vždycky měl, tak ti tu mašinu hodí až do dílny na válečky. Na tom taky nic není, postaví kus mašiny na první trubku, druhou položí na trámek, převáže si úvazek na konec mašiny a přizvedne, mašina zajede sama, zbytek uděláš pajsrem.
Měl bych stěhovat další mašinu do dílny (7t), takže jsem musel všechno přerotovat abych ji udělal místo. A ještě k tomu v uplně zaramovaný dílně. S každým metrem přehazování věcí ze začátku na konec. Takže horizontka 4,4t, honovačka 3,5t, soustruh 3t a všechno ve dvou lidech, jedním pajsrem na 5cm trubkách. Když to šlo, tak jedna mašina šla z trubek na gumu, a hupcukem se o ní přitahovala další.
Je toho plnej youtube, třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=QQD6sjX6jHA" onclick="window.open(this.href);return false; 2:25 kdyby měli lepší zem, větší válečky a víc jich, tak to přizvedne a jede to napoprvý
Se stěhováním si hlavu nelam, tam odkud kupuješ pořeš naložení, protože je blbost hnát jeřáb někam daleko (u nás 75 kč/km), s tím mi vždycky vyšli vstříc ti co mi to prodávali, a zajistili to. Potom doprava, počítej cca co 20km to litr, ideálně když se sežene vytěžovák. Někdy je to trochu záběr sladit 2 jeřáby každej z jinýho koutu republiky, náklaďák, a tvoje volno, volno prodávajícího...
Manipulace po dílně je už v pohodě. Jeřábník co ti dojede složit když je šikovnej, a já takový vždycky měl, tak ti tu mašinu hodí až do dílny na válečky. Na tom taky nic není, postaví kus mašiny na první trubku, druhou položí na trámek, převáže si úvazek na konec mašiny a přizvedne, mašina zajede sama, zbytek uděláš pajsrem.
Měl bych stěhovat další mašinu do dílny (7t), takže jsem musel všechno přerotovat abych ji udělal místo. A ještě k tomu v uplně zaramovaný dílně. S každým metrem přehazování věcí ze začátku na konec. Takže horizontka 4,4t, honovačka 3,5t, soustruh 3t a všechno ve dvou lidech, jedním pajsrem na 5cm trubkách. Když to šlo, tak jedna mašina šla z trubek na gumu, a hupcukem se o ní přitahovala další.
Je toho plnej youtube, třeba tady https://www.youtube.com/watch?v=QQD6sjX6jHA" onclick="window.open(this.href);return false; 2:25 kdyby měli lepší zem, větší válečky a víc jich, tak to přizvedne a jede to napoprvý
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 7. 5. 2014, 9:04
Díky za radu, ale moc mi nepomohla. Postup stěhování stroje zhruba znám.
Ale to furt neřeší to že neodbornou manipulací a usazením si dokážu zkroutit soustruh atd.
Ale to furt neřeší to že neodbornou manipulací a usazením si dokážu zkroutit soustruh atd.
zase z toho nedělej takovou věduhavelaircraft píše:Díky za radu, ale moc mi nepomohla. Postup stěhování stroje zhruba znám.
Ale to furt neřeší to že neodbornou manipulací a usazením si dokážu zkroutit soustruh atd.
na zvedání je ideální mít extraz hydraulickej hever s patkama do boku
nemám ho
tak do 4-5t stačí dvoumetrovej pajsr a kýbl prkýnek a odřezků plechů a plocháčů 5 a 10mm tloušťky
to mám
po trubkách se dá, lepší jsou speciální podvozky, viz třeba tady https://www.emporo.cz/ridici-plosiny/cz/c-4510/" onclick="window.open(this.href);return false;
já jsem si je dělal, osy hlazenka pr. 20, na nich přímo jehlový ložiska bez vnitřního kroužku (na měkkým!!) a kolečka pr. 60 ze silonu
každý podvozek 4 kola, tj. 8 ložisek, už to funguje 5 let bez problému, to jsem ani nečekal
....
v návodu ke každýmu stroji je tak na druhý stránce nákres jak ho správně uvázat
můžu ti dohodit auto s rukou, ale ze Slanýho
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Nic nezkroutíš
Nejčastější závady jsou,
1) že ti do toho napálí Voloďa vidlema Desty,
2) že to nabere, naklopí opře o kola a ty ti oláme a ohne hřídele.
3) nepohlídáš kurtny a při napínání se chytí za nějakou páku a ulomí ji
4) že nějakej ichtyl prostrčí tyč vřetenem a bude to tahat za vřeteník a koník
5) spadne to na zem a někde to pukne
6) soustruh má těžiště nahoře, takže když budeš mít hodně talentu, tak jej převrátíš a zase může něco puknout.
7) padne ti to na nohu - jsi v prdeli
8 ) křupne ti v zádech - viz druhá část bodu 7
9) mašina má stavěcí šrouby a těma ji na váhu stejně budeš vyrovnávat - to pokud máš nějaký strach z pokroucení, podle mě naprosto zbytečný.
Daleko větší problém je ten, že se ty mašiny nerozebíraj, a pořádně nečistěj, což je dobrý nejen kvůli novejm ložiskům, ale taky proto, že se může odhalit i budoucí problém. Plno lidí to jen zapne do elektriky, a už to rachtujou a celou dobu pobytu stroje ladí jeho neustálý mouchy. Možná je to proto aby neviděli jak jsou vyrubaný kluzný plochy, ale ty budou vždycky, i na zapraseným stroji, akorát to bude zase dobře fungovat, mazat.
Dobře to tady už někdo řekl, kdoví jak se k tomu chovali než se ti to dostalo na dílnu....
Nejčastější závady jsou,
1) že ti do toho napálí Voloďa vidlema Desty,
2) že to nabere, naklopí opře o kola a ty ti oláme a ohne hřídele.
3) nepohlídáš kurtny a při napínání se chytí za nějakou páku a ulomí ji
4) že nějakej ichtyl prostrčí tyč vřetenem a bude to tahat za vřeteník a koník
5) spadne to na zem a někde to pukne
6) soustruh má těžiště nahoře, takže když budeš mít hodně talentu, tak jej převrátíš a zase může něco puknout.
7) padne ti to na nohu - jsi v prdeli
8 ) křupne ti v zádech - viz druhá část bodu 7
9) mašina má stavěcí šrouby a těma ji na váhu stejně budeš vyrovnávat - to pokud máš nějaký strach z pokroucení, podle mě naprosto zbytečný.
Daleko větší problém je ten, že se ty mašiny nerozebíraj, a pořádně nečistěj, což je dobrý nejen kvůli novejm ložiskům, ale taky proto, že se může odhalit i budoucí problém. Plno lidí to jen zapne do elektriky, a už to rachtujou a celou dobu pobytu stroje ladí jeho neustálý mouchy. Možná je to proto aby neviděli jak jsou vyrubaný kluzný plochy, ale ty budou vždycky, i na zapraseným stroji, akorát to bude zase dobře fungovat, mazat.
Dobře to tady už někdo řekl, kdoví jak se k tomu chovali než se ti to dostalo na dílnu....
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
jeden nízký hydraulický hever mám stačí mu asi 20mm fuga pro zastrčení a vozíky si pujčuju nejhorší jsou tupci okolo co neposlouchají a jak se to hne tak tlačí jak idioti asi před dvěma lety nám sklouzl lis z jednoho vozíku nic se nestalo ale neštěstí je hned tak s rozumem loni byla větší akce a bylo potřeba převexlovat stroje mezi sebou na celé hale a zavolal jsem stěhovací firmu paráda šikovní borci sehraní s vybavením a i důslední co se týká rovnoběžnosti strojů a nahánění centimetrů byl jsem moc spokojený. když si zavoláš lidi co nemají zkušenosti a mají jen hrubou sílu a v hlavě kulové tak je to pak o nervy ...musíš hlídat všechno a všechny a to prostě není vůbec snadné
jak tu bylo to video kdy nakládali soustruh a úvazek byl s háky tak je to celkem nebezpečné když se mašina opře a odlehčí, tak hák se vyvadí jeřábník si toho nevšimne zvedne a už to letí tak bacha na to
a pozor na dimenzování tyčí prostrčených skrz lože stroje nedávat trubky je to zrádné je to pár let zpět co se trubka náhle ohla hák vyletěl a chlap byl na místě
tímto nechci nikoho strašit jen poukázat na možné nebezpečí
jak tu bylo to video kdy nakládali soustruh a úvazek byl s háky tak je to celkem nebezpečné když se mašina opře a odlehčí, tak hák se vyvadí jeřábník si toho nevšimne zvedne a už to letí tak bacha na to
a pozor na dimenzování tyčí prostrčených skrz lože stroje nedávat trubky je to zrádné je to pár let zpět co se trubka náhle ohla hák vyletěl a chlap byl na místě
tímto nechci nikoho strašit jen poukázat na možné nebezpečí
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
přesně
NELZE použít trubku pro prostrčení dírou ve stroji
zásadně kulatina pr. 50
další důležitá věc, spíš psychologická
zavolaní pomocníci z přemíry snahy dělají voloviny
snaží se to urychlit, protože jeřáb stojí 1000,- na hodinu a tak
to je přímá cesta k průseru
zaklad je, aby to jeden člověk měl na povel a jednoznačně velel
....
podvozky je dobrý mít s ojkou, nahoře s otáčecí deskou a v ose se závitem M16 nebo M20
pak je lze ke stroji přišroubovat za díry pro kotvení a nehrozí sklouznutí
NELZE použít trubku pro prostrčení dírou ve stroji
zásadně kulatina pr. 50
další důležitá věc, spíš psychologická
zavolaní pomocníci z přemíry snahy dělají voloviny
snaží se to urychlit, protože jeřáb stojí 1000,- na hodinu a tak
to je přímá cesta k průseru
zaklad je, aby to jeden člověk měl na povel a jednoznačně velel
....
podvozky je dobrý mít s ojkou, nahoře s otáčecí deskou a v ose se závitem M16 nebo M20
pak je lze ke stroji přišroubovat za díry pro kotvení a nehrozí sklouznutí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
sám som si robil vozíky bez riadenia. len 4 rovnaké. kolečká z paleťáku.testone píše:podvozky je dobrý mít s ojkou, nahoře s otáčecí deskou a v ose se závitem M16 nebo M20
pak je lze ke stroji přišroubovat za díry pro kotvení a nehrozí sklouznutí
pripevnenie vozíku o stroj je dôležité, inak na mierne krivej podlahe jeden vozík odlahčí, a keď sa mašina chce znova oprieť už nie je kde, vozík ostal v jamke...
už som tak presviedčal frézu, aby si vyliezla naspäť na vozíky. našťastie sa nič nestalo.
těch vozíků jo více druhů ano tři opěrné body jsou dobré řešení ale zadní vozíky které jsou spojené do páru tyčema dokáží překvapit a když tlačí banda tupců tak se to může rozjet
tady je zajímavé řešení otočného vozíku kdy se nemusíš mordovat při zatáčení
https://www.youtube.com/watch?v=KF4P78QH7SQ" onclick="window.open(this.href);return false;
jednou jsem měl pujčené 4 samostatné vozíky, kdy každý měl čep a axiální ložisko
čep se nastrčil do rámu stroje tak nehrozilo sklouznutí a výborně se s tím dělalo.
ono je to individuální záleží co a v jakých podmínkách se má stěhovat martasg1 to jistě dobře zná z praxe
tady je zajímavé řešení otočného vozíku kdy se nemusíš mordovat při zatáčení
https://www.youtube.com/watch?v=KF4P78QH7SQ" onclick="window.open(this.href);return false;
jednou jsem měl pujčené 4 samostatné vozíky, kdy každý měl čep a axiální ložisko
čep se nastrčil do rámu stroje tak nehrozilo sklouznutí a výborně se s tím dělalo.
ono je to individuální záleží co a v jakých podmínkách se má stěhovat martasg1 to jistě dobře zná z praxe
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Tohle se mě líbí https://www.youtube.com/watch?v=BcRTGEy7WmM" onclick="window.open(this.href);return false; naštěstí už toho moc stěhovat nebudu, tak už to dojedu po trubkách, ale komponenty bych na to poskládal
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
já mám to ax. ložisko vytvořené přímo v tom vozíku
vytočená půldrážka ve vozíku a proti v desce a do drážky nasypané kuličky
vytočená půldrážka ve vozíku a proti v desce a do drážky nasypané kuličky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tak toto mě něco připomíná kdy i pes asistuje jak to centrum umístnit
dycky se nadělá spousta plánků v měřítku dokonce i stroje vystřižené z papíru a každý přinese variantu rozmístnění...a pak se začne stěhovat a nakonec je to uplně jinak
https://www.youtube.com/watch?v=hgR4h2yUKHM" onclick="window.open(this.href);return false;
dycky se nadělá spousta plánků v měřítku dokonce i stroje vystřižené z papíru a každý přinese variantu rozmístnění...a pak se začne stěhovat a nakonec je to uplně jinak
https://www.youtube.com/watch?v=hgR4h2yUKHM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Chytré ty koleje z U-profilů. Člověk se pořád učí. Naposled jsem se mořil s metrákovým plechem, tohle by asi šlo lípDwPetr píše:Tohle se mě líbí https://www.youtube.com/watch?v=BcRTGEy7WmM" onclick="window.open(this.href);return false; naštěstí už toho moc stěhovat nebudu, tak už to dojedu po trubkách, ale komponenty bych na to poskládal
Aleš Procháska