ohýbačka rúr Jesan
Zdravím, je to trošku mimo strojariny aj keď hydraulika. Dostala sa ku mne ohýbačka Jesan. Funguje, ale tečie z nej olej okolo piestu a tlačného piestika. Snažil som sa kontaktovať výrobcu Jesan Kovo-Jeseník či dodávajú náhradné diely ( ohýbačky rúr ešte robia) ale bez odozvy. Vie mi niekto z vás poradiť kde by som zohnal tesnenia? Ďakujem vopred. Boris
Taky jí mám - dělali víc druhů - velikostí. Seženeš v obchodě s hydraulikou nebo někdo, kdo ti to vytočí z PURu - taktéž většinou v nějaké hydraulice. Já tu pumpu vyhodil a dal k ní dvoučinný hydroválec a ovládám to volnou sekcí od hydraulického lisu. Mám tam rychlospojky a testuju si takhle i ty hydroválce, který přetěsním, zda netečou. Chybí ti u toho kopyta. Ty mi dodal taky kámoš vyhozený ze šrotu - celou sadu.
Nic nerozebírej a dej to rovnou opravit. Manželka dělá ve firmě, kde tohle opravují. Každou chvíli tam někdo přijde pro kroužky a za pár dnů tam přinese celý válec, protože to doma nedokáže dát dohromady, protože nemá přípravky. Holt ne každý si umí natáhnout manžety do pístu a pak je stáhnout, aby vlezly do válce. Nakonec zjistíš, že když si to opravíš sám, vyjde tě oprava díky výrobě přípravků dráž, než když ti to někdo udělá.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Zase tak tragicky bych to s tím přetěsňováním neviděl. Nouzově stačí i uříznutá PETka, aby jsi manžety neříznul o závity a vlezlo ti to tam přes osazení na konci závitu do náběhu. U tohodle to není třeba.
A přípravek jde udělat snadno. Stočíš vnější průměr trubky, tak aby ti šel zasunout do závitu na doraz až k honované funkční ploše (pokud to ten vnitřní závit má - bývá to i na tupo). Uvnitř uděláš průměr podle hlavy pístu /té na tyči/ a na konci sražení - tím myslím odkud tam ten píst budeš zasouvat a hlavně mazat . Tak jako mají přípravky na vkládání pístů /stlačení pístních kroužků/ do motoru. Samozřejmá je čistota.
A přípravek jde udělat snadno. Stočíš vnější průměr trubky, tak aby ti šel zasunout do závitu na doraz až k honované funkční ploše (pokud to ten vnitřní závit má - bývá to i na tupo). Uvnitř uděláš průměr podle hlavy pístu /té na tyči/ a na konci sražení - tím myslím odkud tam ten píst budeš zasouvat a hlavně mazat . Tak jako mají přípravky na vkládání pístů /stlačení pístních kroužků/ do motoru. Samozřejmá je čistota.
přípravek se nechá udělat i z kusu plechu a ze dvou šroubů. Proti tomu žádná. Ne každý ale tohle je schopný dělat (tady mezi strojaři by to problém být nemusel). Já jen popisoval zkušenost manželky. Ona prodává právě ta těsnění do hydraulických válců a pak od těch samých lidí bere rozebrané válce do opravy. Většinou už jsou ty válce přebírané do opravy dost dobité po zásahu kutila. Kutil většinou rozmlátí čelo válce, protože nemá klíč, poškrábe pístní tyč a do válce nakydá bordel. U toho zvládne říznout manžetu a udělat vrypy do zápichu pro manžetu. Kolikrát se divím, čeho všeho jsou schopní někteří jedinci.
Já montoval pár měsíců pneumatické válce o průměru 16". Tam jsme to řešili převlečným prstenem, který se pomocí šroubů stáhnul. Pak už stačil kývavý pohyb a píst do válce vklouznul jedna báseň.
A pístní kroužky jsem dělal pomocí měděných drátů. Když roztažený kroužek sednul na hranu válce, stáhnul jsem ho měděným drátkem, kroužek zajel do válce a šlo se na další.
Já montoval pár měsíců pneumatické válce o průměru 16". Tam jsme to řešili převlečným prstenem, který se pomocí šroubů stáhnul. Pak už stačil kývavý pohyb a píst do válce vklouznul jedna báseň.
A pístní kroužky jsem dělal pomocí měděných drátů. Když roztažený kroužek sednul na hranu válce, stáhnul jsem ho měděným drátkem, kroužek zajel do válce a šlo se na další.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2