Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Technologicke postupy a měřidla v dílně

Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 10:27

Ahoj,

stojím před otázkou čím vyplnit drážku pro pero v hřídeli kterou se chystám brousit.
Jednou jsem takhle vyplnil drážku špalíčkem bukového dřeva. Bylo to sice lepší než bez něj,
ale nebylo to ono. Navíc vyrábět větší počty dřevěných "per" je otravné.
Máte zkušenost s nějakým tmelem nebo pryskyřicí? Jak to děláte vy?

Díky za tipy :)
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod testone » 14 čer 2018, 11:33

nijak
Proč by se to mělo zaslepovat?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz
http://www.autopejsek.cz
testone
Sponzor fora
 
Příspěvky: 4419
Registrován: 03 pro 2010, 18:56
Bydliště: Slaný

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod origosch » 14 čer 2018, 11:34

Jak to děláte vy?

Nijak :) .
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origosch
 
Příspěvky: 1170
Registrován: 19 dub 2007, 22:39
Bydliště: Kladno

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 12:20

Dělá se to kvůli válcovitosti povrchu. Přerušovaný řez při broušení "nakulato" způsobuje ovalitu ;)
Dřív jsem to taky neřešil, ale když vidím jaký je to rozdíl, tak tu drážku raději něčím vyplním...
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod Mi_los1 » 14 čer 2018, 12:23

josef109 píše:Dělá se to kvůli válcovitosti povrchu. Přerušovaný řez při broušení "nakulato" způsobuje ovalitu ;)
Dřív jsem to taky neřešil, ale když vidím jaký je to rozdíl, tak tu drážku raději něčím vyplním...


A jaký je to tedy rozdíl?
Mi_los1
 
Příspěvky: 305
Registrován: 23 dub 2012, 11:56
Bydliště: Olomouc

Reklama

Průmyslové snímače tlaku, hustoty, teploty, průtoku a výšky hladiny.
Staňte se partnerem jednoho z předních výrobců prumyslových snímačů v Evropě
www.aplisenscz.cz Jičín, Jaselská 636, PSČ 506 01 tel. 737 423 730

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 13:22

A jaký je to tedy rozdíl?


Na netuhém stroji nějakých 0,025 na průměru
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod filla » 14 čer 2018, 13:25

josef109 píše:
A jaký je to tedy rozdíl?


Na netuhém stroji nějakých 0,025 na průměru

na jakym prumeru? 10mm, 100mm?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
filla
 
Příspěvky: 1716
Registrován: 01 pro 2013, 13:55
Bydliště: Brno

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 13:55

na jakym prumeru? 10mm, 100mm?


Na průměru 40mm...

Prostě ta drážka dělá s geometrií neplechu, a vzhledem k tomu že to zaslepování není nic nenormálního, tak jsem myslel že s tím má někdo zkušenost.
Na tom broušení už není kde co jinýho odladit, prostě je to práce tak trochu na koleně a nebýt toho přerušení řezu, bylo by to v pohodě.
Chápu že je potřeba najít pokud možno všechny příčiny problému. Tohle je ale problém zcela konkrétní :) Děkuju za reakce :)
Chtěl jsem vědět jestli máte zkušenosti s nějakou konkrétní výplní. Nic. Já už si nějak poradím.

Díky :)
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Reklama

Průmyslové snímače tlaku, hustoty, teploty, průtoku a výšky hladiny.
Staňte se partnerem jednoho z předních výrobců prumyslových snímačů v Evropě
www.aplisenscz.cz Jičín, Jaselská 636, PSČ 506 01 tel. 737 423 730

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod RaS » 14 čer 2018, 14:00

spíš se zaměř na vlastní brusku a nebo technologii broušení
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
RaS
 
Příspěvky: 7741
Registrován: 26 bře 2009, 10:12
Bydliště: Úvaly

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 14:14

Z příručky pro brusiče:

"Drážky v povrchu broušené součásti musíme před broušením vyplnit buď klínky z kovu, nebo do nich zatlučeme tvrdé dřevo. Tímy zamezíme poškození hran a také změny tvaru součásti. Na drážku bez vložky kotouč nemůže tlačit,
tím se poruší okraje drážky a součást není přesně válcová."
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod origosch » 14 čer 2018, 14:59

Co máš za brusku? Pokud to brousíš na stodvojce, tak bych tomu věřil, na Kameníčku mi to ovalitu nedělá řádnou.
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origosch
 
Příspěvky: 1170
Registrován: 19 dub 2007, 22:39
Bydliště: Kladno

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod tumlik » 14 čer 2018, 15:21

2,5 stovky ovalitu na průměru 40mm ti neudělá ani hodně vydrbanej soustruh :) tu brusku bych chtěl vidět, předpokládám bez masivního chlazení
... ta citace z toho dobrovolného str. 112 byla míněna podle mě na produkční broušení kdy musel třeba udělat do hodiny dvacet ks a neměl čas třeba minutu to vyjiskřovat, takovou ovalitu ti to nemůže udělat, brousil bych hrubovačku všechny kusy na 40,02 nebo 40,01 a pak dojiskřoval na těch 40,00 po orovnání kotouče, tam už není na tu součástku tak velký tlak zvlášť s naostřeným kotoučem a při masivním chlazení :wink:

ale jestli je to pro NASA, tak bych na dno dal dvě matky a zalil dentacrylem :)
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
 
Příspěvky: 2390
Registrován: 19 pro 2007, 21:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod fmodel » 14 čer 2018, 15:52

josef109 píše:
"Drážky v povrchu broušené součásti musíme před broušením vyplnit buď klínky z kovu, nebo do nich zatlučeme tvrdé dřevo. Tímy zamezíme poškození hran a také změny tvaru součásti. Na drážku bez vložky kotouč nemůže tlačit,
tím se poruší okraje drážky a součást není přesně válcová."


jj parta brusiče Karhana ,ty brousili snad 4 pístní čepy najednou na hrotovce, protože jim nějakej škodil zničil centerless,jo a byli rychlejší než centerless :wink:
Uživatelský avatar
fmodel
 
Příspěvky: 4216
Registrován: 26 říj 2011, 22:37

Reklama

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod josef109 » 14 čer 2018, 16:32

Brousím na stodvojce. Pravdou je, že tu velkou hodnotu ovality jsem naměřil ještě před výměnou řetězů a ložisek ve vedení stolu.
Nicméně podobnou zkušenost s broušením přes drážku mám takhle u všech brusek s kterými jsem měl tu čest.
Na stodvojce brousím bez chlazení s 10mm širokým kotoučem, což má jistě taky vliv.

Musím uznat že jsem asi nikdy nestál u pořádné brusky, neboť když chci zabrat 0,005mm, tak bruska buď nebere nic, nebo bere dvakrát víc :D (zkušenost z hrotovky s chlazením)
U té stodvojky jsem rád, když se na průměru 30mm v délce 150mm vejdu do dvou setin. Když jedu stolem zprava doleva tak beru o setinu víc než když jedu opačným směrem...
Snažím se ten stroj odladit, ale musím na to nějak postupně.

Co se týká toho broušení přes drážku, tak tam ta výlň drážky zásadně pomůže. To je vidět i od pohledu :)

...kdyby mi sem někdo na paleťáku přivezl malou hrotovku, tak bych se samozřejmě nezlobil... :D
josef109
 
Příspěvky: 19
Registrován: 21 kvě 2017, 17:15
Bydliště: Praha

Re: Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele

Příspěvekod origosch » 14 čer 2018, 21:42

Na stodvojce to byde oválné, ať vyplníš čím chceš. Někdy i méně. :)
Zabrat na tom 5/1000, na to bych se přišel podívat.
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origosch
 
Příspěvky: 1170
Registrován: 19 dub 2007, 22:39
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Technologie a měření

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

smishek.com