Né, v pohodě. Můj záměr stejně dokončím (jsem beran) . Jinak jak jsem psal kvůli tomu převodu na závity, věřím, že každý by řešil pohon řemenem rovnou na vřeteno z levé strany a zrušil pak ten převod-to jsem měl na mysli. Co se týče těch zubů, taky bych osobně dělal jiný, ale udělat je, je asi problém.tumlik píše:Tak mám něco trochu k věci:
Ty kola jsou hlučná hlavně proto,že je tam v tom originále zbytečně velký modul 2,25,to za prvé .Plastové tam jsou originál proto,že je to výrobně jednodušší a taky se podstatně sníží ta hlučnost.Navíc osová vzdálenost 46mm a počty otáček jednotlivých stupňů nahrává použití většího modulu
Navíc nějakého žluťáka napadlo že by bylo dobrý nabídnout v tuningu kola kovová a aniž by se obtěžoval jenom ty plastová kola okopíroval,ale takový modul v kovu a v této šířce přenese klidně 5Kw výkonu natož pak nějakých 500w.A ta hlučnost při těch vyšších otáčkách už je znát taky výrobně je ten modul v kovu horší hlučnější atd.
za poslední cca půl rok mi volalo tak 40lidí kvůlivá tady té převodovce jestli bych to nevyrobil,každej to chtěl jen tak jak to tam je okopírovat,každýmu jsem říkal že pokud by ta soukolí měla být v jednom kuse tak spodní kolo odvalit na odvalovací obrážečce a tu já nemám jen odvalovku frézku i se to tady už na fóru před rokem řešilo.
Ale jednou jsem je dělal a fungují pokud vím stoprocentně ,ovšem cena tuším čtyřikrát převýšila oněch 35usd za která se nabízejí v tom tuningu a to né každý překousne
Jsou tam jiné počty zubů na stupních,korigovaná kola kvůli té osové vzdálenosti,jiný modul se zaoblenýma hlavama zubů ,ten modul a převody jsou jiné hlavně kvůli tomu aby šla ta kola udělat složená
Každopádně proč to říkám ,i přes toto bude ten převod ozubenými koly i s menším modulem a upravenýma hlavama vždycky o něco hlučnější jak převod řemínkem ovšem ne zas tak jak převod v tom origo modulu v kovu
osobně bych se přikláněl k tomu co už jsem tady kdysi psal,na vřeteno nasadit řemenici ,profrézovat vzadu veřeteník a udělat stálý pohon klíňákem nebo oz. řemínkem na předlohu s nějakým rozumným př. poměrem vůči motoru na předloze motor s fr. měničem přes další třístupňový převod zas řemenem a bude to běhat od 50 do 5000 ot. .
Přidělat na stůl ala MN80 motor dolů a bylo by to pipi
ty ozubené kola ve vřeteníku tam jsou jen na změnu rychlosti,s řezánm závitů to nemá nic společného
doufám,že jsem ti komentářem nějak nenaboural plány jirko ?
to bych nerad
ASIST - olej.lázeň
Tak přemýšlím jak utěsnit ten vřeteník ze spodu. Napadlo mě toto:
Viz obr. Kraje jak je zhruba nakresleno ofréznout tak 2 až 3 mm a do hloubky 10mm. Tím udělat takové jakoby osazení krycí destičky síly 10mm. Destičku udělat o nějakou tu desetinu menší po celém obvodě a po obvodě celé té krycí destičky fréznout drážku pro vložení gumy na "O"Kroužky a udělat obvodový "O"Kroužek krycí destičky a celé to tam namačknout. Jen mě napadá zda by to bylo vůbec reálné a zda by ta destička šla např. udělat ze silonu, nebo raději z kovu? Např. pásovinu síly 10mm.
Tak, pokud by to bylo reálné, zajímalo by mě, zda kdyby se to frézovalo na CNC, jestli si pak CNC pamatuje dráhu frézování a tím vyfrézovat tu destičku a byla by naprosto setejná jako ten celý otvor po vyfrézování?
S CNC nemám zkušenosti.
Viz obr. Kraje jak je zhruba nakresleno ofréznout tak 2 až 3 mm a do hloubky 10mm. Tím udělat takové jakoby osazení krycí destičky síly 10mm. Destičku udělat o nějakou tu desetinu menší po celém obvodě a po obvodě celé té krycí destičky fréznout drážku pro vložení gumy na "O"Kroužky a udělat obvodový "O"Kroužek krycí destičky a celé to tam namačknout. Jen mě napadá zda by to bylo vůbec reálné a zda by ta destička šla např. udělat ze silonu, nebo raději z kovu? Např. pásovinu síly 10mm.
Tak, pokud by to bylo reálné, zajímalo by mě, zda kdyby se to frézovalo na CNC, jestli si pak CNC pamatuje dráhu frézování a tím vyfrézovat tu destičku a byla by naprosto setejná jako ten celý otvor po vyfrézování?
S CNC nemám zkušenosti.
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Osobně bych to pořádně odmastil, odstranil barvu, vystřihnul z trochu silnějšího plechu dno, které se nacpe pár mm dovnitř a celé bych to po obvodu olepil nějakým epoxi lepidlem. Pokud se to bude muset i občas otevřít zvolil bych stejnou variantu pouze bych do toho plechu ještě udělal otvor s těsnícím víčkem.
Ale jak tě pozoruji, tak při tvé preciznosti to zřejmě bude řešení nedostatečné.
Ale jak tě pozoruji, tak při tvé preciznosti to zřejmě bude řešení nedostatečné.
Tak to máš pravdu, to lepení je taková fušerácká dřina
Navíc si myslím, že by ten epoxid mohl časem vybracemi popraskat.
Navíc si myslím, že by ten epoxid mohl časem vybracemi popraskat.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Samozřejmě není problém použít jeden obrys jak pro destičku tak pro díru, ale naprosto stejné to nebude. Nicméně to takhle používám docela často a ten obrys použiju ještě potřetí, pro odsazenou drážku pro o-kroužek a to pak už obvykle těsnípotraviny píše:Tak, pokud by to bylo reálné, zajímalo by mě, zda kdyby se to frézovalo na CNC, jestli si pak CNC pamatuje dráhu frézování a tím vyfrézovat tu destičku a byla by naprosto setejná jako ten celý otvor po vyfrézování?
S CNC nemám zkušenosti.
Aleš Procháska
Nechtě by jsi mi to tedy fréznout? Udělat tu destičku síly 10mm a do ni tu drážku na "O"Kroužek?
Pořád tak přemýšlím, nad tou hladinou oleje ve vřeteníku. Jak ji udělat vysokou, aby ty kola co to budou rozstřikovat, aby ten olej nezpěnil těmi otáčky toho kola.
Při vysoké hladině to bude myslím to pěnění.
Při nízké hladině to něco rozstříkne a nebude mít co dál nabírat.
Myslel jsem tak hladinu do 1/3 toho spodního kola, co vy na to? Co použít převod.olej plnou syntetiku.
Při vysoké hladině to bude myslím to pěnění.
Při nízké hladině to něco rozstříkne a nebude mít co dál nabírat.
Myslel jsem tak hladinu do 1/3 toho spodního kola, co vy na to? Co použít převod.olej plnou syntetiku.
Myslím že ta 1/3 určitě bude dobrá volba. S tím olejem plná syntetika může být, ale po dvou letech mazací schopnosti klesají musel bys to vyměnit asi tam toho moc nebude a olej lehkoběžný 0W-30 je řitký a stékal by rychle po stěnách. A s tím pěněním bych si hlavu nedělal nebude to až tak strsné.
No, pokud "hrčí" převody, tak lepší, než teflon je jemná smirková pasta. Smíchat jemný smirkový prášek s olejem, potírat jím kola v záběru a nechat zaběhnout. Potom pečlivě očistit, smontovat a užívat si tichosti převodů. To hrčení způsobuje nepřesný tvar zubů, jejich nedokonalé odvalování po sobě. Záběhem si to na sebe sedne. Lepší varianta je broušené ozubení. To bývá zpravidla klidnější. Největší kravál dělají kola vyrobená jednotkovýma (sadovýma) frézama v děličce.
A co časem provozu, nezklidní se to? Že by se ty zuby krapet zahladily samy?
To je asi blbost co?
To je asi blbost co?
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Co ty gufera? Narvals je tam jak byly nebos to musel napřed vytmelit?potraviny píše:Tak jsem dnes dodělal to utěsnění vřeteníku, naplnil olejem a zkouška proběhla.
Aleš Procháska