Pásová pila
Tak po několika letech jsem dokončil malou pásovku.
šířka při řezání 90°- 105 mm - víc nedá svěrák
šířka při řezání 45° - 70 mm
umí natočit až 55°,ale to je asi zbytečné
motor 250W 220V
Ještě teď k tomu dodělávám přídavný stolek, abych mohl vyřezávat tak jako na pásovce na dřevo.
Veškeré díly jsou vyrobeny z hliníku, nerezi, litiny a pozink železo různých jakostí.
Rameno je hliníkový odlitek, tak i kola. Svěrák a základní držák jsou z litiny. Převod je planetová převodovka s dvěma satelity.
šířka při řezání 90°- 105 mm - víc nedá svěrák
šířka při řezání 45° - 70 mm
umí natočit až 55°,ale to je asi zbytečné
motor 250W 220V
Ještě teď k tomu dodělávám přídavný stolek, abych mohl vyřezávat tak jako na pásovce na dřevo.
Veškeré díly jsou vyrobeny z hliníku, nerezi, litiny a pozink železo různých jakostí.
Rameno je hliníkový odlitek, tak i kola. Svěrák a základní držák jsou z litiny. Převod je planetová převodovka s dvěma satelity.
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Stroj je to velmi pěkný, mě by ještě zajímaly použité díly, píšeš že základ je odlitek, to je koupené, nebo doma odlité? Dá se to někde koupit, objednat? Použitá převodovka je z něčeho demontovaná, nebo dělaná? kolik otáček - jaké rychlosti pásu můžeš dosáhnout? Jinak práce je to pěkná a jistě ti bude dobře sloužit gratuluji!
šíkovným jsi človíčkem...klobouk dolů
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Dík za reakce.
Všechno je dělané doma, teda odlévání jsem si zadal. Modely pro odlévání jsem si dělal sám, jen rameno je použité z nějaké staré pilky a je upravené pro odlití, tak aby mě vyhovovalo. Myslím tím nálitky, přepážky, prodloužení a zesílení tam kde se mě to zdálo nevyhovující. Hliník mě odléval jeden pán doma a litinu ve sléváně. Bohužel pán to už dělat nemůže a slévárnu zavřeli.
Převodovka byla ze začátku velký oříšek. Hlavně jak vyrobit kolo s vniřním ozubením a umístěním satelitů tak, aby celá převodovka nebyla příliš dlouhá a aby nebyla vachrlatá. Tak to kolo mě vyříznul kamarád na drátovce do kaleného prstýnku a satelity mě vyfrézoval na odvalovce, takže to dopadlo dobře. Kola mají tak akorát vůli a i chod je celkem klidný. Ostatní díly jsou dělané doma.
Jakou má pás rychlost tak to nevím přesně, asi tak 40 m/min. To opravdu nevím.
Co se týká podřezávání, tak to závisí na tom jak nechám padat pás, ale není to tak hrozný. Měřil jsem to před chvílkou a je to tak 0,3 mm a to mě stačí. Je to pořád lepší než řezat ručně.
Na tom obrázku nejsou nakreslené ložiska a satelity, ale je trochu vidět jak je to udělané uvnitř.
Všechno je dělané doma, teda odlévání jsem si zadal. Modely pro odlévání jsem si dělal sám, jen rameno je použité z nějaké staré pilky a je upravené pro odlití, tak aby mě vyhovovalo. Myslím tím nálitky, přepážky, prodloužení a zesílení tam kde se mě to zdálo nevyhovující. Hliník mě odléval jeden pán doma a litinu ve sléváně. Bohužel pán to už dělat nemůže a slévárnu zavřeli.
Převodovka byla ze začátku velký oříšek. Hlavně jak vyrobit kolo s vniřním ozubením a umístěním satelitů tak, aby celá převodovka nebyla příliš dlouhá a aby nebyla vachrlatá. Tak to kolo mě vyříznul kamarád na drátovce do kaleného prstýnku a satelity mě vyfrézoval na odvalovce, takže to dopadlo dobře. Kola mají tak akorát vůli a i chod je celkem klidný. Ostatní díly jsou dělané doma.
Jakou má pás rychlost tak to nevím přesně, asi tak 40 m/min. To opravdu nevím.
Co se týká podřezávání, tak to závisí na tom jak nechám padat pás, ale není to tak hrozný. Měřil jsem to před chvílkou a je to tak 0,3 mm a to mě stačí. Je to pořád lepší než řezat ručně.
Na tom obrázku nejsou nakreslené ložiska a satelity, ale je trochu vidět jak je to udělané uvnitř.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22400
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
moc parada, trosku jinej level nez ty sukaci pilky ktery se tu nedavno resili
to bych videl jako cestu pro hobika
ale treba nejake svarence a tak
ve finale kdyz uz mas model treba by se nechalo odlejt par dalsich kousku
to bych videl jako cestu pro hobika
ale treba nejake svarence a tak
ve finale kdyz uz mas model treba by se nechalo odlejt par dalsich kousku
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1404
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
No byl by velmi záslužný počin, dát tu dokumentaci dopořádku a případně poskytnout členům fóra, doplnit alespoň hrubý rozpočet. Pokud by jsi by byl schopen a ochoten dodat a zařídit ty odlitky byla by to třešnička na dortu. Ovšem ziskové to nejspíš nebude
No a neslo by ty odlitky nahradit nejakym tim polymer betonem?
Tady na nejake presnosti myslim vubec nezalezi a "upatlat" by si to mohl v podstate kazdy. V extremu do formy z plasteliny .
A vnitrni vyztuhy by ani nemusely byt svarovane, asi by stacila jenom nejaka sesroubovana kostra z L, U nebo jeklu. Nebo mozna jenom obybane roxory ci jak se jmenuji ty vyztuhove draty do betonu.
Tady na nejake presnosti myslim vubec nezalezi a "upatlat" by si to mohl v podstate kazdy. V extremu do formy z plasteliny .
A vnitrni vyztuhy by ani nemusely byt svarovane, asi by stacila jenom nejaka sesroubovana kostra z L, U nebo jeklu. Nebo mozna jenom obybane roxory ci jak se jmenuji ty vyztuhove draty do betonu.
Jak říká Ben Ash ziskové to nebude, to je pravda.
Tak jsem to tak zhruba počítal a vychází to:
odlití AL - rameno + dvě kola - 1000Kč
odlití litina - svěrák + základna - 500 kč
ložiska celkem 16ks - cca 1000kč
motor - cca 2000kč - to byl pro mě největší šok
zinkování + odvalení kol + drátovka - za protislužbu
ostatní materiál co dům dal, to nepočítám a vlastní práci taky ne
Tak je to tak 4500kč jen placení hotově a min. jednou tolik v nákladech, které nejsou vidět.
Mimochodem, například Pegas Gonda má pásovku za cca 7000kč a proto teď už osobně bych do toho nešel, když vidím cenu nové a to co to stálo mě
Záruka, servis atd.
Tak jsem to tak zhruba počítal a vychází to:
odlití AL - rameno + dvě kola - 1000Kč
odlití litina - svěrák + základna - 500 kč
ložiska celkem 16ks - cca 1000kč
motor - cca 2000kč - to byl pro mě největší šok
zinkování + odvalení kol + drátovka - za protislužbu
ostatní materiál co dům dal, to nepočítám a vlastní práci taky ne
Tak je to tak 4500kč jen placení hotově a min. jednou tolik v nákladech, které nejsou vidět.
Mimochodem, například Pegas Gonda má pásovku za cca 7000kč a proto teď už osobně bych do toho nešel, když vidím cenu nové a to co to stálo mě
Záruka, servis atd.
Tak mám dodělané další příslušenství k pásovce. Jedná se o přídavný stolek, na kterém můžu vyřezávat tvary třeba do plechu nebo podobné tvary jako u pásovky na dřevo. Jen není naklápěcí do boku. To můžu nahradit vykloněním přípravku ve svěráku a taky to jde, bohužel ale jen o pár stupňů.
Stačí jen zvednout rameno, zajistit kolíčkem pro aretaci, rozevřít svěrák upnout přípravek a řezat. Jo a dávat pozor na prsty.
Stačí jen zvednout rameno, zajistit kolíčkem pro aretaci, rozevřít svěrák upnout přípravek a řezat. Jo a dávat pozor na prsty.