Ako ste na tom so zákazkami? ( ide kríza)
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Ahoj vospolok, nedavno som tu pisal, ze chceme navysovat kapacity a zatial budeme radi, ak udrzime to co mame.
Od zaciatku roka viem, ze firmy okolo Martina chodili ohladom dopytu zakaziek. Tento tyzden su tu na okolo cca 3 firmy, co su uz chlapi doma.
Kde chodim, tak kazdy hovori, ze je riadny utlm. My este ako tak robíme, ale tiez neviem na ako dlho.
Nemci postahovali vyrobu naspat k sebe a caka sa co bude. Dalej ten Brexit. Zevraj najviac zasiahne Nemecko a CR co sa tyka automob. priemyslu.
No myslim, ze to bude zaujimave, co vy na to?
Pisem to tu, lebo sa tu premelie najviac uzivatelov a tyka sa to v podstate prace
Od zaciatku roka viem, ze firmy okolo Martina chodili ohladom dopytu zakaziek. Tento tyzden su tu na okolo cca 3 firmy, co su uz chlapi doma.
Kde chodim, tak kazdy hovori, ze je riadny utlm. My este ako tak robíme, ale tiez neviem na ako dlho.
Nemci postahovali vyrobu naspat k sebe a caka sa co bude. Dalej ten Brexit. Zevraj najviac zasiahne Nemecko a CR co sa tyka automob. priemyslu.
No myslim, ze to bude zaujimave, co vy na to?
Pisem to tu, lebo sa tu premelie najviac uzivatelov a tyka sa to v podstate prace
Jo. Automotive je v poradnem utlumu.
Podle meho to trva uz vic nez pul roku.
Nekteri Tier1 dodavatele motorovych komponent (nemuzu jmenovat) maji problemy, protoze se znatelna cast vyhranych projektu pridruzenych k vyvoji motoru pro 2020 a dale ze strany OEM zrusila, prip. odlozila na neurcito. Zatim to na ekonomickych vysledcich neni videt, ale rozhodne bude v blizke budoucnosti.
A jako dodavatel tech, kteri jsou tim postizeni to pocitim taky.
Podle meho to trva uz vic nez pul roku.
Nekteri Tier1 dodavatele motorovych komponent (nemuzu jmenovat) maji problemy, protoze se znatelna cast vyhranych projektu pridruzenych k vyvoji motoru pro 2020 a dale ze strany OEM zrusila, prip. odlozila na neurcito. Zatim to na ekonomickych vysledcich neni videt, ale rozhodne bude v blizke budoucnosti.
A jako dodavatel tech, kteri jsou tim postizeni to pocitim taky.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
No my este len sadit budeme
Ono to asi, aj zalezi do akeho odvetvia vyrabas. Napriklad co sme robili pre Nemcov, tak stahuju vyrobu ku sebe na neurcito. Projekty su chvalene ale zatial odlozene tiez na neurcito.
Zatial vyrabame pre Slovakov a do ČR.
Ak by ste mali zaujem o vyrobu a mate jej nad hlavu, tak vieme pomoct
Ono to asi, aj zalezi do akeho odvetvia vyrabas. Napriklad co sme robili pre Nemcov, tak stahuju vyrobu ku sebe na neurcito. Projekty su chvalene ale zatial odlozene tiez na neurcito.
Zatial vyrabame pre Slovakov a do ČR.
Ak by ste mali zaujem o vyrobu a mate jej nad hlavu, tak vieme pomoct
Včera jsem si přivezl sadbu..... a chystám záhonky
Krize přijde a bude to patrně masakr ... bruselský kokainisti svejma eco-bezpečnostníma úchlárnama zničí evropský automotive, takže kdo žije z výroby pro tenhle segment má se asi na co těšit. U ostatních těžko říci, ale třeba moje účetní (dělá ve firmě s textilní výrobou pro německo) mi říkala, že mají od začátku roku meziroční propad v neskutečně děsivých parametrech ..... nechtěl bych mít v dnešní době firmu se zaměstnancema.
Jestli ono to není právě tím umělým krátkodobým prostředím. Za investičních pobídek se postaví montovna kvůli levný pracovní síle, ta chvilku jede, nabalí se na ni x dodavatelů a když montovna sbalí krovky, tak ti, co si na to zřídili živnost tak se budou mít co otáčet. Výhodu bude mít ten, kdo má širší portfolio odběratelů.
U nás malejch je zatím práce všude dost. Do karet hraje zmenšující se procento schopných.
Další výhoda bude na straně těch, co se dokáží rychle přizpůsobit a najít si rychle náhradu.
Nicméně že se něco děje pozoruji u nás v kovošrotě, na hromadě jsem našel nezvykle BT a ISO upínače, o 10cm delší tyčoviny a velkou hromadu špon. Z druhý strany se ale všechno nakládá a odváží pryč, takže za chvilku tam bude úplně prázdno, což taky nikdy nebylo.
U nás malejch je zatím práce všude dost. Do karet hraje zmenšující se procento schopných.
Další výhoda bude na straně těch, co se dokáží rychle přizpůsobit a najít si rychle náhradu.
Nicméně že se něco děje pozoruji u nás v kovošrotě, na hromadě jsem našel nezvykle BT a ISO upínače, o 10cm delší tyčoviny a velkou hromadu špon. Z druhý strany se ale všechno nakládá a odváží pryč, takže za chvilku tam bude úplně prázdno, což taky nikdy nebylo.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Pred rokem jeste byla v tomhle segmentu nejvetsi starost firem sehnat a udrzet lidi. Je az desive jak rychle se to dnes otaci. Nemam z toho vyvoje moc dobry pocit.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Z ameriky? Současná situace je naprosto jasná - totálně rozvrácený evropský automotive - zelenými škůdci a politiky a naprostá nekonkurenceschopnost vůči zbytku světa (legislativa typu reach a spol, strmě rostoucí mzdy nepodložené výkony, dotační socialismus, šílená byrokracie a utápění peněz v naprosto nesmyslných projektech).
Viníci (kdo to vymyslel a prosadil) je veřejné tajemství - vrahové z wolstrýtu to opravdu nejsou. Ti se pouze dobře baví nad naší sebevražednou imbecilitou.
Líp bych to nenapsal ... vidím to a cítím přesně stejně blíží se průser ...milan584 píše: ↑3. 4. 2019, 12:38Z ameriky? Současná situace je naprosto jasná - totálně rozvrácený evropský automotive - zelenými škůdci a politiky a naprostá nekonkurenceschopnost vůči zbytku světa (legislativa typu reach a spol, strmě rostoucí mzdy nepodložené výkony, dotační socialismus, šílená byrokracie a utápění peněz v naprosto nesmyslných projektech).
Viníci (kdo to vymyslel a prosadil) je veřejné tajemství - vrahové z wolstrýtu to opravdu nejsou. Ti se pouze dobře baví nad naší sebevražednou imbecilitou.
No jo, jak se říká, socializmus je dobrý sluha ale zlý pán. Prostě eurosocializmus je nad únosnou mezí, to asi každý dneska ví. Těch ekonomů, co prorokujou blízkou krizi přibejvá. Doporučuji Petera Staňka. Nejde se do nekonečna přežírat, musí také nastoupit období půstu nebo následuje exitus.
Pokuď by následoval exitus - rozpad EU, krachy bank, tak ten Staněk tvrdí zajímavou věc. Banky už nemají vůbec žádnou povinnost vám z vašich vkladů cokoliv vrátit. Tak doufejme, že ta krize bude na úrovni roku 2008 a že nebude hůř.
Pokuď by následoval exitus - rozpad EU, krachy bank, tak ten Staněk tvrdí zajímavou věc. Banky už nemají vůbec žádnou povinnost vám z vašich vkladů cokoliv vrátit. Tak doufejme, že ta krize bude na úrovni roku 2008 a že nebude hůř.
To je ta správná Evropa ,ale zase bude dobrej kšeft výroba prodlužovaček na elektroauta .milan584 píše: ↑3. 4. 2019, 12:38 Současná situace je naprosto jasná - totálně rozvrácený evropský automotive - zelenými škůdci a politiky a naprostá nekonkurenceschopnost vůči zbytku světa (legislativa typu reach a spol, strmě rostoucí mzdy nepodložené výkony, dotační socialismus, šílená byrokracie a utápění peněz v naprosto nesmyslných projektech).
Já bych řekl že za to může Putin a Zeman, jo a abych nezapomněl tak ten Huhuhejn jak nás furt špehuje
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je vidět, jak ta sluníčkářská Evropa funguje, vlastní stěžejní průmysl si sama zlikviduje ECO blbostma, dováží si hordy naprosto k hovnu požíračů kyslíku, nezvládají si řešit svoje vnitrostátní problémy, ale budu chtít řešit problémy ostatních. Zvrácená EU politika a prosperita myšlenkou dotačního systému a kouzlu přesunu montoven začíná narážet, a ti kdo to neprokoukli, začínají s úsvitem panikařit.
Banka nemůže vzít hotovost, která tam není, a na dluhy neprší.
Namažte si soustruhy přátelé, es kommt der tag.
Banka nemůže vzít hotovost, která tam není, a na dluhy neprší.
Namažte si soustruhy přátelé, es kommt der tag.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Ked prisla kriza pred par rokmi, moj znamy vtedy vlastnil kovosrot. V tom meste vlastnil kovosrot este jeden chlap ( velky ryba).
Spominal mi, ze za dva dni vyviezol cely areal prec a volal tomu mojmu znamemu, ze nieco ide ( vtedy sa tak este kriza neriesila) Na druhy den uz nikto nic nevykupoval a bolo po ksefte.
Spominal mi, ze za dva dni vyviezol cely areal prec a volal tomu mojmu znamemu, ze nieco ide ( vtedy sa tak este kriza neriesila) Na druhy den uz nikto nic nevykupoval a bolo po ksefte.