Starý soustruh J.Volman

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

18. 8. 2014, 8:37

Tak po půl roce jsem se taky dočkal a koupil si tento soustruh . Nebyly k tomu výměnná kola na závity a malý suport. Jinak vše fungovalo po připojení na síť. Momentálně ho mám rozložený, zakonzervovaný olejem a jak bude čas,tak se do něj pustím. Celková délka 145cm a cena byla 10tis. za soustruh včetně věcí (nože atd.) na vozíku.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

18. 8. 2014, 8:39

Další
Přílohy
4.jpg
5.jpg
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

19. 8. 2014, 6:32

krasavec
:)
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

19. 8. 2014, 8:59

Ten je parádní, a za slušný peníze, řekl bych, že mám hodně podobnej, akorát delší provedení a jinou nortonku. Přemýšlím, proč vidím u koníka dvě páky,asi máš upínání koníka excentrem?
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

19. 8. 2014, 7:42

Díky chlapi. :)
Fidel47: mám tam koníka viz obr. Ta dlouhá páka je na posun pinoly koníka a k loži se koník utahuje tou velkou maticí. Jinak na ten tvůj pěkný soustruh jsem se díval ještě den předtím, než jsem jel pro ten svůj. :)
Přílohy
1.jpg
2.jpg
soustružník
Příspěvky: 788
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

20. 8. 2014, 9:01

Přeji hodně radosti z nového stroje. Myslím, že by si časem zasloužil silnější motor.
tom ltr
Příspěvky: 161
Registrován: 16. 12. 2011, 6:59
Bydliště: nymburk

21. 8. 2014, 1:31

Krásná mašina
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

21. 8. 2014, 8:37

Díky :) .
Motor časem tedy seženu. Mám doma kombinovaný dřevoobráběcí stroj UMDS 2A a tam je 1,5KW a 1410 ot/min.. Tak jsem si říkal, že bych stejný dal i do tohoto soustruhu.
Jinak teď přemýšlím, co je lepší udělat. Soustruh jsem rozložil do tzv. “ bloků “ (vřeteno, lože, apod. ne do šroubku ale tak, abych to sám sundal z vozíku). Jestli není lepší ho smontovat na místě, kde bude natrvalo a vyzkoušet ho. Přitom bych zjistil co bych na něm chtěl vylepšit apod. a na jaře ho dát do laku. Vzhledem k tomu, že se barva loupe tak je skoro nulová šance, že bych se na to na jaře vykašlal. Navíc nemám rád, když mi něco koroduje. Mám obavu, když to udělám opačně, tak si potom poškodím barvu.
edyss1
Příspěvky: 62
Registrován: 18. 8. 2014, 8:04

26. 8. 2014, 4:28

Tak soustruh je složený na místě, kde bude trvale. Spočítal jsem si zatím ot/min jaké tam mám k dispozici:
31, 58, 110, 222, 420, 796.
Jinak budu muset nejprve sehnat řemen. Ten co tam mám je celý popraskaný do hloubky. Dále musím popřemýšlet o vaně. Všude jsou mazničky, takže ten olej pak časem steče na zem. Tak by to šlo do vany spolu s nějakými třískami. Ta noha soustruhu byla celá od oleje vevnitř a v tom elektrika, takže takhle to nemůžu nechat. Dále bych chtěl nové stírátka, ale nevím zatím jaké.
Přílohy
Otáčky.jpg
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 8. 2014, 6:54

edyss1 píše:Jinak budu muset nejprve sehnat řemen. Ten co tam mám je celý popraskaný do hloubky.
Dále musím popřemýšlet o vaně. Všude jsou mazničky, takže ten olej pak časem steče na zem. Tak by to šlo do vany spolu s nějakými třískami. Ta noha soustruhu byla celá od oleje vevnitř a v tom elektrika, takže takhle to nemůžu nechat. Dále bych chtěl nové stírátka, ale nevím zatím jaké.
u koženého řemene je popraskání normální
nový ti udělají v Reko Jaroměř
olej si s elektrikou nevadí, pokud to neteče proudem někam do kontaktů tak to neřeš
velký transformátory jsou v oleji celý, je tam mj. pro zvýšení izolační pevnosti
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2509
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

26. 8. 2014, 7:45

testone píše:... olej si s elektrikou nevadí, pokud to neteče proudem někam do kontaktů tak to neřeš
velký transformátory jsou v oleji celý, je tam mj. pro zvýšení izolační pevnosti
Dovolím si nesouhlasit. Nedá se srovnávat transformátorový olej s tím co teče ze stroje. Když pominu to, že izolační vlastnosti to bude mít mizerné, veškerá kabeláž tím olejem bude trpět. Guma se bude rozpouštět a plast ztvrdne tak, že se při pohybu rozláme a dráty se přetrhnou nebo zkratují :(
fidel47
Příspěvky: 447
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

26. 8. 2014, 9:04

Já bych tu elektriku a olej nějak moc neřešil, když to tak postavili... Myslým, že kožený řemen by neměl být do hloubky popraskaný, dobře udržovaný řemen nepopraská ani na povrchu. Jaký řemen tam přijde? Já kupoval kožené řemeny ve firmě -Řemenárna-Nová Paka (posílají na dobírku). Díky za fotky koníka!
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

26. 8. 2014, 9:21

jova píše:
testone píše:... olej si s elektrikou nevadí, pokud to neteče proudem někam do kontaktů tak to neřeš
velký transformátory jsou v oleji celý, je tam mj. pro zvýšení izolační pevnosti
Dovolím si nesouhlasit. Nedá se srovnávat transformátorový olej s tím co teče ze stroje. Když pominu to, že izolační vlastnosti to bude mít mizerné, veškerá kabeláž tím olejem bude trpět. Guma se bude rozpouštět a plast ztvrdne tak, že se při pohybu rozláme a dráty se přetrhnou nebo zkratují :(
Olej je pěkná svině a to je fakt.
Například hydraulika dovede "sežrat" kabely za pár let, značení do roka. Motorový a nebo ložiskové jsou v tom poměrně lépe, viděl jsem taky hodně potečených vnitřností na frézkách a pak to repasoval. Kabely se lámou, izolace moc nevydrží.
Riziko je hlavně v kontaktech kdy rozpojení stykače může nakrásně zapálit celou elektriku od oleje.
A trafo olej je šílenost, ta se s kabelovou izolací nemusí vůbec. Izolační vlastnost oleje je také díky tomu že nemá v sobě vlhkost - když se berou vzorky na test nesmí se to otevřít jinak se vzorek okolní vlhkostí hned znehodnotí.

Pokud se zatékání oleje nedá zabránit dal bych elektriku jinam, pěkně přístupně do malého rozvaděče.
Jestli jde udělat spolehlivá střecha tak zase dnešní kabely vydrží opravdu hodně, kdy se trochu umažou.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

26. 8. 2014, 10:48

to Jova, Cjuz
já jen aby z toho nedělal zas takovou vědu
ono tam té elektriky zas tolik nebude
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Aladin
Příspěvky: 20
Registrován: 29. 11. 2008, 6:39

1. 9. 2014, 2:51

Ahoj,

tenhle soustruh jsem do nedávna také měl. Pro inspiraci, kdyby se ti chtělo předělávat pohon, tak jsem tam měl třírychlostní motor 750/900/1440 otáček. Přepínač jsem měl uloženej pod "nortonkou v jedné bedýmce s hlavním vypínačem. KRásný tichý to bylo. Potom jsem to už měl jako ty. stálý převod a pak transmise. Otáčky jsem měl od 11 do 1500, ale víc jak 1000 jsem na tom netočil. Jen bych doporučil tu předlohu (převod z motoru na transmisi) dát na druhou stranu, aby se ti to nemotalo v jedné rovině s universálkou. Po vyyndání mostu tam vleze 500 mm. Stáčel jsem na tom setrvačníkový kolo z dvouřadýho řëtězu na jednořadý. Nad ložem to ve vybrání chodilo s mezerou 3mm:)
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“