VOLMAN/TOS S-45
Trapéz se točí, ale pořád pomalu takže se nedostanu s rychlostí podélného posuvu na 3mm/to.
Připadá mi že kola podle tabulky převodů jsou dobře nastaveny METRICKÝ ZÁVIT a PODÉL.POSUVY
Jenže posuv mám podle tabulky v zeleném kroužku a nemůžu docílit posuv v červeném kroužku. Kola zůstávají přeci stejná.
Logicky při tomto nastavení jak docílím rozdíl mezi Stoupání na mm a Posuv podél. v mm Obojí je 1:1
Jenže posuv mám podle tabulky v zeleném kroužku a nemůžu docílit posuv v červeném kroužku. Kola zůstávají přeci stejná.
Logicky při tomto nastavení jak docílím rozdíl mezi Stoupání na mm a Posuv podél. v mm Obojí je 1:1
Jo to bude ono, to bude páka na sepnutí matky trapézové tyče, vezmi za kolo posuvu a za malého hýbání sem a tam zkus tou pákou pohnout až zapadne, je také možné, že tam někde bude pojistka proti současnému zapnutí obou posuvů, kulička na tyčce za kterou se tahá či tlačí.
Ta trapézová tyč se točí podle otáček universálky, vyšší otáčky vřetena=vyšší otáčky tyče.
Ta trapézová tyč se točí podle otáček universálky, vyšší otáčky vřetena=vyšší otáčky tyče.
Tak po tel.rozhovoru se Zdenkem jsme došli k názoru, že bude chyba v té rozevírací matici. Chod té páky je prý cca 2-3cm.
Uvidím zkusím zítra rozebrat zda bude čas
Uvidím zkusím zítra rozebrat zda bude čas
Pojistka tam žádná není, páka posuvu je pod spojkou, takže by se měla při přetížení hned vycvaknout. Alespoň si to myslím.GeeSnake píše:Jo to bude ono, to bude páka na sepnutí matky trapézové tyče, vezmi za kolo posuvu a za malého hýbání sem a tam zkus tou pákou pohnout až zapadne, je také možné, že tam někde bude pojistka proti současnému zapnutí obou posuvů, kulička na tyčce za kterou se tahá či tlačí.
Ta trapézová tyč se točí podle otáček universálky, vyšší otáčky vřetena=vyšší otáčky tyče.
Já mám teda S35, ale suportová převodovka je asi stejná. Obě ty spodní páky musí být uprostřed, v nulové poloze. Levá spíná posuv do záběru a zpět, pravá příčný - podélný posuv. Pokud nejsou uprostřed, tak matici nesepneš. Omlouvám se, pokud jsi to věděl, ale pro mě byl tenhle systém neznámý a navíc jsem ty páky měl trochu zatuhlé a nikdo kolem to neznal. Pro mne to byl celkem porod.
Jó tak už to chodí.
Celé jsem to rozhodil a ta tyčka zo zalejzá při sepnutí vůbec nevlezla do té díry aby se to seplo i když jsem obě spodní měl v nule. Zřejmě to kdysi někdo chtěl sepnout silou a udělal do toho otvoru jakby grot o který to dřelo. Navíc olejnička nešla a tak to bylo suché. Celé dopoledne jsem se stral s tou olejničkou a už i ta fachá.
Na fotce je vidět ta tyčka, která tam né a né za boha zalézt, Očistil jsem ty groty kul.pilníkem a vcelku to už jde lehce. No ale očistit to byl fakt opruz. A rozchodit tu olej.pumpu taky, píst jsem musel doslova vyrážet jak byl zatuhlej.
Celé jsem to rozhodil a ta tyčka zo zalejzá při sepnutí vůbec nevlezla do té díry aby se to seplo i když jsem obě spodní měl v nule. Zřejmě to kdysi někdo chtěl sepnout silou a udělal do toho otvoru jakby grot o který to dřelo. Navíc olejnička nešla a tak to bylo suché. Celé dopoledne jsem se stral s tou olejničkou a už i ta fachá.
Na fotce je vidět ta tyčka, která tam né a né za boha zalézt, Očistil jsem ty groty kul.pilníkem a vcelku to už jde lehce. No ale očistit to byl fakt opruz. A rozchodit tu olej.pumpu taky, píst jsem musel doslova vyrážet jak byl zatuhlej.
Ahoj dnes jsem namordoval do chalupy S21 UM. Aspoň to je jediné označeni které jsem našem na štítku ,který byl v krytu ozubených kol. Te ceně se opravdu nedalo odolat.Koupil jsem ho u nás z práce stav skoro neznámí .Za deset let co tam dělám, tak jsem ho vyděl jen třikrát v provozu.Prostě překážel. Navíc je opravdu hodně hlučný ,na první pohled jsou špatná ložiska v motoru.Vše zatuhlé ale trošku jsem ho už rozhýbal.Mužu poprosit o radu.Jestliže zapnu podélný posuv je vše celkem v pořádku ale když to přepnu na příčný tak mi jedou oda posuvy na jednou.Ale ten podélný se da zastavit rukou.Pravděpodobně se to asi da doštolovat. Dělá se to těmi maticemi které jsou na páce zapínaní a vypínání posuvu?
U mě příčný a podélný posuv přepíná tohle kolo /označeno červeným rámečkem viz obr./
Pokud ti to jde vše ztuha budeš to mít suché jak sviňa, taky jsem to rozhodil a měl jsem to úplně, ale úplně suchý. Páky šly ztuha a někdy jsem to taky zastavil podélný posuv rukou. Zřejmě to prostřední kolo dobře nezapadlo a samotným třením jak to bylo suché to hnulo na podélný posuv. Nejvíc jsem to zjišťoval na příčném posuvu. Něco jsem stahoval a zničeho nic to přestalo posouvat a jen lehce jsem mu musel rukou pomáhat. Teď po promazání a rozchození olejničky vše chodí hladce tak jak má.
Pokud ti to jde vše ztuha budeš to mít suché jak sviňa, taky jsem to rozhodil a měl jsem to úplně, ale úplně suchý. Páky šly ztuha a někdy jsem to taky zastavil podélný posuv rukou. Zřejmě to prostřední kolo dobře nezapadlo a samotným třením jak to bylo suché to hnulo na podélný posuv. Nejvíc jsem to zjišťoval na příčném posuvu. Něco jsem stahoval a zničeho nic to přestalo posouvat a jen lehce jsem mu musel rukou pomáhat. Teď po promazání a rozchození olejničky vše chodí hladce tak jak má.
Nějakej manuál jsem tam přihodil VOLMAN S-21, omrkni to. V sekci Navody ke strojum, dokumentace
Ahoj po chvílích si s tim hraju.Odkrytoval jsem převodovku nad vřeteníkem a jsem překvapený kolik je tam oleje a pumpa funkční .Ale asi stejně mi to nemaže vřeteno musím pročistit kanálky k němu.Co se týká posuvu páky chodí už úžasně ale stejně mi jedou oba posuvy najednou když ho přepnu na příčný posuv.Dostavám s toho pocit že je tam zasekly podélný posuv.Protože mi jede ve všech polohách i při neutrálu. Poprosím o radu jak se nejlépe dostat do suportové skříně.
Odšoubovat , dej ale pozor jsou tam čepy které musíš vyndat, na čepech jsou montážní závity tuším M4.
Po povolení jsem ručábo posunul celej suport do strany, musíš do prava.
Po povolení jsem ručábo posunul celej suport do strany, musíš do prava.