soustruh SN 320
V pripade ze by mal niekto zaujem robil som preklad navodu povodne som ho chcel hodit zadara sem ale sudruhovia z Olomouca ma skasli za dve ozubene kolieska 450 euro tak si musim zarobit aspon nieco. Tu je odkaz na bazos.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1330633 ... 320750.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1330633 ... 320750.php
Teda ten překlad hodnotím kladně. kdybys neměl co překládat,tak tu mám manuál k soustruhu EE400 ( německy)
O manuál zájem nemám,takovej soustruh mi do baráku nesmí,ale zajímají mě ty kolečka z Olomouce.. Co to bylo ? Zakázkový,nebo něco z jejich std produkce?
O manuál zájem nemám,takovej soustruh mi do baráku nesmí,ale zajímají mě ty kolečka z Olomouce.. Co to bylo ? Zakázkový,nebo něco z jejich std produkce?
Naposledy upravil(a) david.1 dne 13. 1. 2022, 7:30, celkem upraveno 1 x.
kolieska na frezu fa3u na pripojene vertikalnej hlavy neviem ci zasoba alebo to vyrobili lebo nakresy k tomu su niekto to tu kupoval asi tak 1 -2 roky dozadu za tusim 4500 czk ale mozno to boli este stare ulozenky a mne to uz vyrobili asi lebo ja som za to dal 3x tolko
To jako ty dvě kolečka se šikmejma zubama,modul tuším 3???axim7 píše: ↑13. 1. 2022, 5:00
kolieska na frezu fa3u na pripojene vertikalnej hlavy neviem ci zasoba alebo to vyrobili lebo nakresy k tomu su niekto to tu kupoval asi tak 1 -2 roky dozadu za tusim 4500 czk ale mozno to boli este stare ulozenky a mne to uz vyrobili asi lebo ja som za to dal 3x tolko
To jsou teda priveľa predražené.. Jsi měl napsat, já tu to menší mám starší. (Vřetenové ne). Doufám,že ozubení je aspoň obroušené?
Taky jsem s tím měl problémy:Jimmy píše: ↑7. 11. 2020, 11:54 Spodek suportu podložit, napravo na konci tyčí jak jsou ta vodítka tak rozdělat zprava krytky a pak povolit ty KM matice a případně celou tu kostku sundat (je skolíkovaná). Vlevo vedle nortonky je to přeci vidět. Musíš rozdělat tu spojku šroubu a dole vyklepnout kolík spojující vývod z nortonky a tyč. Takhle nějak si to pamatuju. Tyče potom normálně vytáhneš do boku.
Trapézový šroub se připojuje pouze přitlačením půlmatky, nic jinýho tam ani být nemůže.
1) kolíčky spojující vývody z nortonky na tyč posuvu a trapézový šroub jsou kuželové což mě zprvu nenapadlo. Tyč strojního posuvu jde potom snadno vytáhnout.
2) trapézový šroub však tak lehce nevytáhneš. Je na něm totiž lehce nalisované kuželové ložisko uložené v té kostce. Kostka je kromě šroubů k tělu soustruhu i skolíkovaná jak napsal Jimmy a vytlouct ty kolíky byl porod. Bez sundání kostky trapézový šroub nevytáhneš ze suportu. Navíc jsem se celou dobu operace bál aby mi suport nežuchnul a trapézový šroub se neohnul. Příště si raději půjčím od kámoše žirafu a suport pověsím na kurtu než ho pofiderně podpírat výdřevama.
Ano, co jsem vypozoroval tak je to vlastnost tohoto stroje. Olej ze suportové skříně při zapojení strojního posuvu kape na tu hřídel a jejím otáčením se roztéká po celé její délce takže je celá mastná a pak to z ní kape do vany na špony a do toho žlábku na zadní noze. Vše co tam odložím je mastné. Děje se to od té doby co jsem zprovoznil olejové čerpadlo suportu (pružinka byla v háji).Jan Pravda píše: ↑17. 4. 2020, 12:55 Z jineho soudku - konecne se mi povedlo izolovat misto odkud tece ze supportove skrine olej. Spis teda kape.
Je to na obrazku (omlouvam se vyhrabal jsem archivni fotku) oznaceno sipkou. Proteka to po malem mnozstvi okolo ten "krytky". Pokud si dobre vzpominam, kdyz jsem mel support rozebranej a cistil ho, ze tahle krytka mela v sobe takovou excentrickou drazku - asi zrejme jak se otaci nahon supportu, nabira olej a pumpuje ho nad drazku - muj tip.
Odsud to zteka po stene supportu az k pumpe (proto jsem si celou dobu myslel ze tece pumpa).
No a ted dotaz - je to normalni - nenasel jsem zpusob jak to pritahnout. Oleje je tam trochu vic (asi - nevim jak vypadal originalni olejoznak, protoze tam byvaly majitel napcal spunt od vina)
Olej dle navodu je Mobil Vactra No.2
Pozdravujem Vas. Vedel by ste mi navod v preklade na SN 320 predat? Dakujem za odpoved. S pozdravom Khandlaxim7 píše: ↑10. 1. 2022, 9:07 V pripade ze by mal niekto zaujem robil som preklad navodu povodne som ho chcel hodit zadara sem ale sudruhovia z Olomouca ma skasli za dve ozubene kolieska 450 euro tak si musim zarobit aspon nieco. Tu je odkaz na bazos.
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1330633 ... 320750.php
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Zdravim panove (a pripadne damy),
mate nekdo prosim vas na tomhle soustruhu zavitove hodinky? Potrebuju si jedny vyrobit pro sebe a nevim jak moc je to kopie TOSky S28...
Zajimalo by me:
Diky!
mate nekdo prosim vas na tomhle soustruhu zavitove hodinky? Potrebuju si jedny vyrobit pro sebe a nevim jak moc je to kopie TOSky S28...
Zajimalo by me:
- Fotka hodinek (budiku ze shora+-)
- Fotka toho kam se montuji, je tam nekolik der a netusim, tak nez budu koumat kam s nima
- Pocet zubu na hnacim kolecku + prumer idealne (ale to bude dano pocty zubu)
- Stranka z dokumentace kde jsou stoupani zavitu vs. znacky na hodinkach + vzorecky (v moji dokumentaci to bohuzel neni - da se spocitat, ale...)
Diky!
Tažný šroub i hřídel posuvů jsou v suportu kryté trubkou, olej by na ně tedy kapat neměl. Buď vám tam ty kryty tedy chybí, nebo máte v suportu moc oleje a ten pak vytéká okolo hřídele. Drážkový hřídel je v uložení skříně O kroužkem s odtokovým kanálkem. Pokud teče okolo ní máte asi špatné těsnění (O kroužek), nebo je ucpaný odtokový kanálek.
Odtokový kanálek
(////
Ano, co jsem vypozoroval tak je to vlastnost tohoto stroje. Olej ze suportové skříně při zapojení strojního posuvu kape na tu hřídel a jejím otáčením se roztéká po celé její délce takže je celá mastná a pak to z ní kape do vany na špony a do toho žlábku na zadní noze. Vše co tam odložím je mastné. Děje se to od té doby co jsem zprovoznil olejové čerpadlo suportu (pružinka byla v háji)
///)
Zatěsnění o kroužkem vůči skříni.Odtokový kanálek
(////
Ano, co jsem vypozoroval tak je to vlastnost tohoto stroje. Olej ze suportové skříně při zapojení strojního posuvu kape na tu hřídel a jejím otáčením se roztéká po celé její délce takže je celá mastná a pak to z ní kape do vany na špony a do toho žlábku na zadní noze. Vše co tam odložím je mastné. Děje se to od té doby co jsem zprovoznil olejové čerpadlo suportu (pružinka byla v háji)
///)
Protože SN320 je Rumunský vlastně klon TOSácké S28 tak bych tipoval, že tam v tom místě je pod víkem lamelový filtr oleje, alespoň já na své S28 ho tam mám, ale z toho fitru vede ven hřídelka jejímž otáčením se ten filtr čistí. Viz foto (není to tedy konkrétně u mého stroje).
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
-
- Příspěvky: 41
- Registrován: 17. 9. 2019, 9:30
Je tam matka, ta se odsroubuje a pod ni je ctvercova oska na klic, kterym se otoci a tim se cisti filtr. Urcit to ma byt zadelany, jak se to zapne lita olej vsude ...
Včera jsem to čistil, je to lamelový filtr oleje. Pootočením se stírátky vyčistí nečistoty z prostoru mezi lamelami. Myslím si, že účinnost bude spíš hrubší čištění, ty mezery mezi lamelami jsou moc velké. Vnitřní prostor filtru byl plný nečistot. Lepší by byl klasický papírový filtr jako je v autě.
Nevíte někdo jaký je postup při demontáži spojky, abych mohl vyměnit stavící packy spojkových lamel. Mám sundaný el. motor včetně soukolí olej, čerpadla a brzdy spojkového hřídele. Vadí tam ozubená kola z vedlejších dvou hřídelí.
Předpokládám, že je tedy nutné demontovat hřídele pák ovládající spojku a brzdu.
Demontovat horní a dolní hřídel s ozubenými koly, které překáží.
Vytáhnout hřídel s nasazenými spojkami..
???
Předpokládám, že je tedy nutné demontovat hřídele pák ovládající spojku a brzdu.
Demontovat horní a dolní hřídel s ozubenými koly, které překáží.
Vytáhnout hřídel s nasazenými spojkami..
???