vypocet suradnice X
Moderátor: sysel
-
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
neuviedol si ze sa ma bod X aj pohybovat... potom by to islo napr cez matlab, pravit funkcionalny subor a pocitat suradnice po krokoch, alebo ani to nestaci? potrebujes to na drahu obrbania alebo nieco podobne?
velice jednoduse udelas si rovnice primek (coz se da ze dvou bodu krasne udelat) a ty pak das do rovnosti (v zasade mas dve rovnice o dvou neznamych X a Y bodu se 4 parametrama a b c d ) to se da pak na pc pekne resit.
Rovnice primky ze dvou bodu viz :
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3 ... 3.A9_bodem
Rovnice primky ze dvou bodu viz :
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3 ... 3.A9_bodem
dakujem, matiku som videl naposledy pred 35 rokmi, dufam ze sa v tom zorientujem. bude to tazkeMambo píše:velice jednoduse udelas si rovnice primek (coz se da ze dvou bodu krasne udelat) a ty pak das do rovnosti (v zasade mas dve rovnice o dvou neznamych X a Y bodu se 4 parametrama a b c d ) to se da pak na pc pekne resit.
Rovnice primky ze dvou bodu viz :
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3 ... 3.A9_bodem
kazdy bod si robi co chce, pohybuje sa po strane stvorca od 0-1kiko01 píše:na zalezi na tom ci je nejaka linearna zavislost medzi pohybom tych dvoch priamok, tazko to urcit ked nevieme ako sa budu suradnice bodov abcd menit...
je to sustava dvoch linearnych rovnic. napis si rovnice dvoch useciek a riesenie sustavy rovnic je bod v ktorom sa pretnu.
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Ahoj ja moc matikar nie som. riesil som kedysi davno premietanie na plochu kvoli vypoctu tiena pri renderingu v jednom 3d softe. Pokial ma pamat neklame, tak som to riesil tusim cross produktom dvoch vektorov. Ale v poslednom case pisem same blbosti, som prepracovany, tak si to radsej over.hopik píše:ma to sluzit na mapovanie 3d priestoru do 2d plochy, nie na obrabanie
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_product
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
-
- Příspěvky: 618
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
el_fuego333 píše:Ahoj ja moc matikar nie som. riesil som kedysi davno premietanie na plochu kvoli vypoctu tiena pri renderingu v jednom 3d softe. Pokial ma pamat neklame, tak som to riesil tusim cross produktom dvoch vektorov. Ale v poslednom case pisem same blbosti, som prepracovany, tak si to radsej over.hopik píše:ma to sluzit na mapovanie 3d priestoru do 2d plochy, nie na obrabanie
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_product
Treti (z-ovy) vektor daj nulovy, ked to chces na 2d ploche vector(0,0,0)
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 995
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Hoši, to chce přestat teoretizovat, sednout a začít počítat Na gymplu by to byla úloha na 5 minut, teď mi to dalo půl hodiny. Doufám, že je to aspoň dobře:
- Přílohy
-
- prusecik.gif (2.22 KiB) Zobrazeno 4206 x
Petr Spáčil
-
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
ved ale X-ova suradnica bodu D je stale 0 takze tvoja rovnica by nemala zmysel...Krutor píše:Hoši, to chce přestat teoretizovat, sednout a začít počítat Na gymplu by to byla úloha na 5 minut, teď mi to dalo půl hodiny. Doufám, že je to aspoň dobře:
este by to chcelo ujasnit odkial dostavas suradnice bodov abcd, ci mas nejaky subor hodnot v zavislosti na nejakej velicine, napr cas alebo nejaka ina premenna,ako krok... aby si z toho dostal tu krivku....