Prosím o radu - soustruh VOLMAN

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
TOM LC80
Příspěvky: 5
Registrován: 9. 10. 2012, 2:10

9. 10. 2012, 3:24

Všechny vás tady zdravím, a protože jsem nováček bez jakých koli zkušeností, chtěl bych vás poprosit o radu co a jak zkontrolovad před koupí tohoto soustruhu, abych si nedovezl domů ůplnej vrak, z kterýho bych pak byl jen nešťastnej.
Měl by to být typ "D 25"

Pročetl jsem tady asi všechny vlákna se slovem "VOLMAN" , takže už vím že tok výroby 1963 jak mě tvrdil majitel to asi nebude.
Pak jsem se dočet jak zkontrolovat vůli na vřetenu, ale nevím jak přesně vyzkoušet spojku, a co by tak mohlo stát zaškrabání sanic, protože jsou viditelně dost podřený.
Jo, a nevím jestli i u tohoto soustruhu mají být na výměnu další kola na řezání závitů ?

Budu vděčnej za jakoukoli radu na co si mám dát pozor, a jak to zkontrolovat.
Předem díky TOM.
Přílohy
Volman.jpg
Volman.jpg (17.98 KiB) Zobrazeno 4442 x
soustružník
Příspěvky: 790
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

9. 10. 2012, 8:31

Lepší by byl někdo povolanější kdo tenhle typ soustruhu zná, ale aby teda odpověděl alespoň někdo.
Ano z roku 1963 to není, spíš tak o 20 let starší, to by ale nemuselo vadit.
Pokud jsou saně vydřené, většinou se musí obrobit (většinou se brousí) a to vyjde tak od 20 000 Kč. Na druhou stranu, pokud to je na občasnou nenáročnou práci, dá se dobře dělat i s horšími plochami, jen se musí styl práce tomu přizpůsobit.
Spojka pokud je odřená, bývá většinou nastavena tak, že se vřeteno trochu točí i při páce ve vypnuté poloze, to by se dít nemělo. To jestli za chodu neprokluzuje se dá poznat jen při zatížení. Snad jen když se dají vyšší otáčky tak se dá pozorovat jak dlouho se vřeteno roztáčí, to ale chce zkušenosti.
Zda to potřebuje výměnná kola sice nevím, ale téměř ručím, že ano. Měla by tam být nějaká tabulka.
Uživatelský avatar
krtek
Příspěvky: 53
Registrován: 14. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Hulín

9. 10. 2012, 8:51