Batéria

Alternativni zdroje energii, permakultura, ekologie atd..
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 3. 2023, 10:59

jen taková drobnost z praxe
kamion - klasická 40t souprava tahač - návěs, tj. cca 25t nákladu jede trasu Čr - Španělsko tam a zpátky za cca 5 dní, spotřeba tak 22-23 l/100km nafty.
v podstatě na písknutí
zkuste to poslat vlakem
spočítat spotřebu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

8. 3. 2023, 11:26

Odkud kam v daných zemích? Hlavně to Španělsko je dost velké..
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 3. 2023, 11:52

města - to je asi jedno
tam jde o těch cca 2000 km přes Pyreneje a cekovou efektivitu téhle dopravy
tahač kterej za těch 23 l /100 km jede má třeba v navigaci výškový profil trasy, automatickou převodovku, neustále to drží otáčky motoru v pásmu nejnižší něrné spotřeby, před vrcholem kopce to ubere a vrchol to přejede setrvačností a tak
umí to auta tak cca 5-10 let zpátky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
dracekvo
Příspěvky: 72
Registrován: 17. 3. 2015, 6:04

8. 3. 2023, 12:13

Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny.
Kamion vždy jede na omezovači těch 90, pokud to jde.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8912
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

8. 3. 2023, 12:15

testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..

praha-madrid-vlakem.jpg
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2572
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

8. 3. 2023, 12:19

dracekvo píše: 8. 3. 2023, 12:13 Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny
.....
Aha - to by vysvetlovalo to predjizdeni kamionu do kopce na D1 - vpredu jede ten chytrej uspornej ... :lol:
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
jean
Příspěvky: 619
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

8. 3. 2023, 12:49

Naše firma jednou zkusila poslat něco vlakem.
Nehledě na to, že stejně potřebuješ nějakou dopravu k tomu vlaku a pak znovu od vlaku. Nakládáš a vykládáš dvojnásobně. To jsou vše náklady.
Nicméně zkusilo se to. Po týdnu stál náš náklad na 30 km vzdáleném depu. Nikdy více.
Dracekvo, podobné skúsenosti má asi každý, čo o železnici neteoretizuje, ale reálne s nimi skúsil niečo vyjednať :lol: Štát v štáte.

Testone, ak by sa uvažovalo o funkčnom vlaku, tak náklady na palivo budú vždy jasne na strane vlaku. Nie je nič efektívnejšie, ako vlak
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 3. 2023, 2:05

Thomeeque píše: 8. 3. 2023, 12:15 testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..
.....+- 2000 km z CZ do ESP mimo jiné přes Pyreneje.....
bylo to míněno takhle
Naposledy upravil(a) testone dne 8. 3. 2023, 3:06, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2023, 2:46

Na tohle je jednoduchá odpověď - v Teplicích je jedna firma, která vyrábí železniční dvojkolí pro zákazníka z Francie. To první je původně železniční opravna, to druhé výrobce vagónů, takže oba mají "z definice" vlečku až do výrobní haly. Ta dvojkolí tam vozí kamiónem :-) Tipuju, že vědí proč :-)
Aleš Procháska
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7205
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

8. 3. 2023, 2:59

ono o situaci na železnici mnohé vypovídá i to, že jaxi tady naložit vlak a jet s ním na druhej konec Evropy prostě nelze z mnoha papírových důvodů
každej stát si hrabe na svým písečku
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jean
Příspěvky: 619
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

8. 3. 2023, 5:11

Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak? :lol:
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 1004
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2023, 5:36

Škoda, že se takovej vlak nedá rozdělit na menší kousky.
Jak by se jim asi mohlo říkat ... ?
jean
Příspěvky: 619
Registrován: 10. 7. 2013, 11:48

8. 3. 2023, 5:51

Jakože 100 tonová lokomotíva bude ťahať jeden vagon? To bude ekonomika jak z ruska :lol:
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 1004
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2023, 6:06

Tak k nejbližímu nádraží by to dotlačili něčím menším, třeba lokotraktorem.

Jenže to by se provoz na železnici musel trochu víc podobat něčemu, co nezamrzlo v 19. století.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2023, 6:12

jean píše: 8. 3. 2023, 5:11 Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak? :lol:
No, tak nějak to bude :-) Ono to hlavně popírá tvrzení salónních "ekologů", že přece už od jednoho vagónu je vlak mnohem výhodnější než náklaďák. Tohle je důkaz, že není. Odpadá tam námitka o dvojím překládání, přesto je v tom něco, co to takhle znevýhodňuje.
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „Sobestacnost - alternativní životní styl“