Přívěsný vozík - poraďte s výběrem

Alternativni zdroje energii, permakultura, ekologie atd..
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

13. 10. 2020, 11:39

Ahoj všem,
potřebuji koupit nový přívěs za auto a čtyřkolku. Určitě bržděný a dvounápravový. S čím váhám je zda na kolech 13" // asi lepší průjezdnost // nebo 10" // nižší těžiště //. Zatím jsem jezdil pouze s vozíkem jednonápravovým na 13" kolech a nebržděným. Je v tom na silnici nějaký rozdíl ?

Na co jinak bych si měl dát bacha ?

Máte někdo nějakého výrobce, který vás oslovil případně zklamal ? // klidně do SZ //

Hrubou představu mám něco takového :
vozik.PNG
Moc díky za postřehy a zkušenosti

Milan
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1525
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

13. 10. 2020, 11:49

1. čím to budeš tahat?
2. máš ŘP B+E ?
3. budeš jezdit jen po zpevněnejch cestách a manipulovat s vozíkem jenom autem a né ručně?
4. kolikrát do roka povezeš něco těžšího než 1t?
vitex
Příspěvky: 248
Registrován: 15. 11. 2016, 8:30

13. 10. 2020, 11:50

Já mám s úpravami na zakázku objednaný tento:VZ 33.
https://www.agados.cz/privesy-s-koly-po ... bocnice-1/
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

13. 10. 2020, 12:09

Milan199> K tomu preferovanemu vyrobci. Tahal jsem par let motorky na 750kg Agadosu Kangaro a kolikrat i hodne rychle a na hranici nosnosti :oops: Ten vozik fungue bez jedine chyby doted (ma uz 15 let) a vypada skoro jak novy. Knott napravy na techto malych vozicich Agados se mi zdaji neznicitelne. Znacka Vezeko (soused ve Vel. Mez.) by mela vyrabet dost podobne produkty, puvodne to byla jedna firma.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

13. 10. 2020, 12:40

jenicek píše: 13. 10. 2020, 11:49 1. čím to budeš tahat?
2. máš ŘP B+E ?
3. budeš jezdit jen po zpevněnejch cestách a manipulovat s vozíkem jenom autem a né ručně?
4. kolikrát do roka povezeš něco těžšího než 1t?
Tahat to budu :
Citroen Berlingo // na kouli 1300 bržď //
Citroen Space Tourer // myslím 1850 ? //
čtyřkolka // je otipovaná jako pracovní na kouli 1200//

BE mám i sk T

Hlavně s tím počítám na dřevo. Proto ta tuplovaná náprava - občas je tam měkko. V lese / na louce s tím nehnu. Před garáží je velkej plac gletovanýho betonu.

Jak se to využije na silnici fakt nevím. Stroje už nevyrábím a nic ani kupovat nehodlám. Někdy možná.
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

13. 10. 2020, 12:43

Dawe píše: 13. 10. 2020, 12:09 Milan199> K tomu preferovanemu vyrobci. Tahal jsem par let motorky na 750kg Agadosu Kangaro a kolikrat i hodne rychle a na hranici nosnosti :oops: Ten vozik fungue bez jedine chyby doted (ma uz 15 let) a vypada skoro jak novy. Knott napravy na techto malych vozicich Agados se mi zdaji neznicitelne. Znacka Vezeko (soused ve Vel. Mez.) by mela vyrabet dost podobne produkty, puvodne to byla jedna firma.
No právě že mám vozík nebržděný 750 kg s jednoduchou ojí a s prázdným je to očistec. Někdy se to rozeskáče...

díky za tipy
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

13. 10. 2020, 1:04

Prazdny se bohuzel nekdy rozeskace asi kazdy "maly" vozik. Jestli budes kupovat novy, tak u toho Agadosu se daji navolit a osadit volitelne tlumice (trochu to zlepsi to skakani, ale hlavne u nalozeneho) a nebo u nekterych modelu jeste stabilizacni klouby(proti rozkmitani) a nebo i zesilena naprava. Jak to maji ostatni vyrobci ale nevim.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 1525
Registrován: 17. 9. 2018, 9:35
Bydliště: Vedle Trautenberka

13. 10. 2020, 1:11

Napíšu svůj názor, přeber si to jak chceš.
Já mám jedno nápravu Trojan bržděnej 1300kg asi 12 let (kupoval jsem ho starší). Auto mám Octavku nebo Passata 4x4. K tomu autu je to akorát, ono není problém uvýzt, ale skoro všechny problémy jsou ubrzdit, byť je to bržděný, ale lehký auto je zadělávka na problém (mokro, led, sníh,mokrá louka,rozložení nákladu,časem třeba nesouměrný brzdy atd.). S tím se ale dá počítat a pokud máš najeto OK.
Když jsem se rozhodoval, jestli 1 nebo 2 osy, tak jsem si od známýho půjčil dvouosu a tady jsou poznatky:
1 - ruční manipulace defacto nemožná, pouze po zpevněným povrchu, takže pokud nejseš železnej Zekon a nechceš takto posilovat...
2 - hmotnost druhý nápravy Ti sebere hmotnost z maximálky
3 - vyšší cenu vyváží lepší stabilita za autem a menší poskakování když je prázdnej
Pokud to máš převážně na dřevo a budeš jezdit po louce, tak ta dvounáprava má o dost větší odpor a pokud je měkko, tak stejně nemůžeš naložit víc, k tomu ještě táhneš navíc hmotnost druhý nápravy, protože to těma autama neutáhneš a zahrabeš se. Za mokra a bahna přepřaháme za traktor.
Z výše uvedenejch důvodů jsem koupil jednonápravu a další vozejk bude zrovna tak.
Určitě bych dneska šel do vozejku s tlumičema na 130km/h (nebude skákat), samonosnejma kovovejma blatníkama (jako mám teď, něco spadne, škrtneš, ohneš, narovnáš), V-ojí a šasi ze silnostěnejch C-profilů (taky teď mam, upneš kurtu kdekoliv) a sklopným předním čelem a vyndávacíma bočnicema (mam, za 30 vteřin máš plato). Až teď budu předělávat podlahu, dám silnější překližku a místo 4ks upínacích ok 8ks a prošroubuju je do rámu, né jen do podlahy.
Grad
Příspěvky: 2073
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

13. 10. 2020, 4:26

Několik poznámek a zkušeností s výrobci-dodavateli.
Hledal jsem před několika lety někoho kdo by mne dodal vozík a chtěl bláhově několik drobných úprav jako např. oka navíc, sklopná čela, odendávací bočnice s přípravou konstrukci s plachtou, zesílený rám, konstrukci na 130 km atp.

Po návštěvě všech třech výrobců ve VelMezu (tehdá byli ještě tři) jsem byl přímo vytočený. Nemají zájem o zákazníky a ti je obtěžuji. Za sebe ještě protože si MOC vymýšlím.

Když jsem si on-line nakonfiguroval u jednoho z nich co bych požadoval (né vše bylo možné), tak cena byla mimo realitu a termín za cca 1/2 roku...
Za sebe rozhodně nedoporučuji nic z VelMez-u když pro nic jiného, tak proto, že nabízený standart je z "pokoveného papíru" a to co už by vozíkem býti mohlo, je cenově úplně mimo...

Za sebe naopak mohu doporučit vozíky Bobek.
Po zavolání jsem ihned obdržel konkrétní nabídku a za týden si jel pro vozík :shock:
Dokonce v něčem ještě lepší než jsem původně chtěl. Vzhledem k tomu co už vše vozík zažil tak i po letech jsem max. spokojen.
EDIT: to podstatné jsem opoměl, cena byla méně než 1/3 toho co jsem on-line nakonfiguroval u té namachrované "supr" značky z Mezu :wink: ...
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

13. 10. 2020, 5:23

Já kupoval vozík tady: http://www.azprivesy.cz/
a vůbec nelituji. Máš to i kousek od baráku. :)
r4cv
Příspěvky: 2681
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

13. 10. 2020, 5:40

ja mám vozík od agadosu, 1300kg napísaný na 1200kg. jedno-náprava s kolesami 195/55R10.

pre použitie do lesa a na drevo určite nie sú vhodné kolesá 10" - veľký valivý odpor a malý polomer - určite zapadneš.
záleží či chceš kolesá vedľa ložnej plochy (šírka a dobrá stabilita) alebo pod korbou (prístup z bokov, nakladanie VZV a pod.)
Možno by som bral kombináciu malé kolesá pre malú nakladaciu výšku po ceste a do terénu prehodiť za väčšie, kľudne mimo TP.
Uživatelský avatar
R - stick
Site Admin
Příspěvky: 826
Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
Kontaktovat uživatele:

14. 10. 2020, 9:18

Moje zkušenosti s vožením dřeva na vozíku: ( skoro 25 let provozu)

Mám jednonápravový, nebrzděný, kola Favorit (nevím přesně jaká velikost .....) vozím na tom řezivo - prkna listnaté těžké - kolem 0,7 - 0,9 m3 - váha nákladu kolem 750 kg, tahám to Partnerem (dříve Forman, nebo š 100, 120) S bržděním ani stabilitou problém nemám - ono to ale chce nejet jako hovado a předvídat.... S kmitáním a vibracemi ano na dálnici v některých úsecích se starým betonovým povrchem - tam musím jet max 60. Co se týče terénu - tam je to hodně o zkušenostech - projedu někdy i tam, kde neprojede nikdo jiný - ale je to o konkrétním vyhodnocení situace.

Pokud vozíš dřevo v uvedených hmotnosatech, tak počítej s tím, že po čase dojde k rozlámání konstrukce korby a rámu - ten musí být udělaný opravdu z masívního jeklu a u kol navíc zesílený - tam to praská nejvíc. Oj a nápravy drží dobře - nápravu se mi podařilo zlomit jen jednou a to přičítám únavě materiálu. Je třeba dát pozor na odpružení - nechám si tam dávat silenbloky na daleko vyšší zatížení. Samotnou hlavní oj jsem za životnost vozíku měnil třikrát - vždycky do mě zezadu něco narazilo (dodávka, kamion, autobus ....) ostatní věci podle životnosti - korba, výdřeva, dno, bočnice .... když nad tím tak uvažuji, tak z původního vozíku jsou už jen kola a náboje kol ....

jinak na objem na tom odtahám ročně zhruba 30 m3 ....
Uživatelský avatar
Axim
Příspěvky: 408
Registrován: 13. 10. 2020, 5:57
Bydliště: Mladá Boleslav

14. 10. 2020, 4:42

Ahoj
Taky jsem se před rokem rozhodoval jaký vozik koupit.
Jestli jednoosy nebo jednoosy . Zda brzdeny nebo nebrzdeny
Brzdeny jsem původně chtěl ale musí se jít dříve na první technickou prohlídku po 4 letech a každá další po 2 letech . Zatímco s nebrzdenym první technická po 6 letech a každá další po 4letech.Myslim ze u brzdenneho je i povinné náhradní kolo .A bývají problémy s lanovody a serizenim brzd a s lanovody.
Byl jsem se podívat u několika výrobců například v HK přívěsy v Hradci .
Zaujal me ten dvouosy na listovych pérech. Byla to katastrofa. I moje druhá drahá polovička , když to viděla v reálu, jak je podlaha v každém vozíku nějak hozená na dně a křivá a mezera dokola podlahy k rámu je i 2Cm . Tak jsem pánovi říkal jednotlivé závady.A on nato, že co by jste za tu cenu chtěl a pokračoval”To si těch par drobnosti dodeláte.”Dělají to Poláci a sem to vozí . Hrůza
Hned jsem jel pryč
Nakonec jsem si koupil tenhle vozik do 750kg.
Musím říci ze majitel pan Sacher byl ochotný a nic nebylo problém
Nechal jsem si tam jen dát za příplatek větší kola 15”, na pětišroubovem disku a Céčkové gumy co se dávají na dodávku , co mají vysokou nosnost .
Na techhle gumach je to pecka , do lesa do terénu . Vše mám řádně zapsané v techničaku.
Pan Sacher s tím neměl problém,říkal ze občas někdo ty 15”gumy chce pravě hlavně do toho lesa.
Vozik mám na 750kg nebrzdeny ale s nápravou na 1500kg .
Další věc je oj. Nechtěl jsem oj ve tvaru V
U tohohle vozíku je fakt masivní oj , je to masivní jelo a probíhá pod celou podlahou
Ta jednoduchá oj je fakt fantastická při couvaní, tak jak já mužů ten vozik stočit a někam nacouvat a nebo se otáčet , tak to s oji do V fakt nedáš!
Otvírací přední čelo jsem už také víckrát využil
Jen sem si měl dat víc OK do podlahy a hlavně i navařit více těch masivních OK přivařených z boku na rám hlavně těsně vedle blatniku
Mám vozik šířku 134cm a je to paráda dam tam krásné i europaletu !
Také krásné při této šíři vozíku vidím ve zpětných zrcatkach konce pneumatik vozíku a vidím jak se za autem vozik chová a drží stopu za autem . Užší vozik nebrat!
Také nebrat žádné plechové korby strašně to při jízdě rachoti
Teď bych se chtěl podělit i jednu špatnou zkušenost
Za jízdy se mi před pul rokem vozik samovolně odpojil a to na hrbolaté asfaltové cestě v kopci.
Nevím nějak se rozkmital. Ja to tedy kalil 80km v hodině
Na vozíku jsem měl prikurtovany k čelu paletovy vozik co jsem převážel
Vozik se odpojil jel 10 m po silnici po te nozičce z pasoviny navařené zespodu na oji.
Pak sjel vlevo do příkopu a zapichl se oji do příkopu
Jak se oj zapichla tak vozik s paletakem vyletěl do vzduchu
V těch 80km v hodině ho to vymrstilo a udělal ve vzduchu dvě salta!
A vozik dopadl do příkopu koly na vrch i stím prikurtovanym paletakem!
Zastavil jsem zajel pro známého . Společně jsme vozik otočili
Vozíku ani oji se nic nestalo! Ani se nepoškodily podlaha!Tomu bych nikdy nevěřil ! Jen par škrábanců a na Bocnici prohnutý ten reiling jeklik. Ten jsem srovnal
Zato paletovy vozik byl cely zkroucený a na odpis!
Je to neuvěřitelné
Chtel jsem reklamovat vozik , ale ono nebylo co ! On se vůbec neposkodil
Dostal jsem novou zehlicku a zatím tedy drží
Přidávám fotky z nehody
Ten paletak přikurtovany oranžovou krutou, ani není vidět jak je zabořený cely v zemi

Tak ja mám tenhle :
Přívěs RS - 04 PROFI PLUS
29 438 Kč (24 329 Kč bez DPH)
-18% dříve 35 900 Kč
dostupnost:
skladem
Typ: nebrzděný, jednonápravový
Ložná plocha (d x š x v): 248 x 134 x 39 + 10 cm reling
Vnější rozměry (d x š x v): 365 x 178 x 98 cm
Celková hmotnost: 1300 kg
Náprava: AL-KO
Kola: 13" (vedle rámu)
Hmotnost přívěsu: 240 kg
Povolená rychlost: 130 km / hod
POPIS PRODUKTU
VOLITELNÁ VÝBAVA
PLACHTY
UŽITEČNÉ
Základní provedení přívěsu:
masivní svařovaný rám z ocelových profilů je žárově pozinkován
na vnější straně rámu jsou navařena řetězová oka pro uchycení nákladu
součástí rámu je navařený 10 cm vysoký reling
vyztužená oj je vyrobena z jaklu a tvoří oporu pod celou podlahou přívěsu
přívěs je osazen značkovou nápravou AL-KO
plnohodnotná kola 13' s roztečí šroubů 5 x 112 mm umístěna vedle ložné plochy
výplň rámu je z kvalitní, voděodolné a protiskluzové překližky o síle 15 mm
všechny spoje jsou šroubované, vnitřní rohy vyplněny silikonem
spojovací zařízení - přívěsový kloub je na zatížení 1500 kg
sdružená koncová světla jsou umístěna v panelu pod rámem, kde jsou chráněna před mechanickým poškozením
zadní čelo sklopné s možností demontáže
Možnost výběru blatníků – PVC nebo pozinkovaný plech.
Malý zámek na uzamčení přívěsového kloubu v ceně.
Do TP lze zapsat celkovou hmotnost přívěsu v rozmezí 350-750 kg, podle tažného vozidla.

K přívěsu si můžete vybrat i různé doplňky navíc, včetně plachet.
Přílohy
44BDFE9F-6ED2-4E74-981D-03F56FDD41AD.jpeg
82A4238C-A42B-41D8-9A65-BF1DEC13B1AE.jpeg
E9FB0074-F75A-4A86-9CE4-25870BAD7ADA.jpeg
81F13575-71A7-4A26-A5F3-7BCFA21D6880.jpeg
6846C310-810A-4738-9E97-D5B92AFDDFFF.jpeg
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

14. 10. 2020, 5:08

Milan199 píše: 13. 10. 2020, 11:39 Ahoj všem,
potřebuji koupit nový přívěs za auto a čtyřkolku. Určitě bržděný a dvounápravový. S čím váhám je zda na kolech 13" // asi lepší průjezdnost // nebo 10" // nižší těžiště //. Zatím jsem jezdil pouze s vozíkem jednonápravovým na 13" kolech a nebržděným. Je v tom na silnici nějaký rozdíl ?
... Jeník to napsal naprosto přesně a mám za sebou uplně stejnou cestu. Jednoznačně jednonáprava 1.300kg, brzděný. Za ušetřené peníze si dej poctivá oka místo tech standard legraci, rezervu, plachtu, atd. Navíc 2 nápravy už jsou za poměrně draho, tedy pokud se nebavíme o Polských mrdk, Hornbachu, atd. .. Ohledně oprav jsem nechtěl alu provedení, to je totální papírovka, pokud neberu Germany vozejk za cenu dodávky. Hledal jsem CZ výrobce na našel INPRO Čáslav. Vozejk mi poslavili dle vlastní konfigurace a jsem maximálně spokojený. Dalším tématem co je na v TP skutečná realita jizdy. Tahat 2 nápravu za strojem mrvolou typu Berlingo je docela šílený. Vím o čem mluvim mám na něm nalítáno 200 tis. Nejčasteji táhám za Transitem a přesto ho s plnou náloží docela citím.
Milan199
Příspěvky: 2907
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

14. 10. 2020, 6:04

Ahoj, moc děkuji všem za podněty, postřehy a zkušenosti.

Byl jsem dost pevně přesvědčen o dvounápravě, což jste mi rozmluvili. Tím také padá představa 10" kol pod korbou.

Docela mě zaujala možnost 15" kol / když už jednonáprava /.

Možnost plošina / bočnice / plachta nabízí skoro každý.

Tutově chci bržděný // což je ostatně i v souladu s vašimi doporučeními //

Mám asi 20 let vozík s bočnicemi s naprofilovaného pozinku a souhlas, že to dělá brajgl. Ta překližka mi přišla dost těžká a docela se mi líbí ty bočnice z hliníkových extrudovaných profilů. Soused to má a přišlo mi to dost pevné.

Rezerva mi přijde jako dobrá věc // po trpkých zkušenostech // a na vozíku ji mám i s heverem a klíčem. Jenom to musím sundat vždy na technickou.

Nějak jsem byl přesvědčený že oj do V je stabilnější a lépe rozkládá síly.

Ten vozík co mám bylo klasické dodo. Když jsem do něj naložil 500 kg koksu // je na 750 kg // úplně jsem jej rozlámal. Výztuhy pod podlahou byly ohnuté U z jedničky pozinku a na každé straně trhací nýt. Navařil jsem tam nerezové jekly 60/30/3 a naštěstí tohle nikoho na technické nezajímá. Podlaha se rozpadla asi za dva roky atd atd ...

Proto otravuji, zkušenosti ze života jsou k nezaplacení.

Ještě jednou moc díky Milan
Odpovědět

Zpět na „Sobestacnost - alternativní životní styl“