eloxovani
Ja si tiez myslim ze na doma to staci. Otazka je tiez kto od toho co ocakava. Pre mna je dolezitelsie zlepsenie mechanickych vlastnosti povrchu, konktretne oteruvzdornost.
- sysel
- Příspěvky: 655
- Registrován: 12. 6. 2007, 9:24
- Bydliště: Šenov u Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Řeknu to tak, pokud tam budou malé bílé flíčky, a bude to vypadat jak modrá mochomůrka, tak klidně, to by mi ani až tak nevadilo.. Ale ty tmavší a světlé fleky nevypadají moc pěkně... A musíme uznat, že dneska prodává obal a vzhled
5/2007 přístup na přestavěnou BF20
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/
5/2009 dokončeno vlastní CNC
http://cnc.usysla.eu/
Tak s tímdle jsem se také potýkal, a měl sem tam dva problémy, tím největším byla správná hustota barvící lázně a její teplota, protože jsem ladil převážně odstín oranžové až zlaté, tak to bylo dost zdlouhavé bádání, ale nakonec se podařilo a dost zásadní zlepšení nestalo pokud celou dobu barvení se lázeň promíchává (laboratorní míchadlo). Druhým problémem nestejnoměrně vyloučené vrstvy oxidů (mapování), bylo znečištění protipólů, stačilo je dát na 3 minuty do 10% louhu pak opláchnout a ejhle už mapy nebyly vidět.
Libor
Libor
V Aeru jsem to pozoroval několikrát - byly tam vany a do nich se potápěl celej trup L-39 albatrosa. Takže si každej tu kádinku jistě dokáže představit:) Míchání ze zajišťovalo pravidelným posouváním vlastně ponořováním a vytahováním k hladině. Ano, je to nutnost.. Z toho plyne že lepších výsledků dosáhnete doma ve válcové nádobě a neustálým potápěním a vytahováním výrobku těsně pod hladinu.
- dslav
- Příspěvky: 208
- Registrován: 18. 12. 2006, 4:07
- Bydliště: Hošťálková - Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Se mi zdá že nás tady trochu nebo spíš víc lakuješ. Já zas dělal v Letu Kunovice a tam se rozhodně celá L410 nepotápěla do eloxovací lázně. Eloxovalo se to po jednotlivých dílech. Jak bys tu H2SO4 dostal ze všech spár, záhybů a šterbin mezi snýtovanými plechy. Nehledě na to že celý trup je sestavený z různých materiálů a každý zyžaduje jinou technolodii pro eloxování.V Aeru jsem to pozoroval několikrát - byly tam vany a do nich se potápěl celej trup L-39 albatrosa
1. Kde nestačí síla použij rozum.
2. Kde nestačí rozum použij sílu.
Dušan Slavětínský
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/MegaCNC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/RcMix" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Kde nestačí rozum použij sílu.
Dušan Slavětínský
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/MegaCNC" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.valachnet.cz/~slavetinskyd/RcMix" onclick="window.open(this.href);return false;
myslel sem tohohle:)))))))))
http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=41438.0
ale vážně, jo dělál se celej trup a měkde na netu jsou fotky zkusim najít
http://forum.rcmodell.hu/index.php?topic=41438.0
ale vážně, jo dělál se celej trup a měkde na netu jsou fotky zkusim najít
Jak bys tu H2SO4 dostal ze všech spár, záhybů a šterbin mezi snýtovanými plechy. Nehledě na to že celý trup je sestavený z různých materiálů a každý zyžaduje jinou technolodii pro eloxování.
Myslím, že Pavel zkouší kolik G-éček při tom houpání zleva doprava snesem.
Taky si myslím, že bys do půl roku našel na louce hromádku hliníkové soli uprostřed křídel namísto L-39 ..
A nebo jsou v Aeru koumáci a závěrečné vaření ve vřelé vodě po eloxu (uzavření pórů a neutralizaci) prostě totálně zvládli.
Ten kotel si nějak ale neumím představit. Taky mi mohlo něco uniknout a technologie jsou už někde jinde ..
P.S. Pavle, nebyla to náhodou nějaká lázeň představující něco jako základovku, nebo předstupeň před ní ?
To mi přijde realitě blíž.
Jo jo, psina, psina, ale největší psina je, že tatíka nezapře ani náhodou ..Aeroomni píše:jó napot kívánok pane, tohle jinak nemluví Bohu žel..
památka na košickou výšku
Jinak jó napot kívánok netuším (pozdrav ???), musel bych se optat máti, ale od ní a od babičky jsem to jako děcko slyšel pořád.
Jj, je to tak, po máti jsem maďar jako poleno ..
Křídla se dělaly jinde jen trup v aeru. Snad každýmu dojde že tam nemáčeli trup těsně předtim než ho odvezli do lakovny k finálnímu nástřiku ne?Taky si myslím, že bys do půl roku našel na louce hromádku hliníkové soli uprostřed křídel namísto L-39
je dobrý denjó napot kívánok
no se zapřením byl problém, slečna maminka se vdala a donutila nového manžela aby si malou osvojil. Pak přišli třeba do krámu a prodavačky na celý kolo jééééé celá po tatínkovi!! Jen ne po tom,co jí ved malou za ruku. Okolí jí dávalo nezaměnitelnou podobou docela záhul a malá se v deseti dozvěděla, že Bůh k ní byl štědrý, tatínků má vícero a další je v
pořadí, protože mamina se právě rozváděla. Jinak se neboj nic, že si nevzpomene jak se řekne slovensky "oco treba mi novy mobil aj kredit"
Ty trupy se samozřejmě kompletovaly už stříknutý základovkou - v rámci praxe jsem nějakou chvíli dělal v hale kde se kompletovaly - randál z nýtování se přeslechnout nedá.
Ta solná lázeň bude řekl bych spíše pro tepelné zpracování duralu (běhal jsem k podobným vanám se svazky právě ostříhaných polotovarů - frézované ručně podle šablon, ostříhnutá a začištěná místa po odstřihnutí takových oušek díky kterým to při frézování drželo v přípravku). Prošlo to vanou s ohřátým perchlorem nebo trichlorem (už nevím), pak zahřívání v solné lázni a prudké ochlazení v lázni s vodou. Po tepelném pracování byly cca 2 hoďky na to aby se z toho něco vyklepalo v přípravku. Pak to prošlo kontrolou, šlo na elox a ozákladovat do lakovny. Pak se to třeba vrátilo a nýtovaly se na to nanýtovací stopmatky. Plošky nýtků se zakáply barvou, znova výstupní kontrola a pak montáž do draku. Tohle jsem dělal pár měsíců po vyučení.
Ty vany na elox byly samozřejmě veliký, ale nejen kvůli velikosti dílů (takový hlavní nosník není zrovna malý stejně jako přepážka), ale eloxovalo se najednou - třeba celá 100ks série.
Ta solná lázeň bude řekl bych spíše pro tepelné zpracování duralu (běhal jsem k podobným vanám se svazky právě ostříhaných polotovarů - frézované ručně podle šablon, ostříhnutá a začištěná místa po odstřihnutí takových oušek díky kterým to při frézování drželo v přípravku). Prošlo to vanou s ohřátým perchlorem nebo trichlorem (už nevím), pak zahřívání v solné lázni a prudké ochlazení v lázni s vodou. Po tepelném pracování byly cca 2 hoďky na to aby se z toho něco vyklepalo v přípravku. Pak to prošlo kontrolou, šlo na elox a ozákladovat do lakovny. Pak se to třeba vrátilo a nýtovaly se na to nanýtovací stopmatky. Plošky nýtků se zakáply barvou, znova výstupní kontrola a pak montáž do draku. Tohle jsem dělal pár měsíců po vyučení.
Ty vany na elox byly samozřejmě veliký, ale nejen kvůli velikosti dílů (takový hlavní nosník není zrovna malý stejně jako přepážka), ale eloxovalo se najednou - třeba celá 100ks série.
Teď koukám, že jsem se i trefil ;o)
A i vím odkud je ten obrázek ;o))))))))))))
http://www.aero.cz/en/heat-treatment.html
A i vím odkud je ten obrázek ;o))))))))))))
http://www.aero.cz/en/heat-treatment.html