Sieg C3 výměna ložisek
Hezkého dne vinšuji,
potřebuji vyměnit na tomto soustruhu ložiska ve vřeteníku a narazil jsem na věc která mi není přiliš jasná.
Ložiska 30206 - širší o 1.25mm než původní.
To že je potřeba tuto distanční trubku zkrátit o 2x1,25mm mi je jasné
- stačí ji udělat ze silonu nebo radši dural jako jsem tu viděl?
Co nechápu - proč zužovat tuto podložku? A proč vyrábět následující podložku novou? Teď když koukam na to ložisko před sebou tak to možna chápu - ten vniřní kroužek ložiska je asi víc do strany než u původního ložiska.
Tj 2x1.25mm + neco?
Je to tak?
Díky za odpovědi
Nerad bych to rozebral a zjistil že potřebuji výše uvedené vyrobit a nemám na čem
potřebuji vyměnit na tomto soustruhu ložiska ve vřeteníku a narazil jsem na věc která mi není přiliš jasná.
Ložiska 30206 - širší o 1.25mm než původní.
To že je potřeba tuto distanční trubku zkrátit o 2x1,25mm mi je jasné
- stačí ji udělat ze silonu nebo radši dural jako jsem tu viděl?
Co nechápu - proč zužovat tuto podložku? A proč vyrábět následující podložku novou? Teď když koukam na to ložisko před sebou tak to možna chápu - ten vniřní kroužek ložiska je asi víc do strany než u původního ložiska.
Tj 2x1.25mm + neco?
Je to tak?
Díky za odpovědi
Nerad bych to rozebral a zjistil že potřebuji výše uvedené vyrobit a nemám na čem
Pokud jsi se rozhodl pro kuželíková ložiska, tak laicky řečeno, neumístíš je tak blízko k sobě, jako byla ložiska kuličková. Tím se víc vysune černé distanční poudro a kolečka na kulise pod ním nebudou zabírat v celé šířce. Proto je potřeba černé pouzdro zkrátit, případně vyrobit z duralu nové(kratší). Pokud máš klon se snímačem otáček, tak bude důležité i vnitřní vymezení, jinak Ti ozubený kroužek poškodí optickou závoru. Vymezení je možné pružnými podložkami, podle průměru vřetene. Předpokládám, že máš nachystané i kovové dvojkolo a to i na přesuvník! Ložiska je možné zvolit i s kosoůhlým stykem a pak by Ti seděl i rozměr v porovnání s původními ložisky.
tak jsem to nejak pochopil, nahradni pouzdro uz jsem udelal - o 2x.1.25mm kratsiMiltech píše:Pokud jsi se rozhodl pro kuželíková ložiska, tak laicky řečeno, neumístíš je tak blízko k sobě, jako byla ložiska kuličková. Tím se víc vysune černé distanční poudro a kolečka na kulise pod ním nebudou zabírat v celé šířce. Proto je potřeba černé pouzdro zkrátit, případně vyrobit z duralu nové(kratší).
No, mne nebylo jasne co sachuji s temi podlozkami - hlavne jejich velikosti.Miltech píše:Pokud máš klon se snímačem otáček, tak bude důležité i vnitřní vymezení, jinak Ti ozubený kroužek poškodí optickou závoru. Vymezení je možné pružnými podložkami, podle průměru vřetene.
Udelam to jinak - frknu k loziskum dve 1.25mm duralove podlozky
a proc tam dava tyto tesneni?In order to compensate for the differences two washers were made from 38 mm round stock. This was bored out to 30 mm (the spindle shaft diameter) and then parted off to make two 1.25 mm thick washers.
tomu nerozumim... to nove lozisko je vnejskem naopak o 2mm uzsiFor the spindle tapered roller bearings have made seals from automotive jointing material. Seals were made after calculating dimensions of the bearing housings on the headstock and bearing dimensions. The jointing material used is 0.7mm thick, and each seal was made in three parts in order to make clearance for the bearing. As new bearings are 1.25mm thicker than the original ball bearings, two 0.7mm parts of each seal are actually spacers.
Mam.Miltech píše: Předpokládám, že máš nachystané i kovové dvojkolo a to i na přesuvník!
Obnovim toto tema a zeptam se:
Po vymene lozisek a prevodovych kol za kovova ve vreteni me trapi neskutecny hluk.
Loziska to nedelaji, pohon to nedela, je to problem prevodovych kol.
Kola jsou ceske vyroby, IMHO kvalitni.
Maji se ty prevody nejak zabihat? Nebo to ztichne samo?
Nebo to premazat nejakou tichou vazelinou?
Takhle je to v byte nepouzitelne
Diky za nazor
Po vymene lozisek a prevodovych kol za kovova ve vreteni me trapi neskutecny hluk.
Loziska to nedelaji, pohon to nedela, je to problem prevodovych kol.
Kola jsou ceske vyroby, IMHO kvalitni.
Maji se ty prevody nejak zabihat? Nebo to ztichne samo?
Nebo to premazat nejakou tichou vazelinou?
Takhle je to v byte nepouzitelne
Diky za nazor
Už je to několik roků, co jsem to měl rozdělané. Ložiska i kola jsem přimazával vazelínou, ale zároveň jsem nad kola umístil mazničky. Po očištění soustruhu po větší práci, přimazávám kluzné plochy a také mazničky nad koly. Že by to nějak výrazně hlučelo, to bych neřekl. Pokud Ti to ale běhá na sucho, tak to samozřejmě musí dělat kravál.
Tak opet rozebrano, vycisteno, slozeno, premazano mazivem s PTFE.
Na stole je ten vretenik pri pohonu akuckou tichej, po montazi na loze se to asi nese a dela to nesnesitelnej hluk.
Jaka ma byt vule mezi temi zuby? Nejaka tam je, papir projde urcite.
Pri zatizeni vretene to relativne ztichne, bez zatizeni to klape. Na pomaly prevod vic nez na rychly.
Ja uz to nechci rozebirat a vracet tam ta plastova kola
Na stole je ten vretenik pri pohonu akuckou tichej, po montazi na loze se to asi nese a dela to nesnesitelnej hluk.
Jaka ma byt vule mezi temi zuby? Nejaka tam je, papir projde urcite.
Pri zatizeni vretene to relativne ztichne, bez zatizeni to klape. Na pomaly prevod vic nez na rychly.
Ja uz to nechci rozebirat a vracet tam ta plastova kola
Musis pouzit silikon, moderny material.
https://www.farlesk.sk/produkt/chranice-sluchu-5-parov/
https://www.farlesk.sk/produkt/chranice-sluchu-5-parov/
o mne nejde, ale sousedi by se brzo uzvonili
mam novou stopu, pokud tu predlohu pohanim aku vrtackou, je to bezhlucne,
pokud motorem pres remen a ozubena plastova kola, hluci prevody vevnitr.
ozubene kolo ma sva nejlepsi leta evidentne za sebou, na obvodu chodi minimalne o 0.5mm.
remen smajda.
ale to kolo na hrideli drzi pevne, vakl tam neni.
muze byt duvodem hluku prevodu venitr nestejnomernost otacek pohanene hridele?
mam novou stopu, pokud tu predlohu pohanim aku vrtackou, je to bezhlucne,
pokud motorem pres remen a ozubena plastova kola, hluci prevody vevnitr.
ozubene kolo ma sva nejlepsi leta evidentne za sebou, na obvodu chodi minimalne o 0.5mm.
remen smajda.
ale to kolo na hrideli drzi pevne, vakl tam neni.
muze byt duvodem hluku prevodu venitr nestejnomernost otacek pohanene hridele?
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5197
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
Změř osovou vzdálenost mezi vřeteníkem a pomocnou poháněnou osou.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Ja som mal ten isty problem na mojej prome,
Tiez som mal kvalitne ceske, kupil celu sadu kovových na sustruh rady 300
Kovove kolieska v porovnani s plastovymi hucali jak svina...
Dielnu som mal v garazi, musel som sustruzit s rozvahou, aby som hlukom neotazoval cely dom..
Tiez som mal kvalitne ceske, kupil celu sadu kovových na sustruh rady 300
Kovove kolieska v porovnani s plastovymi hucali jak svina...
Dielnu som mal v garazi, musel som sustruzit s rozvahou, aby som hlukom neotazoval cely dom..
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5197
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
A vyřešil si to?
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován