Přeprava soustruhu, jak se ten stroj jmenuje

kdo co kam potrebuje dopravit, kdo nabizi dopravu, periodicky nekam jezdi, ostatni veci kolem dopravy
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 3660
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2019, 5:40

Ne, řeč byla o tom, že policajti serou na to, aby něco vážili, a já ti vysvětluju, jak se věci mají, proč tě za 35 let v osobáku nikdo nevážil, abych ti trochu rozšířil obzor. Nic víc. Já nekážu nic, pro mě za mě ať si každej dělá co chce, jen uvádím věci na pravou míru.

Protože mám mimo jiné podval i náklaďák, tak se o tuhle problematiku zajímám a pár let taky jezdím s nákladama a nemám problém s tím hmotnosti dodržovat, na malej podval nic těžšího neberu, ne proto že to říká papír, ale proto, že gumy stojej 10 tis, brzdový obložení 6 tis, a diferak s varilocem v zadní nápravě mýho auta 25k.

V lomu se dá říct klukovi že potřebuješ hodit 6tun do korby, jinak se budeš zbytečně vracet a je to. A když je potřeba dovýzt těžkej soustruh tak se na to vezme velký auto a hotovo.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 2230
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2019, 5:44

fmodel píše:
28. 10. 2019, 10:13
DwPetr píše:
28. 10. 2019, 10:03
Přibude dalších 16 stálých míst, tady máš mapu.
Váhy.png
Pořád málo ,to jak ty přetížený kamiony ty silnice kurvěj je neuvěřitelné.
ono neni bohuzel ak cernobily, ten sofer nema sanci zjistit, ze je pretizenej, i kdyby to zjistil, co pak? vrati se do fabriky a necha 3 palety slozit?, ona i paleta cihel vazi ruzne, podle toho, jak moc je vyjety usti a pak ti nabyde hmotnost na paletu, na auto, jenze vydrb je v tom, ze hmotnost palety/cihly se urcuje dle vyrobni specifikace, cihla ma vazit tolik X ks na palete X palet na aute, papirove to sedi a na vaze ses v riti, a ted kdo za to muze?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 3660
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2019, 5:51

Na tohle zákon pamatuje, pokud prokázeš třeba na dodáku že ti naložily 20 tun železa na návěs, a máš tam na váze 23t, doložíš dodák, na výjezdu s fabriky není váha, tak jde odpovědnost za tím kdo tě naložil.

V lomu je třeba váha a máš papír, takže to jde za řidičem, ale třeba ty cihle mají hmotnost na dodáku.

Samozřejmě nemůžeš mít hmotnost max 20 tun a na dodáku mít těch 23..

Kdysi jsem k tomu četl i rozhodnutí soudu, musel bych hledat.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 28. 10. 2019, 6:45, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 2230
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

28. 10. 2019, 6:17

konkretne u tech cihel to vim, ze na dodaku je technologicka hmotnost, v realu to je az o 15% navrch, nekdy staci i kdyz na ne zaprsi
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
r4cv
Příspěvky: 1567
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

28. 10. 2019, 7:38

to sú rôzne okolnosti, ktoré vodič často nevie ovplyvniť.
horšie je, ak má auto s nosnosťou 20ton a on dostane dopyt na prepravu 25 a vezme to.
a to sa deje pravidelne.

o poľnohospodárskych prepravách na jumbo návesoch ani nehovorím. bežne sa robí TP na jednu hmotnosť a nápravy sa objednajú na dvojnásobok.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 3660
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

28. 10. 2019, 9:20

filla píše:
28. 10. 2019, 5:44
a ted kdo za to muze?
zákon č. 13/1997, §43 odst.5

(5) S výjimkou překročení největších povolených rozměrů vozidel a jízdních souprav není řidič vozidla odpovědný za přestupek podle § 42a odst. 4 písm. c), pokud prokáže, že odesílatel nebo provozovatel vozidla mu vydal k přepravované zásilce doklad, v němž uvedl nižší hmotnost zásilky, než je její skutečná hmotnost, a při převzetí zásilky nemohl provést kontrolu hmotnosti zásilky. Řidič není dále odpovědný za přestupek podle § 42a odst. 4 písm. c), pokud bylo při kontrolním vážení zjištěno pouze nedodržení hodnot pro rozložení hmotnosti na nápravy, skupiny náprav, kola nebo skupiny kol stanovených zákonem o silničním provozu a řidič prokázal, že byl přepravován pouze sypký materiál, jehož pohybu během přepravy nemohl bez nepřiměřených opatření zabránit.

§42a odst. 4 písm. c) řídí vozidlo nebo jízdní soupravu, u nichž bylo kontrolním vážením zjištěno nedodržení hodnot nebo podmínek stanovených zákonem o silničním provozu.

__________________________________

"Vzhledem k tomu, že zásilku (náklad) zpravidla přebírá řidič a povinností odesílatele je vydat přepravní doklad s uvedením hmotnosti zásilky, měl by být řidič informován o hmotnosti přepravovaného nákladu, protože zákon striktně vyžaduje, že odesílatel nesmí v dokladech, které vydal k přepravované zásilce, uvést nižší hmotnost zásilky, než je její skutečná hmotnost. Jestliže by odesílatel uvedl řidiče (dopravce) v omyl, veškeré sankce jsou při projednávání přestupku přičítány k tíži odesílatele. "

no a ještě sankce a máme to komlet

Překročení největších povolených hmotností je porušením povinností nejen řidiče, ale i provozovatele vozidla (jedná se o správní delikt), za který je možné uložit pokutu až do výše 500 000 Kč. V případě provedeného kontrolního vážení se ve správním řízení ukládá, po odečtení toleranční srážky 3 %, pokuta 9 000 Kč za každou započatou tunu, a není-li překročena největší povolená hmotnost o více než 500 kg, činí výměra pokuty 5 000 Kč. Dopravci lze uložit kauci podle ustanovení § 43a odst. 1 písm. b) (celní správa) nebo podle ustanovení § 43a odst. 2 písm. b) (Policie ČR) zákona o pozemních komunikacích až do výše 50 000 Kč. Kauce se zpravidla vybírá cestou řidiče, který dopravce zastupuje.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 2230
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

29. 10. 2019, 6:40

no, mas pravdu, dle zakona, paraxe je ovsem takova, ze jako sofer dostanes flastr a vyrid si to s tim, kdo te nalozil, papir s jinou hmotnosti nikoho nezajima, nebo muzes uvest priklad, kde byla potrestana firma za prelozeni auta?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Odpovědět

Zpět na „doprava“