Jaky je to typ soustruhu
Ahoj, tak obnovuji svoje tema, soustruh uz mam davno doma, ale stale se mi nepodarilo sehnat manual, kdyby nekdo mel, bylo by to super.
Pripadne jestli se nekdo s timhle strojem bliz nesetkal, mam spatne lozisko na napinaci kladce remenu, bohuzel to vypada ze kvuli tomu budu muset odmontovat celou levou nohu, to ale znamena nejspis i odmontovat nortonku, take prakticky rozebrat cely soustruh. Prijde mi to podivne, ze by to bylo takhle blbe resene. Takze nez se do toho s nechuti pustim, jestli se s tim nekdo nesetkal abych nerozebiral zbytecne cely soustruh.
Diky
Pripadne jestli se nekdo s timhle strojem bliz nesetkal, mam spatne lozisko na napinaci kladce remenu, bohuzel to vypada ze kvuli tomu budu muset odmontovat celou levou nohu, to ale znamena nejspis i odmontovat nortonku, take prakticky rozebrat cely soustruh. Prijde mi to podivne, ze by to bylo takhle blbe resene. Takze nez se do toho s nechuti pustim, jestli se s tim nekdo nesetkal abych nerozebiral zbytecne cely soustruh.
Diky
S manuálem ti nepomohu, ale jenom zajímavost, to co máš je zřejmě předchůdce S140, asi ještě předválečný, byl modernizován na typ S140
pro potřeby vznikajícího učebního závodu plzeňské Škodovky v padesátých letech minulého století, kde byl požadavek na jednotné vybavení
a vyráběn byl z velké části přímo učni, v polovině 60-tých let jich bylo v učňovských provozech Škodovky něco přes 100 kusů, byl považován za velmi kvalitní a odolný stroj.
V učňáku byl v délkách 750, 1000, 1500. Není mi známo, že by ho Škodovka někam dodávala, výroba jen pro vlastní potřebu. Ještě si pamatuji na oficiální způsob sundavání
sklíčidla - příruba byla šroubovací, měla na obvodu ozub, na zadní prismo lože se postavila zarážka, nastavila najnižší rychlost vřetene a pustil zpětný chod, přiruba se ozubem
zastavila o zarážku a sklíčidlo se vytočilo a chytlo do rukou. Nikdy mi z paměti nezmizel a snažil jsem se ho získat při likvidaci učňáku, ale vedení žádný rozprodej nedovolilo
a vybavení závodu šlo kompletně do šrotu, budovy byly zbourány.
Pár kusů však asi přece jen uniklo, dvakrát jsem na něj narazil v inzerci.
pro potřeby vznikajícího učebního závodu plzeňské Škodovky v padesátých letech minulého století, kde byl požadavek na jednotné vybavení
a vyráběn byl z velké části přímo učni, v polovině 60-tých let jich bylo v učňovských provozech Škodovky něco přes 100 kusů, byl považován za velmi kvalitní a odolný stroj.
V učňáku byl v délkách 750, 1000, 1500. Není mi známo, že by ho Škodovka někam dodávala, výroba jen pro vlastní potřebu. Ještě si pamatuji na oficiální způsob sundavání
sklíčidla - příruba byla šroubovací, měla na obvodu ozub, na zadní prismo lože se postavila zarážka, nastavila najnižší rychlost vřetene a pustil zpětný chod, přiruba se ozubem
zastavila o zarážku a sklíčidlo se vytočilo a chytlo do rukou. Nikdy mi z paměti nezmizel a snažil jsem se ho získat při likvidaci učňáku, ale vedení žádný rozprodej nedovolilo
a vybavení závodu šlo kompletně do šrotu, budovy byly zbourány.
Pár kusů však asi přece jen uniklo, dvakrát jsem na něj narazil v inzerci.
Zajimave info, clovek co jsem to od nej kupoval taky rikal ze byly hojne vyuzivane v ucnacich, jinak jeden exemplar (ten zeleny na fotkach tady) je stale k mani ve smiricich ve strojnim bazaru...(uz ho tam maji pres rok), chybi mu ale pinola koniku, a chteji za nej 33 tis. coz mi prijde dost, ja za ten svuj sem dal 19... . Takze se da predpokladat ze manual asi nesezenu?
Ahoj, takze loziska napinaku jsem uz vymenil,ani jsem nemusel soustruh moc rozebirat,stacilo vyndat jezka z klece ven, ale bez navodu.... takze jsem nevedel, ktery osten je nejdelsi ... . Ted resim suportovou brusku, sehnal jsem torzo brusky Drukov PR.3, za prve by mne zajimalo, jestli vubec je brouseni na soustruhu realne pouzitelne (na brusny prach nehledim..). A druha vec je, ze mi neni uplne jasne, jak se tahle bruska pridelava na pricny suport. Dava se na pozici zadniho nozoveho suportu, nebo misto klasicke nozove hlavy? Byly k tomu jeste nejake upinaci pripravky nebo tak neco? (myslim pro upnuti na soustruh).Diky za pripadne info.
Suportovou brusku nemám, ale co jsem kdysi ve fabrice viděl, když jí měli přidělanou na SV18, tak jí měli danou místo nožové hlavy. Přidělává se na suport šroubem co zbyde po sundání nožovky. U SBMT brusky je v tělese držáku otvor, kterým se bruska nasadí na suport a dotáhne se přes podložku maticí.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Ahoj, díky za info o brusce, nakonec se mi tu sešly dvě nekompletní, takže se z nich snažím spáchat něco použitelného. Mám ještě další dotaz ohledně soustruhu, na levém boku suportové skříně vyčnívá kus hřídele mechanismu strojního posuvu (na foto zakroužkován). Nejdřív jsem si myslel, že se dá používat pro automatické vypínání podélného strojního posuvu (po dojetí na doraz se vypne), ale mechanismus funguje naopak, při stlačení se posuv zapne, při vytažení vypne. Má někdo tušení, jestli k tomu má být ještě nějaké přepákování, nebo to má jiné použití a nebo to tak prostě vyšlo, a žádné využití to nemá? Na pravé straně nic není. Díky.
Já si myslím, že jako doraz slouží ta pevná ploška vedle stěrače (označená šipkou). Doraz se montuje na lože a najíždí na něj suport pevnou částí, alespoň např. na mojí S28 a i na SV18 to tak je.
Ten pohyblivý čep, o kterém píšeš má nějaké plošky (je tedy zřetelně vidět jen jedna), jakoby na klíč - dá se s tím otáčet?. Tak mě napadá, jestli to náhodou neslouží na regulaci předepnutí pružiny, která udává moment vypnutí spojky strojního posuvu. Třeba je to jinak - nevím ten typ soustruhu co máš Ty jsem nikde neviděl. Takto je to na S-28: EDIT:
Obrázek SV18RA na základě upozornění Tumlíka vymazán.
Ten pohyblivý čep, o kterém píšeš má nějaké plošky (je tedy zřetelně vidět jen jedna), jakoby na klíč - dá se s tím otáčet?. Tak mě napadá, jestli to náhodou neslouží na regulaci předepnutí pružiny, která udává moment vypnutí spojky strojního posuvu. Třeba je to jinak - nevím ten typ soustruhu co máš Ty jsem nikde neviděl. Takto je to na S-28: EDIT:
Obrázek SV18RA na základě upozornění Tumlíka vymazán.
Naposledy upravil(a) salus dne 4. 1. 2017, 5:33, celkem upraveno 2 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
to na té sv18 máš špatně , tam prochází doraz skrz stírátko hned u lože, na tom co máš označené mám závitové hodinky, ....salus píše:.......i na SV18 to tak je.
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- mladysoustruznik
- Příspěvky: 137
- Registrován: 10. 7. 2015, 2:28
- Bydliště: Plzen
madmed píše:To že normalní doraz je to nahoře je mi jasný, zkoušel jsem hřídelí otáčet a nejde to. Myslel jsem to tak že by to nějakým způsobem mohlo fungovat jako automatické vypínání strojního posuvu??
Cau, mas jeste porad tuhle Skodovku. Prave jsem dokoncil jeji opravu. Krome zaskrabani, se da rict generalni opravu. Slo o kompletni rozebrani, vycisteni, preloziskovani celeho soustruhu a opravy znicenych casti. Mam z toho docela dost fotek a poznatku. Kdyby jsi mel zajem, rad se podelim o moje zkusenosti.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 13. 12. 2019, 6:31
Dobrý den
manuál budu mít 6.1.2020
to jedu pro něj do - Státní oblastní archiv v Plzni
manuál budu mít 6.1.2020
to jedu pro něj do - Státní oblastní archiv v Plzni
- mladysoustruznik
- Příspěvky: 137
- Registrován: 10. 7. 2015, 2:28
- Bydliště: Plzen
Cau, jak jsi dopadl s tim manualem, jestli se muzu zeptat? Mel bych zajem o kopii. Nechci byt samozrejme za prizivnika a respekruji, kdyz si za to neco reknes ... Predem diky.