Fidelův soustruh VOLMAN

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

30. 9. 2014, 10:32

Pawelson píše:jak se ta tva frezka jmenuje?
Ahoj -Pawelson-, přikládám štítek z frézky
Frézka-štítek.jpg
, kdyby to někoho zajímalo nějak víc, tak jí nafotím s příslušenstvím,popíšu a založím vlákno kde jí představím.
Uživatelský avatar
Pawelson
Příspěvky: 276
Registrován: 29. 4. 2009, 9:10
Kontaktovat uživatele:

30. 9. 2014, 7:12

je to by se mi libilo, taky bych ji bral dom!
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

2. 10. 2014, 11:26

Pawelson píše:je to by se mi libilo, taky bych ji bral dom!
Nahlédni do -Konvenčních frézek-, dal jsem tam pár fotek...
meganissi
Příspěvky: 1
Registrován: 1. 2. 2016, 9:24

1. 2. 2016, 10:40

Zdravím všechny hrdé majitele a příznivce těchto krásných strojů.
Jsem nesmírně spokojeným majitelem jednoho kousku. Původní majitel si ho upravil na pohon od elektromotoru uloženého za skříní soustruhu.
Jako bonus jsem k němu získal i frézku v původním stavu. Zatím ji nepoužívám ale mám to v plánu.
Na tohle fórum jsem vlastně narazil náhodou, když jsem se kolegovi snažil ukázat co mám doma a Google našel Vaše fotky.
Díky nim jsem se alespoň dozvěděl o filcových "polštářcích" pod vřetenem. Dneska chci měnit axiální ložisko vřetene a tak zrovna zkontroluji v jakém stavu filc je a pokud bude ve stavu neuspokojivém, ihned ho vyměním. Mám ještě originál mazné "kuličky" s víčky nad ložisky vřetene a mažu M7 motorákem a zatím vše OK.
Myslím si, že šikmé ozubené kolo na vřetenu z Vašich fotek je naprosto stejné i na mém a tak si myslím, že je to původní a ne po opravě. Jak to budu mít odkrytý tak to vyfotím.
Omluvte prosím ten nepořádek kolem. Je to z doby stěhování miláčka do dílny.
Pěkný den všem.
Přílohy
P5040054.JPG
P5040013.JPG
P5040026.JPG
P5040024.JPG
P5040012.JPG
michko
Příspěvky: 2
Registrován: 1. 10. 2015, 9:57

29. 3. 2016, 5:26

jsem rovněž hrdým majtelem podobného soustruhu Volman. Původní pohon transmisí byl nahražen, mým předchůdcem, elektromotorem. Elektromotor pohání vřeteno soustruhu přes variátor TOS, z variátoru na "předlohový hřídel" a z něho dvěma klínovými řemeny na vřeteno soustruhu.Soustruh nemá rozběhovou spojku, rozběh a vypínání řeším spínáním a rozpínáním elektromotoru s doplněním "měkkého " rozběhu elektromotoru. Jako příslušenství je i lícní deska , ostatní co "šrot" a burzy daly. Jako ozubená kola metrická a whitworth. Soustruh se snažím modernizovat a vylepšovat. Má o jednu "nohu" více než na tvém obrázku, točná délka je 1500mm . Výrobní štítek se nedochoval ,původní majtel tvrdil r.v 1925 - 30 ? zdraví :michko
P1020415.JPG
P1020417.JPG
P1020418.JPG
mato1971
Příspěvky: 3
Registrován: 11. 9. 2016, 3:16

11. 9. 2016, 3:34

Mám rovnaký sústruh, vďaka ústretovej pani z nástupníckej firmy po firme Volman mám dokonca aj dobový prospekt (priložený v prílohe) a odhad roku výroby - 1944. Hádam prospekt poteší aj Vás.
Ten môj sústruh zatiaľ nie je zložený a nakoľko si svoj chvíľkový pobyt v kovošrote (kde som sa k nemu dostal) odniesol zničením hriadelí posuvov z nortonky - viete mi prosím poradiť ako vyzerajú oba medzikusy medzi nortonkou a hriadeľmi - či je tam nejaké ložisko čo sa opiera o skriňu nortonky a pod. = budem Vám vďačný za nákresy, fotky, ... Už som sa skúšal k tomuto dopátrať viackrát, no bezúspešne. Tiež ak by ste mi vedeli poslať fotky štítkov stroja s priloženým pravítkom aby som si vedel poriešiť nové.
Přílohy
Volman.pdf
(1.94 MiB) Staženo 859 x
michko
Příspěvky: 2
Registrován: 1. 10. 2015, 9:57

17. 2. 2017, 5:57

v mém příspěvku fidélův soustruh VOLMAN, z 29.3.2016 na prvním obrázku je vidět nortonka s oběma výstupy. Horní šroub (pro řezání závitů) je poháněn z N. skříně přes výsuvnou zubovou spojku, kterou se ručně zapíná a vypíná otáčení šroubu, dle potřeby. V případě řezání závitů zůstává sepnutá. Spodní hřídel - ( hladký s podélnou drážkou) umožnuje podélný a příčný posuv. Na obrázku, za zubovou spojkou je vidět ještě kroužek (objímku) posuvný po hřídeli s možností aretace šroubem (šroub není vidět ,je otočený vzad). Tento kroužek slouží jako stavitelný doraz při soustružení s posuvem. Vidlice umístěná na supportu do něj narazí a pohne vodícím hřídelem směrem k N.převodovce a tím vypne spojku, která je jištěna přes pružinu a příčný kolík v oválné díře, viz obr. Obrázek možno zvětšit. Oválná díra s kolíkem a posuvným kroužkem je vidět i na dobovém prospektu u modelu PN Není mi jasné o jaké šťítky ti jde ?
Velice mne potěšil přiložený dobový prospekt, dle kterého jsem určil , že můj VOLMAN je MODEL PN/5. Ta hodná paní neměla ten prospekt česky? Hloupá otázka což?http://www.c-n-c.cz/posting.php?mode=re ... 12840#http:/
mato1971
Příspěvky: 3
Registrován: 11. 9. 2016, 3:16

14. 5. 2017, 6:20

To bol jediný prospekt, ktorý v archíve našli.

Viete mi niekto prosím poradiť kde by sa dali zohnať mazničky podobné tým orignálnym "zaklapávacím"? Lebo aj krátky pobyt môjho sústruhu v kovošrote väčšinu z nich odpálil. Ďakujem vopred
Přílohy
Maznička.jpg
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

14. 5. 2017, 8:47

Ahoj, koukni tady: http://reno.indianmoto.cz/index.php?con ... rch=Hledat" onclick="window.open(this.href);return false;
mato1971
Příspěvky: 3
Registrován: 11. 9. 2016, 3:16

15. 5. 2017, 8:04

Super, ďakujem
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

21. 11. 2017, 9:54

Moderní doba si žádá rychlost a přesnost, tak jsem si udělal velkou radost malým soustruhem a posílil strojní park o SN 281, byl od nového v autodílnách Českých pošt, pak ho měl soukromý automechanik a teď stojí u mě vedle Volmana
SN 281 -A-.jpg
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

21. 11. 2017, 10:00

:shock: To už jsou vánoce? Letos zase o kus dřív...:D (To je ale fešák!)
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3574
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

21. 11. 2017, 10:10

fidel47 píše:Moderní doba si žádá rychlost a přesnost, tak jsem si udělal velkou radost malým soustruhem a posílil strojní park o SN 281, byl od nového v autodílnách Českých pošt, pak ho měl soukromý automechanik a teď stojí u mě vedle Volmana
soustruh pěknej, ale tu fotku předtiší s holým plocháčem na brusce v tomto průměru snad ani neukazuj :D
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

21. 11. 2017, 10:21

tumlik píše:
fidel47 píše:Moderní doba si žádá rychlost a přesnost, tak jsem si udělal velkou radost malým soustruhem a posílil strojní park o SN 281, byl od nového v autodílnách Českých pošt, pak ho měl soukromý automechanik a teď stojí u mě vedle Volmana
soustruh pěknej, ale tu fotku předtiší s holým plocháčem na brusce v tomto průměru snad ani neukazuj :D
Tak to byla poslední kapka! Příští týden udělám kryt kotouče, nahlásim si to jako závazek!
Uživatelský avatar
Pawelson
Příspěvky: 276
Registrován: 29. 4. 2009, 9:10
Kontaktovat uživatele:

11. 4. 2018, 4:44

Jaký olej pro mazání vřetena u toho transmisního Volman? OL j46?
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“