Sieg C3 výměna ložisek

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
oscar
Příspěvky: 1190
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

5. 2. 2019, 6:08

tak vzdalenost tech os je misto 46 mm zmerena mikrometrem 46,15mm.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

5. 2. 2019, 6:21

Můžeš to změřit ve dvou místech?
Abys ověřil, že úchylka je rovnoměrná
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
oscar
Příspěvky: 1190
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

5. 2. 2019, 6:47

ano, ta odchylka osove vzdalenosti mi chodi od +0.15 do +0.20, ale to muze byt nepresnosti mereni

zadni vnejsi prumer vretena chodi do stovky (mereno 0,001 hodinkama).
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

5. 2. 2019, 7:30

Mě zaujala Tvoje poznámka, že to při zatížení vřetene relativně ztichne. To by mohlo značit, že nemáš dobře stažená ložiska. Vymezovací pouzdra jsou větší a ložiska nelze správně stáhnout. Jinak výměna náhonu přes nový řemínek na hluk nebude mít vliv, jaký očekáváš.
atlan
Příspěvky: 3342
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

5. 2. 2019, 8:21

Jasne ze to stichne, teraz maji kolesa medzi sebou volu a hrkaku, ked zatazi vreteno vola sa vymedzi a neklepe.

Medzi zubami je proste medzera tak to trieska.

Zo. Stiahnutim lozisk to nema nic spolocne.
oscar
Příspěvky: 1190
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

5. 2. 2019, 8:28

atlan píše: 5. 2. 2019, 8:21 Jasne ze to stichne, teraz maji kolesa medzi sebou volu a hrkaku, ked zatazi vreteno vola sa vymedzi a neklepe.

Medzi zubami je proste medzera tak to trieska.

Zo. Stiahnutim lozisk to nema nic spolocne.
take to tak vidim. je o 0.2mm vetsi osova vzdalenost neresitelny problem? s tim nic neudelam....
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

6. 2. 2019, 8:01

Pokud si myslíte, že to vyřeší posunutí osy o 0,2mm, tak to přece není neřešitelný problém. Vylisovat ložiska náhonové hřídele. Vytočit patřičně větší otvor, posunutý o ty 2 desetiny. Vytočit pouzdra, nalisovat a pokračovat ložiskama atd. Chce to jen frézku a vyvrtávací hlavu a trochu času a nebo se vrátit k plastovým kolům.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

6. 2. 2019, 8:30

Bez toho, aby se změřily i kola přes zuby (alespoň) to nemá cenu dělat. Pokud se jedná o nekorigované ozubení tak alespoň dobrou šuplerou když není talířový mikrometr. Tu šupleru si zkusit na Johansonkách na potřebný přítlak a přesnost. Míru lze najít v tabulkách podle modulu a počtu zubů.
atlan
Příspěvky: 3342
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

6. 2. 2019, 8:53

To by som radsej vrtol 2 diery do pasoviny naklepol koliky a nastrcil kolesa a skusil zatocit pripadne pozrel volu medzi zubami. Experimetalne dojde k nejakemu vysledku. Ci sa oplati menit osovu vzdialenost.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

6. 2. 2019, 8:24

No pokud chce aby mu to méně hlučelo bude muset tu vzdálenost zmenšit!!
Oskarova nová ozubená kola mají jemnější modul než originální a tím je problém v nepřesné vzdálenosti os daný - jsou dělaná pro 46 mm.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

6. 2. 2019, 8:33

Miltech píše: 5. 2. 2019, 7:30 Mě zaujala Tvoje poznámka, že to při zatížení vřetene relativně ztichne. To by mohlo značit, že nemáš dobře stažená ložiska. Vymezovací pouzdra jsou větší a ložiska nelze správně stáhnout. Jinak výměna náhonu přes nový řemínek na hluk nebude mít vliv, jaký očekáváš.
Nevím, problém je v tom, že ty kuželíková nebo kosoúhlá musíš vymezit přesně - s minimální vůlí - máš ale pravdu, že pokud by vložky nedovolily stáhnout správně ložiska - tak by tomohlo také způsobovat hluk.
Já jsem narazil na podobný problém při osazování ložisek s kosoúhlým stykem a osvědčilo se mi nechat podložky z plastu protože umožní stažení díky své pružné deformaci.
Vřeteno jsem při té příležitosti rozebíral 3x ;-)
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

6. 2. 2019, 9:39

Zdenek Valter píše: 6. 2. 2019, 8:24 No pokud chce aby mu to méně hlučelo bude muset tu vzdálenost zmenšit!!
Oskarova nová ozubená kola mají jemnější modul než originální a tím je problém v nepřesné vzdálenosti os daný - jsou dělaná pro 46 mm.
Anebo si nechat udělat nově korigovaná kola pro svoji rozteč.
oscar
Příspěvky: 1190
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

6. 2. 2019, 9:44

Zkusim tam dát ložisko s menším D (24mm) Na něj vytočím redukci na původní D (28mm) s vyosenim těch dvou desetin. To by šlo?
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 5189
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

7. 2. 2019, 12:55

To by seTi mohlo protáčet musel bys jí fixovat.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

5. 6. 2019, 8:55

Ja som všetky problémy vyriešil výmenou motora za bezkomutátorový zo SC3 a priamym pohonom vretena.
DSC08022.JPG
Motor som mal kúpený už od roku 2016 ale nebol čas ho namontovať. Až keď sa ulomil zub na prevodoch som to musel urobiť. Je s tým plno práce, cena dielov nebola najnižšia ale výsledok stojí za to (aj keď to ešte nie je dokončené). Ten motor sa nedá zastaviť a pohon ide ticho, trošku hluku je až nad 2000ot./min. Je na tom radosť robiť :)
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“