vypocet suradnice X

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 8:46

mame stvorec s rozmerom 1
pozname polohy bodov abcd na stranach tohto stvorca
ako vypocitam suradnicu boxu X?
Přílohy
stvorec.png
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

15. 11. 2009, 8:55

preco to nehodis do nejakeho CAD a neodmerias kotou?
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 8:55

nejako divne to zobrazuje, po kliknuti na obrazok to ukaze spravne
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 9:00

jasne ze sa to da aj takto, ale to nie je riesenie

ak by to niekto stihal aspon 30 krat za sekundu, tak pohoda
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

15. 11. 2009, 9:08

neuviedol si ze sa ma bod X aj pohybovat... potom by to islo napr cez matlab, pravit funkcionalny subor a pocitat suradnice po krokoch, alebo ani to nestaci? potrebujes to na drahu obrbania alebo nieco podobne?
Mambo
Příspěvky: 315
Registrován: 5. 4. 2007, 5:38
Bydliště: Turnov/Liberec

15. 11. 2009, 9:11

velice jednoduse udelas si rovnice primek (coz se da ze dvou bodu krasne udelat) a ty pak das do rovnosti (v zasade mas dve rovnice o dvou neznamych X a Y bodu se 4 parametrama a b c d ) to se da pak na pc pekne resit.
Rovnice primky ze dvou bodu viz :
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3 ... 3.A9_bodem
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 9:18

ma to sluzit na mapovanie 3d priestoru do 2d plochy, nie na obrabanie
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 9:44

Mambo píše:velice jednoduse udelas si rovnice primek (coz se da ze dvou bodu krasne udelat) a ty pak das do rovnosti (v zasade mas dve rovnice o dvou neznamych X a Y bodu se 4 parametrama a b c d ) to se da pak na pc pekne resit.
Rovnice primky ze dvou bodu viz :
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3 ... 3.A9_bodem
dakujem, matiku som videl naposledy pred 35 rokmi, dufam ze sa v tom zorientujem. bude to tazke
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

15. 11. 2009, 9:53

na zalezi na tom ci je nejaka linearna zavislost medzi pohybom tych dvoch priamok, tazko to urcit ked nevieme ako sa budu suradnice bodov abcd menit...
hopik
Příspěvky: 248
Registrován: 11. 9. 2006, 3:30
Bydliště: Ružomberok

15. 11. 2009, 10:14

kiko01 píše:na zalezi na tom ci je nejaka linearna zavislost medzi pohybom tych dvoch priamok, tazko to urcit ked nevieme ako sa budu suradnice bodov abcd menit...
kazdy bod si robi co chce, pohybuje sa po strane stvorca od 0-1
Uživatelský avatar
cmeliak
Příspěvky: 218
Registrován: 11. 1. 2009, 8:18
Kontaktovat uživatele:

16. 11. 2009, 12:00

je to sustava dvoch linearnych rovnic. napis si rovnice dvoch useciek a riesenie sustavy rovnic je bod v ktorom sa pretnu.
el_fuego333
Příspěvky: 618
Registrován: 10. 2. 2009, 6:21

16. 11. 2009, 1:14

hopik píše:ma to sluzit na mapovanie 3d priestoru do 2d plochy, nie na obrabanie
Ahoj ja moc matikar nie som. riesil som kedysi davno premietanie na plochu kvoli vypoctu tiena pri renderingu v jednom 3d softe. Pokial ma pamat neklame, tak som to riesil tusim cross produktom dvoch vektorov. Ale v poslednom case pisem same blbosti, som prepracovany, tak si to radsej over.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_product
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
el_fuego333
Příspěvky: 618
Registrován: 10. 2. 2009, 6:21

16. 11. 2009, 1:20

el_fuego333 píše:
hopik píše:ma to sluzit na mapovanie 3d priestoru do 2d plochy, nie na obrabanie
Ahoj ja moc matikar nie som. riesil som kedysi davno premietanie na plochu kvoli vypoctu tiena pri renderingu v jednom 3d softe. Pokial ma pamat neklame, tak som to riesil tusim cross produktom dvoch vektorov. Ale v poslednom case pisem same blbosti, som prepracovany, tak si to radsej over.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_product

Treti (z-ovy) vektor daj nulovy, ked to chces na 2d ploche vector(0,0,0)
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 995
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

16. 11. 2009, 4:09

Hoši, to chce přestat teoretizovat, sednout a začít počítat :D Na gymplu by to byla úloha na 5 minut, teď mi to dalo půl hodiny. Doufám, že je to aspoň dobře:
Přílohy
prusecik.gif
prusecik.gif (2.22 KiB) Zobrazeno 4206 x
Petr Spáčil
kiko01
Příspěvky: 1600
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

16. 11. 2009, 4:20

Krutor píše:Hoši, to chce přestat teoretizovat, sednout a začít počítat :D Na gymplu by to byla úloha na 5 minut, teď mi to dalo půl hodiny. Doufám, že je to aspoň dobře:
ved ale X-ova suradnica bodu D je stale 0 takze tvoja rovnica by nemala zmysel...

este by to chcelo ujasnit odkial dostavas suradnice bodov abcd, ci mas nejaky subor hodnot v zavislosti na nejakej velicine, napr cas alebo nejaka ina premenna,ako krok... aby si z toho dostal tu krivku....
Odpovědět

Zpět na „Prevazne nevazne“