Mazání SV18R
Díky za bleskovou odpověď. Dírku vyvrtám, ale nejdřív vyměním olej. Soustruh jsem dovezl v úterý a nevím co je tam za olej (nějaký rozředěný petrolejem). Tak jsem objednal Paramo CUT3 a jak bude nalitý budu vrtat . Abych rovnou viděl co to dělá a nemusel jsem to znovu rozebírat.
jj, je to řezný olej ale je určen i k mazání kluzných vřeten - u SV18 je doporučován jako náhrada oleje PO. Do převodovky samozřejmě ne.
Viz např. tento odkaz: http://rhstroje.eu/content/7-mazani-stroje" onclick="window.open(this.href);return false;
Viz např. tento odkaz: http://rhstroje.eu/content/7-mazani-stroje" onclick="window.open(this.href);return false;
zdravím pánové odborníci mám jeden dotaz, měl už někdo to čerpadlo oleje od tohoto soustruhu rozdělané. Mně to normálně maže, ale ten proud v olejoznacích je nějaký malý. Po přečtení zdejšího fóra jsem dotáhl ten regulovací šroub, přičemž se tlak trochu zvedl, ale ještě to není úplně ono, navíc ten olej je takový zpěněný. Dá se to nějak opravit? Olej jsem tam nalil od pána od kterého jsem ten soustruh koupil a ten mi řekl, že je to nějaký turbínový olej (řídký) a že on ho tam lil celou dobu co ho měl.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
pidi píše:zdravím pánové odborníci mám jeden dotaz, měl už někdo to čerpadlo oleje od tohoto soustruhu rozdělané. Mně to normálně maže, ale ten proud v olejoznacích je nějaký malý. Po přečtení zdejšího fóra jsem dotáhl ten regulovací šroub, přičemž se tlak trochu zvedl, ale ještě to není úplně ono, navíc ten olej je takový zpěněný. Dá se to nějak opravit? Olej jsem tam nalil od pána od kterého jsem ten soustruh koupil a ten mi řekl, že je to nějaký turbínový olej (řídký) a že on ho tam lil celou dobu co ho měl.
ještě než začneš cokoli rozdělávat, regulovat atd. tak na tom čerpadle, na sací trubce co bere olej z nádržky je jakoby "filtr" je to jemné sítko a přes něj ještě hrubé, normálně omotané drátem k té trubce, tam začni, pokud do toho nikdo nečuměl deset let a ty sítka tam jsou, bude to zasraný jak jetel.
Rozdělat, sítka pročistit a pak laborovat dál
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Ahoj, od včerejška jsem řešil podobný problém. Celý týden jsem zaškrabával vřeteno, v neděli jsem to dal dohromady a včera mi to přestalo úplně mazat. Vyndaj jsem tedy olejovou nádž, čerpadlo (žádný filtr tam nebyl) a vyčistil - bylo tam plno bordelu. Dal jsem nový olej, smontoval a nic... Takže jsem sundal trubičku od čerpadla k té "rozvodné" kostce a bingo! Trubička byla úplně ucpaná u té kostky. Vypadalo to jako nějaký filc. Tak jsem to vypíchal špendlíkem a profoukl. Pro jistotu jsem ještě sundal tu kostku, ale tam už bylo vše čisté. Dal jsem to dohromady a už mažu .
Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
Mám to stejně a soustruh tak běhá spokojeně co ho mám (zatím tedy jen dva roky), takzě to považuji za normální.1asv píše: Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
Díky za bleskovou reakci - a hned jsem klidnější . Vláďacoroner píše:Mám to stejně a soustruh tak běhá spokojeně co ho mám (zatím tedy jen dva roky), takzě to považuji za normální.1asv píše: Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
ještě než začneš cokoli rozdělávat, regulovat atd. tak na tom čerpadle, na sací trubce co bere olej z nádržky je jakoby "filtr" je to jemné sítko a přes něj ještě hrubé, normálně omotané drátem k té trubce, tam začni, pokud do toho nikdo nečuměl deset let a ty sítka tam jsou, bude to zasraný jak jetel.
Rozdělat, sítka pročistit a pak laborovat dál [/quote]
dík za odpověď, já to právě rozebral a žádné sítko tam nebylo, ono to mazalo, ale ne jak jsem byl zvyklý, že to prostě v olejoznacích bublá jako v pračce. Tam bylo vidět, že olej přitéká, ale nebylo to ono. Tak po přečtení zdejšího fora, jsem ten šroub dotáhl na max. a olejoznaky se naplnily, tedy ne až po okraj, ale je tam toho podstatně více. Jenže to zase začalo pěnit, jakoby to někde přisávalo vzduch.
Rozdělat, sítka pročistit a pak laborovat dál [/quote]
dík za odpověď, já to právě rozebral a žádné sítko tam nebylo, ono to mazalo, ale ne jak jsem byl zvyklý, že to prostě v olejoznacích bublá jako v pračce. Tam bylo vidět, že olej přitéká, ale nebylo to ono. Tak po přečtení zdejšího fora, jsem ten šroub dotáhl na max. a olejoznaky se naplnily, tedy ne až po okraj, ale je tam toho podstatně více. Jenže to zase začalo pěnit, jakoby to někde přisávalo vzduch.
já to měl také rozebrané po tu kostku, zjistil jsem, že ta přívodní hliníková trubička byla prasklá a tam mi kapal olej, už je to opravené. Kostku jsem vyfoukal vzduchem, ale nejde mi do hlavy, že po zašroubování toho seřizovacího šroubu (opravdu na doraz) tak se to sice zlepšilo, ale určitě to není na max. ta olejoznaky nejsou úplně plné, ale už není možnost přidat. Tak nevím, zda je už vyběhané čerpadlo a nebo zkusit vyměnit tu pružinku na tom šroubu. Mám za to, že je to jako u hydrauliky pojistný ventil, když to má větší odpor tak bude větší tlak a ta pružina může být už unavená. Zase nechci aby to čerpadlo trpělo, proto prosím o radu.1asv píše:Ahoj, od včerejška jsem řešil podobný problém. Celý týden jsem zaškrabával vřeteno, v neděli jsem to dal dohromady a včera mi to přestalo úplně mazat. Vyndaj jsem tedy olejovou nádž, čerpadlo (žádný filtr tam nebyl) a vyčistil - bylo tam plno bordelu. Dal jsem nový olej, smontoval a nic... Takže jsem sundal trubičku od čerpadla k té "rozvodné" kostce a bingo! Trubička byla úplně ucpaná u té kostky. Vypadalo to jako nějaký filc. Tak jsem to vypíchal špendlíkem a profoukl. Pro jistotu jsem ještě sundal tu kostku, ale tam už bylo vše čisté. Dal jsem to dohromady a už mažu .
Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
a zkoušel jsi ten šroub povolit?pidi píše:já to měl také rozebrané po tu kostku, zjistil jsem, že ta přívodní hliníková trubička byla prasklá a tam mi kapal olej, už je to opravené. Kostku jsem vyfoukal vzduchem, ale nejde mi do hlavy, že po zašroubování toho seřizovacího šroubu (opravdu na doraz) tak se to sice zlepšilo, ale určitě to není na max. ta olejoznaky nejsou úplně plné, ale už není možnost přidat. Tak nevím, zda je už vyběhané čerpadlo a nebo zkusit vyměnit tu pružinku na tom šroubu. Mám za to, že je to jako u hydrauliky pojistný ventil, když to má větší odpor tak bude větší tlak a ta pružina může být už unavená. Zase nechci aby to čerpadlo trpělo, proto prosím o radu.1asv píše:Ahoj, od včerejška jsem řešil podobný problém. Celý týden jsem zaškrabával vřeteno, v neděli jsem to dal dohromady a včera mi to přestalo úplně mazat. Vyndaj jsem tedy olejovou nádž, čerpadlo (žádný filtr tam nebyl) a vyčistil - bylo tam plno bordelu. Dal jsem nový olej, smontoval a nic... Takže jsem sundal trubičku od čerpadla k té "rozvodné" kostce a bingo! Trubička byla úplně ucpaná u té kostky. Vypadalo to jako nějaký filc. Tak jsem to vypíchal špendlíkem a profoukl. Pro jistotu jsem ještě sundal tu kostku, ale tam už bylo vše čisté. Dal jsem to dohromady a už mažu .
Ale mám teď ještě jiný problém - přijde mi, že olej pomalu odtéká zpet do nádržky a když čerpadlo pustím, klesne mi olej v nádžce až na spodní hranu kontrolního okénky (v klidu je na max.). Je to normální? Nebo mám trochu snížit tlak?
S28, PR20, VK32, SV18RA, 2Ud, N1, OH 253, Engelhardt SD240, Bomar STG 220G, Gildemeister CTX 200 S2
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
Weiler Condor VS1, Harrison Alpha 330 S, Masturn 32 CNC
jj, povolit jsem ho zkoušel, ale pak se mi zdálo, že tam jde málo oleje. Je mi ale jasné, že je to vždy docela subjektivní. . A kromě toho nevím co tam bylo za olej a teď jsem tam dal ten co tam doporučují (Paramo CUT3). Takže to samozřejmě vypadá trochu jinak.
Ještě mě napadlo, jestli není moc "otevřená" nebo uvolněná mazací trubička nad vřeteníkem (viz moje fotky na straně 2 tohoto vlákna) a tudíž to nemá malý odpor a okénko se málo plní.pidi píše:já to měl také rozebrané po tu kostku, zjistil jsem, že ta přívodní hliníková trubička byla prasklá a tam mi kapal olej, už je to opravené. Kostku jsem vyfoukal vzduchem, ale nejde mi do hlavy, že po zašroubování toho seřizovacího šroubu (opravdu na doraz) tak se to sice zlepšilo, ale určitě to není na max. ta olejoznaky nejsou úplně plné, ale už není možnost přidat. Tak nevím, zda je už vyběhané čerpadlo a nebo zkusit vyměnit tu pružinku na tom šroubu. Mám za to, že je to jako u hydrauliky pojistný ventil, když to má větší odpor tak bude větší tlak a ta pružina může být už unavená. Zase nechci aby to čerpadlo trpělo, proto prosím o radu.