Tos s-28 žebrák

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
ssmak3050
Příspěvky: 773
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

18. 2. 2022, 5:53

habitat3 píše: 18. 2. 2022, 9:26 Skvělá práce. Jaké délky pravítek jsou použity?

Díky
650 -delka K300-klasicke..1000
470 -sirka K500-nizke.....1800
DRO displey..YH800-3...2800 (stalo o 150 vic nez 2 ose)

pravitka funguji jen se stejnou znackou na starsi zobrazovaci jednotku nejdou..
habitat3
Příspěvky: 382
Registrován: 14. 5. 2013, 9:28

18. 2. 2022, 7:40

Děkuji. Koupím to případně od jenoho prodejce jako set :).
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

23. 2. 2022, 2:37

Snažil by se někdo z Vás opravovat S-28 který prodělal požár. Naštěstí se nejedná o mne. Níže pár fotek od majitele, který si myslí, že zase bude OK.
S28-požár1.jpg
S28-požár2.jpg
S28-požár3.jpg
S28-požár4.jpg
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4881
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

23. 2. 2022, 3:34

... dotyčný ušetří za pískování, plochy doladí flexou a za pár týdnů bude krasavec v novém laku na Bazoši. Ted má díky hasičum i kalené lože :-)
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

23. 2. 2022, 4:25

Podle toho jak vypadají izolace na drátech, vinutí motoru a jeho provázání (pořád bílé), tak nebyl vystaven tak vysoké teplotě. Dokonce vypadá nezapopeleně. Pokud někde hoří plasty, barvy a ředidla, ten kouř je takhle barevný, v kombinaci s hasidly docela agresivní. Znám to z vlastní zkušenosti, kdy věci vystavené tak 50°C vypadaly jako ten soustruh, ačkoliv pod tím příšerným a nepředstavitelně smradlavým nánosem byly úplně v pohodě (pár dní, než se do povrchu zažrala hluboká důlková koroze). Jestli s tím chce něco dělat, tak wapka, strašná spousta vody, nakonec pár kýblů horké vody se sodou na praní, oblít a ostříkat všude možně (rozumněj úplně všude, ne jen kde je to snadno možné). Co nejdřív (jakože hned, v řádu prvních dní) rozebrat na součástky a všechny prohnat zásaditým odstraňovačem nátěrů a zbavit to úplně všeho, včetně původního olejového tmelu (bude nejspíš nasáklý zplodinami a tedy korozivní), rozhodně ve všech místech, kde je jen podezření na trhlinku nebo jiné narušení.
Pokud je správný předpoklad o nevysoké teplotě, jen strašné zakouřenosti, tak by z toho mohla být moc pěkná generálka.
Jestli je plán okartáčovat-odrezit naftou-naštětkovat, tak mu pod tou barvou zrezne do děravosti ementálu. Může ho poslat do hutí rovnou.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

23. 2. 2022, 4:53

FrantaB píše: 23. 2. 2022, 4:25 Podle toho jak vypadají izolace na drátech, vinutí motoru a jeho provázání (pořád bílé), tak nebyl vystaven tak vysoké teplotě. Dokonce vypadá nezapopeleně. Pokud někde hoří plasty, barvy a ředidla, ten kouř je takhle barevný, v kombinaci s hasidly docela agresivní. Znám to z vlastní zkušenosti, kdy věci vystavené tak 50°C vypadaly jako ten soustruh, ačkoliv pod tím příšerným a nepředstavitelně smradlavým nánosem byly úplně v pohodě (pár dní, než se do povrchu zažrala hluboká důlková koroze). Jestli s tím chce něco dělat, tak wapka, strašná spousta vody, nakonec pár kýblů horké vody se sodou na praní, oblít a ostříkat všude možně (rozumněj úplně všude, ne jen kde je to snadno možné). Co nejdřív (jakože hned, v řádu prvních dní) rozebrat na součástky a všechny prohnat zásaditým odstraňovačem nátěrů a zbavit to úplně všeho, včetně původního olejového tmelu (bude nejspíš nasáklý zplodinami a tedy korozivní), rozhodně ve všech místech, kde je jen podezření na trhlinku nebo jiné narušení.
Pokud je správný předpoklad o nevysoké teplotě, jen strašné zakouřenosti, tak by z toho mohla být moc pěkná generálka.
Jestli je plán okartáčovat-odrezit naftou-naštětkovat, tak mu pod tou barvou zrezne do děravosti ementálu. Může ho poslat do hutí rovnou.
No tak já si nejsem moc jistý tím, že to nebylo vystaveno vysoké teplotě, protože majitel po mém dotazu mě potvrdil, že jsou roztavené ty hliníkové krytky pod kterými jsou stírátka na loži, takže bych s nadsázkou taky prohlásil, že má teď kalené lože jak už zde psal Elbarto.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

23. 2. 2022, 5:07

:shock: To mohlo způsobit buď vystavení vysoké teplotě (v tomhle případě 500°+, netuším, co je to za slitinu) a pak je kalený a zkroucený. Nebo krátký zášleh intenzivního plamene-protože teplo dobře vedoucí hliníkové krytky to teplo "požraly" a nepředaly, takže se roztekly, kdežto lože, saně a suporty to díky hmotě a tepelné kapacitě roznesly a ohřály se daleko méně. Pak je kalený jen lokálně a povrchově (nebo možná vůbec) a vyloženě zkroucený být nemusí.
Očistit dráhy, přiložit pravítko a jestli půjde strčit měrku 0,05 i jinde než kde jsou saně u univerzály, tak neztrácet čas. Myslím že má úplně jiné starosti, takže ta kompletní rozborka a očista na kov, kde by mohlo následovat žíhání na uklidnění a následně kompletní přebroušení se konat nebude.
Škoda stroje...
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

23. 2. 2022, 5:47

já bych to zas tak černě neviděl
produkční mašina z toho stejně nikdy nebude
na kutění a "kovozemědělské" práce typu osadit hřídelku ........ bude ta mašina stačit pořád a dobře
tahají se tu ze šrotu transmisáky a rozplývá se tu kde kdo jaká to bude paráda
ano, bude to stát nějakou práci
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

23. 2. 2022, 6:07

Pokud se roztavily držáky stírátek, tak nechci vidět všchny ty bronzové pouzdra a ložiska.
FrantaB
Příspěvky: 105
Registrován: 21. 12. 2018, 3:16
Bydliště: Praha

23. 2. 2022, 8:45

Ložiska můžou být úplně v pohodě-podívej se na gumu na kabelech a průchodkách. Ožmolená, ale na místě. Lak na izolaci vinutí motoru je beze změny, vyvázání vinutí taky (pokud je stator na poslední fotce z rozebraného motoru toho stroje).
Stírátka jsou malý, nechráněný kus materiálu, který skvěle přijímá a vede teplo, solidně izolovaný od litiny filcem, olejem a někdy i fíbrovým nebo podobným těsněním/podložkou, jaké jsem u pár lidí viděl, aby mezi krytem stírátek a saněmi netáhl olej ze stírátek. Takže nějaký zášleh na pár desítek vteřin udělá divy-navíc na fotce je vidět, že se neroztavily, ale "jen" zbortily. To je docela podstatný rozdíl. Sklíčko na hodinkách (které není skleněné, ale plast, pokud se nepletu), tak je na místě, jen zvlněné a zborcené (a mléčné). Takže bych tipoval spíš ten zášleh, než natopení tuny železa na teplotu tání hliníku.
Ten ostatně hrozně měkne už kolem 400°C a jestli přes ohřátá stírátka někdo z nevelké vzdálenosti švihnul proudem z vysokotlaku, tak je spíš zajímavé, že vůbec zůstaly na místě...
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

23. 2. 2022, 9:44

Já bych asi neměl chuť se tím zabývat, ale jak píše testone záleží ke komu se to dostane. Jeden můj kamarád má víc jak 10 let naprosto zdevastovanou SV18R, jako jediné měřidlo k ní používá takovou tu plastovou žlutou posuvku a tváří se spokojeně.
Prostě a jednoduše já bych to třeba nechtěl a on by si polepšil :)
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

24. 2. 2022, 5:21

Tak bude to lepsie ako 130kg cinan to si priznajme, a bez toho aby to niekto zmeral a videl na vlastne oci... Sooda reci okolo toho.
Navyse predpikladam ze to mal za cenu srotu.
ivhe
Příspěvky: 2
Registrován: 2. 2. 2021, 8:48

16. 7. 2022, 8:30

Pánové, prosím,kdo jste sundával motor z S28. Čeká tam nějaká zrada, nebo jen povolím matky a půjde ven? Dík za radu.
GopniG
Příspěvky: 16
Registrován: 13. 12. 2021, 12:01

18. 7. 2022, 12:16

Pozdravy. Řekněte mi, jak vypadá originální převod z = 100 pro metriku? Na mém stroji je vysazen na rukávu dlouhém 30mm. Bez tohoto pouzdra bude sedět příliš hluboko a ozubená kola se rozptýlí. Pro naladění kytary na modulární závit je potřeba na tuto osu dát h = 80, žádná taková průchodka na ní není.
Může někdo vyfotit originální převody této nápravy? Nebo by tam mělo být vymezovací pouzdro oddělené od ozubených kol?
A pro něj takový dlouhý klíč na této hřídeli, pokud jsou ozubená kola široká 12mm nebo jsou bloková kola na bronzovém pouzdru - a tam ten klíč není vůbec potřeba.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Naposledy upravil(a) GopniG dne 18. 7. 2022, 5:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1546
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

18. 7. 2022, 12:59

Kola S28 metrika.jpg
Kolo "b" (80z)a kolo "c" (80z) jsou nasazena na duté spojovací hřídeli, která protáčí na hřídeli na lyře.
Hřídel výměnných kol-1.jpg
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“